שאל את הרב

ימות המשיח/בית המקדש

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 30/08/19 12:01 כט באב התשעט

שאלה

שלום ,

לפני שבועיים התקיים צום תשעה באב והיום הזה העלה בי שאלות רבות. אני בחורה מאמינה וצמתי מתוך כאב על מה שעמי עבר בחורבן בית המקדש.

בניגוד לזה עלו בי המון שאלות לגביי איך יראו החיים לאחר בניית בית המקדש השלישי (או לאחר ימות המשיח , אני לא יודעת בדיוק אך להגדיר זאת).

איך החיים יתנהלו? מה יקרה עם השלטון במדינה? הכנסת , בית המשפט ?

האם ישובו להקריב קורבנות (בעלי חיים) כדיי לכפר על חטאי האדם? חוקי המשפט יחזרו אחורה ? (סכילה/עונשים/מוות לחוטאים) מי יוגדר חוטא?. מה יקרה עם כלכלת המדינה? חינוך? הריי אנחנו התקדמנו ועברו שנים רבות מאז אותם ימים... אז מאוד הייתי רוצה להבין איך זה אמור להתאים ואמור לבוא לידיי ביטוי לימנו אנו.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

המקור לדברים אלו הוא ברמב"ם הל' מלכים שני הפרקים האחרונים. אולי תנסי ללמוד עם הפרוש של הרב אבן ישראל.

הרמב"ם עצמו אומר שאין אנו יודעים את הפרטים אלא את המבנה הכולל. ברור שאי אפשר לשפוט על פי ראייה עכשוית למצב שיהיה בעתיד, ויהיו שינויים רוחניים גדולים ביותר. לא תהא כבר קנאת אדם מחברו, זאת אומרת שמערכת ההנהגות תהיה שונה מאד ממה שהיא כעת. וכפי שהנביא אומר שגר זאב וכבש יחדיו, והרמב"ם מדבר על שלום בדעות. כך שאיננו יודעים כיצד תהיה הכלכלה, זה גם תלוי בעם ישראל מה תהיה הרמה הרוחנית שלו. כך שיש יותר מדי הרבה משתנים. על כן ישים אדם את לבו למציאות הנכחית וכיצד אפשר לשפר ולהטיב אותה.

אני מציע להתעסק יותר בעולם הזה שאותו אנו יודעים ולא לעסוק בדברים מופשים שאין אנו יודעים מתי יקרו ואיך יקרו.

בהצלחה

שבת שלום וחודש מבורך

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות