שאל את הרב

חתונה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 17/01/19 12:37 יא בשבט התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני נמצאת בזוגיות כבר מעל שנה. שנינו מאוד רוצים להקים בית ביחד אך, יש חשש גדול מצד בן זוגי לקיים את האירוע עצמו וכל מה שכלול בכך: שבת חתן, שבע ברכות וכו'...בעקבות פחד קהל. בן זוגי נמצא בטיפול כבר מעל חצי שנה ועדיין נראה כי אין התקדמות בנושא. לעיתים אני חוששת שהזמן מתקדם ואין שינוי ואולי זה מעיד על זיווג לא נכון וכו'...אני מעלה את החששות שלי ובן זוגי מרגיע אותי בכך שזה קשיים והכוח שלנו זה שנעבור את זה. בגלל שאנחנו מכירים הרבה זמן ואני מרגישה שאין עוד למה לחכות אני מתייאשת ומדוכאת מהמצב.

אשמח לקבל עזרה.

תשובה

שלום.

לעניות דעתי, אפשר בהחלט לקיים את החתונה והאירועים הכלולים בכך למרות פחד הקהל.

צריך לעשות את זה מול הגורם המטפל, ולראות איך זה נעשה באופן שהחתן יוכל לעמוד בזה.

מבחינה הלכתית טהורה, קידושין זה דבר שנעשה בפני שני עדים. חופה זה דבר שנעשה במעמד עשרה גברים. כל השאר זה תוספות שהן פחות חשובות מעצם בנין הבית.

כמובן, שמן הסתם חשוב בעינייך שתהיה חתונה גדולה ושמחה. לא מזלזל בזה בכלל. אבל עצם הקמת הבית היא הכי חשובה, ולכן צריך לראות איך מקיימים את עצם העניין בצורה שמתאימה לשניכם.

כל שכן שהדבר הזה נכון לגבי האירועים מסביב. אפשר לקיים שבת חתן, ושבת שבע ברכות בצורה מצומצמת באופן שזה לא יאיים עליו, וכל שכן את סעודות שבע הברכות במהלך השבוע.

הוא בהחלט צודק במה שהוא אומר לך שאלו קשיים שאתם תעברו ביחד. ככה זה בכל חיי הנישואין - יש הרבה התמודדויות (לכולם), והסוד הוא היכולת ללמוד לראות את השני, להקשיב לו באמת, להתמודד ביחד.

אתם מסוגלים.

בהצלחה רבה והחלטות טובות

כתבות נוספות