חתונה של לסביות

לכבוד הרב שלום,

אנחנו משפחה שחזרה בתשובה לפני 20 שנה בערך.

לצערנו בתנו חיה בזוגיות עם בחורה אחרת. כעט החליטו "להתחתן". היא רוצה שנבוא ל"חתונתה".

מה לעשות? ללכת או לא?

תודה

תוכן התשובה:

שלום.

אתם צריכים לחבק אותה, ולהבהיר לה שהיא הבת שלכם, ואתם אוהבים אותה מה שלא יהיה, אבל לחתונה כזאת אי אפשר ללכת.

בדיוק כמו שלא יעלה על הדעת ללכת לאירוע שכל מהותו זה חילול שבת או אכילת טריפות, כך לא שייך ללכת לאירוע שמהותו דבר שאסור על פי התורה.

בהצלחה רבה ובשורות טובות

התשובה התקבלה מהרב אבנר פורת, מושב גיתית
כא בחשון התשעח
,
10 בנובמבר, 2017
לקריאה נוספת
10.11.2017

1. שאלה שצריך לשאול את הלב, לא את הרב (אוהבי הבת)


תגובת הרב:
גם אם זו חתונה עם גוי?
גם אם זו חתונה עם אכילת חזיר?
גם אם זה היה ביום כיפור?
בוודאי שצריך לשאול רב, כי זה נושא שנוגע לדברים, שלתורה בהחלט יש מה לומר בהם, ולכן טוב ששאלו.

דווח על תגובה לא ראויה
13.11.2017

2. איפה בדיוק יש איסור? סתם המצאה של הכותב (יאיר)


תגובת הרב:
יש דברים שהם פשוטים וברורים.
היעלה על הדעת שאם הבת שלהם הייתה מחליטה שהיא לא מקפידה יותר על המתנה בין עוף וחלב (דרבנן), ולרגל ההחלטה היא עושה מסיבה, אז היה אפשר להשתתף?
היעלה על הדעת שיהודי שומר תורה ומצוות יבוא לאירוע שבו חוגגים את מעשה ארץ כנען ודור המבול, והוא יחייך ויגיד מזל טוב בזמן שהשכינה בוכה?
סברא פשוטה, שגם מופיעה במשנה שלא מחזקים ידי עוברי עבירה. ומה יותר לחזק ידי עוברי עבירה מאשר לבוא לחתונה שאסורה על פי ההלכה ולומר מזל טוב ולשמוח. איך הורה יכול לשמוח כשהבן שלו רומס את התורה?
ברור שהיא נשארת הבת שלהם וצריכים להביע אהבה כלפיה, אבל דווקא מפני זה, זה הדבר הכי אנטי חינוכי והכי לא ראוי שהם יביעו שמחה על זה שהיא עושה מעשה כזה נורא.

דווח על תגובה לא ראויה
13.11.2017

3. הרב צודק. זו לא חתונה. (יהודי)

גם אנחנו הוזמנו ל"אירוע" כזה וברור שלא הלכנו. זה לא פגע בקשר שלנו איתן. קיבלו בהבנה. ה' יחזיר את כולם בתשובה שלמה בקרוב.
תגובת הרב:
מסכים מאוד

דווח על תגובה לא ראויה
14.11.2017

4. היכן יש איסור על יחסים לסביים? התורה מתייחסת רק למשכב זכר (תם)


תגובת הרב:
http://din.org.il/2017/08/27/%D7%9B%D7%99%D7%A6%D7%93-%D7%94%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%97%D7%A1%D7%AA-%D7%9C%D7%9C%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%95%D7%AA/

דווח על תגובה לא ראויה
28.11.2017

5. בשום אופן לא מתנתקים מבן, זו תורת אמת (יוסי)

בתי הודיעתנו שהיא הפסיקה לשמור שבת והיא מתחתנת עם חילוני. הצטערנו מאוד והתייעצנו עם רבנים רגישים ומבינים (כאלו שיש במשפחתם בן דתל"ש) קבלנו תשובה חד משמעית חבקו חבקו התחזקו וחבקו עוד. כך אנו נוהגים כי כך היא דרכה של תורה.
הזוג ובנם הצעיר מכבד אותנו ואת תורתנו אף שאינו שומר מצוות והקשר נעשה אמיץ ומלא ברכת ה'. אינני מכבד אותה כדי שתחזור אלא בגלל שהיא בתי והוא נכדי ולא ניתן להתנתק

תגובת הרב:
אני מסכים לחלוטין עם מה שכתבת, וזה לא סותר כהוא זה את תשובתי. כתבתי על חשיבות הקשר והחיבוק עם הבת, אבל מאידך שאין מקום להשתתפות באירוע שכל כולו עבירה ורמיסת כבוד שמים

דווח על תגובה לא ראויה
02.12.2017

6. להיות הורים זה להיות ביום החשוב של הבת, היא לא עושה להכעיס ורוצה שתחללו (אמא בכל מצב )

תהיו שמחים שהיא הזמינה אתכם למרות הפערים וחברו אותה כי היא זקוקה לכם שם לא כי רוצה שתאכלו טרף. לכו עם הלב לא עם הרב במקרה הזה. בטוחה שתמצאו רבנים שיסכימו עם העניין
תגובת הרב:
מה שאת אומרת זה שהלב הוא מעל התורה.
ב"ה שכנראה השואלים נמצאים במקום אחר, ומבינים שהמחוייבות לתורה ולרצון ה' זה גם כשזה לא פשוט, ומוכנים לנסות לרומם את הלב לרצון ה'.

דווח על תגובה לא ראויה
28.12.2017

7. אני המומה (מירי)

אבינו שבשמיים אוהב את ילדיו באשר הם הוא מבקש לראותם שמחים ומאושרים , לגרום לילדה להתעצב זה נוגד את כללי הבריאה על פי כל הלכה .
תלכו , החיוך שלה שווה הכל .
תגובת הרב:
אבינו שבשמיים ציווה עלינו לקיים את תורתו ולא לדרוך עליה ולרמוס אותה. ללכת לחתונה כזו, זה לירוק לו בפרצוף

דווח על תגובה לא ראויה
28.12.2017

8. תוהה לעצמי (מישהי שיש לה מה לומר)

אינני מבינה מדוע ישנה השוואה לאכילת טריפה וחילול שבת . בעיניי זה מעט מוגזם ההשוואה הזו.
האם פילוג ופירוק המשפחה (שהרי הגיוני שיכול להיווצר במקרה והוריה לא ילכו לאירוע של בתם ואולי בעקבות כך אחיה לא ילכו לאירוע , או אפילו התנתקו ממנה) עדיף על אחווה ,אחדות ורעות במשפחה ??
אולי בעצם כך שלא ילכו יגרור לשנאת חינם , חיכוכים ואולי נתק של שנים ?

תגובת הרב:
אם תהיה שנאה או אהבה זה תלוי בהורים ובבת. אבל לא ייתכן שבשם הרצון לשמור על אחדות המשפחה, ההורים ייתנו לגיטימציה לאירוע של רמיסת התורה. הרי ברור שאם הם יבואו לשם, הם לא יסתובבו בפנים חמוצות, נכון? הם יחייכו לאורחים, נכון? מה המשמעות של זה אם לא שמחה באירוע שמהותו היא עבירה?

דווח על תגובה לא ראויה
01.01.2018

9. לפי ההיגיון הזה, אסור בכלל ללכת לחתונה חילונית כלשהיא. (לא מבין:)


תגובת הרב:
למה? חתונה חילונית זה אירוע שבמהותו הוא רמיסת התורה?

דווח על תגובה לא ראויה
02.01.2018

10. למגיב מספר 1 - אם הלב ישר, באמת לא צריך לשאול את הרב (יוחאי)

כי לב ישר יגיד מיד שאין מקום להשתתף באירוע שכזה.

דווח על תגובה לא ראויה
14.02.2018

11. תגובה ל- 6 (רפי)

מה הפירוש "בטוחה שתמצאו רבנים שיסכימו עם העניין"
תשובה של רב היא מחייבת, אין דבר כזה להשוות בין רבנים. ולחפש רב שיסכים עם העניין.
הרב גם הסביר בצורה יפיפיה את תשובתו. אם היא תתחתן עם אינו יהודי גם אז תאמרו "למה להרוס לה את השמחה שלה"?
לא מצא חן בעיניכם? פעם הבאה תחפשו רב אחר!

דווח על תגובה לא ראויה
28.02.2018

12. ל 9 חתונה של אינם דתיים היא מעשה קדוש וטוב ומצווה. קשר חד מיני הוא מסגרת חיים של עבירה (משה)

דווח על תגובה לא ראויה
05.04.2018

13. תשובה מצערת (ת)

אין כאן איסור הלכתי ורב לא יכול לקחת על עצמו סמכות לאסור דבר כזה בנושא כל כך רגיש ודאי וודאי שהאינטרנט ללא היכרות עם המקרה
לא לגיטימי !
תגובת הרב:
בוודאי שיש כאן איסור הלכתי, כיון שקשר מיני של שתי נשים אסור על פי ההלכה, וממילא לבוא לאירוע כזה, זה חיזוק ידי עוברי עבירה, שזה בוודאי עניין הלכתי.

דווח על תגובה לא ראויה
05.04.2018

14. האם לפי ההלכה הם יכולים להגיע כמלצרים ולא כאורחים? (יעל)


תגובת הרב:
זה נראה לי טריק, שנאמר בסיטואציות מסויימות של אבילות, ששונות מאוד מהמדובר כאן.
לא בטוח, אבל לכאורה גם לסתם אדם אסור למלצר שם, כי זה אירוע של עבירה ושל רמיסת התורה.

דווח על תגובה לא ראויה
02.05.2018

15. איסור קשר עם עוברי עבירה (משה)

לפי ההגיון של כב' הרב אסור להשתתף בסתם מסיבה של לסביות--זה "חיזוק" עוברי עבירה. ק'ו בחתןנה רגילה של חופשים שבטוח לא ישמרו טהרת המשפחה שבת וכשרות. כנראה שההשקופע משקלה יותר מההלכה.
תגובת הרב:
לא יודע מה יש לחפש ב"סתם מסיבה של לסביות", אבל זה לא קשור למה שכתבתי, וגם לא חתונה רגילה.
אני דיברתי על אירוע שבהגדרתו ובמהותו הוא הכרזה על מעבר על דיני התורה. כמו למשל חתונה שבמהותה אסורה על פי התורה

דווח על תגובה לא ראויה
18.06.2018

16. כבוד הרב כותב 'להבהיר לה' ו'אוהבים מה שלא יהיה' (דניאל ג.)

אבל אהבה היא לא הבהרה כבוד הרב, אהבה היא פעולה. פעולה שעושים.
לוקחים את הרגליים , ברוך השם ישתבח שמו, מרימים אותם, ונוסעים לאהוב. תבהיר מעכשיו עד 120 ותגיד לי איך הסתדר לך.

להבהיר 'אני אוהב' זו מניפולציה רגשית. לאהוב זו עבודה. זו העבודה שהיא הכי קשה לי, לאהוב באמת.
האמת שלך כבוד הרב היא לא ללכת, אבל האמת של הקדוש ברוך הוא היא אמת מקרבת. לא מרחיקה. היא אמת קדושה. אני מבקש לאהוב אותך כבוד הרב. אני מבקש להתקרב אלייך, לחבק אותך, ולהגיד לך שאני רוצה ללמוד איתך.

סעי להיות אמא כפרה עלייך. אלוהים תעשה נס שהילדה הקדושה הזו תראה את אמא שלה שם
תגובת הרב:
במחילה זו סתם דייקנות לא נכונה במה שכתבתי.
ברור שכוונתי הייתה שהיא תרגיש בכל דרך את אהבת הוריה אליה.
אבל אין קשר בין זה לבין העובדה שללכת לחתונה כזו, זו יריקה על תורת ישראל והשפלתה, ואדם ירא שמים לא יציג את כף רגלו במקום בו התורה נרמסת ומושפלת.
האמת של הקב"ה היא לעשות את רצונו על פי התורה, ולא על פי דימיונות אנוש.

דווח על תגובה לא ראויה
09.07.2018

17. להבהרה (שלום)

חתונה חילונית של זוג נורמלי היא בסדר גמור. היא חתונה. יש בה קדושה, גם אם הזוג לא מתכוון לשמור טהרת המשפחה. עצם הקשר בין איש לאשתו הוא קדוש ויש מצוה להיות שם ולשמח.
מה שאין כן בדבר כזה שאיני יכול לקרוא לו חתונה כי אין שם קדושה. אלא היפך הקדושה. לכן אין טעם אפילו אנושי לבוא לשם כי מה אכפת לי אם הם מוצאים פורקן אחת אצל השניה (וסליחה על המילים הבוטות)? מה זה עסק שלי? בחתונה אני בא בגלל הקדושה. וזה בהחלט עסק שלי ושל כל עם ישראל.

דווח על תגובה לא ראויה
05.08.2018

18. אין איסור מההלכה על קשר בין שתי נשים - לא מבין מאיפה הביא כבוד הרב את פסיקתו (אורן)

וממילא אין לפרק המשפחה ולגרום לצער לבת בגלל האירוע. אין מדובר על חילול שבת או חתונה עם גוי או כל דבר שכזה.
תגובת הרב:
טעות בידך.
בהחלט יש איסור על פי ההלכה בקשר מיני בין שתי נשים.
וכמו שכתב הרמב"ם בהלכות איזורי ביאה, פרק כ"א (ומקורו בדברי חז"ל):
"נשים המסוללות זו בזו אסור, וממעשה מצריים הוא שהוזהרנו עליו: שנאמר "כמעשה ארץ מצריים . . . לא תעשו" (ויקרא יח,ג); ואמרו חכמים, מה היו עושים--איש נושא איש, ואישה נושאה אישה, ואישה נישאת לשני אנשים."
כמובן, שאין שום סיבה שזה יביא לפירוק המשפחה, אם זה ייעשה בדרך שאמרתי, ואם הבת תבין שהיא לא יכולה לכפות את אורחות חייה על הוריה, שמבקשים להיות נאמנים לתורה.

דווח על תגובה לא ראויה
04.01.2019

19. סתם קיצוניות פנאטית. משפחה מעל הכל! (א.)


תגובת הרב:
"משפחה מעל הכל" זה נשמע כמו סיסמא של המאפיה האיטלקית.
האם כל ערך נדחה מפני הקשר המשפחתי? האם האדם צריך להתפשט מערכיו בשביל שאחרים לא ייפגעו?
ובכל אופן, הדגשתי שאת הקשר ההורים צריכים לשמר, אבל ללכת לחתונה שמהווה סטירת לחי לעולם הערכים והאמונה שלהם, ממש לא.

דווח על תגובה לא ראויה
19.01.2019

20. אפליה צביעות וכמובן שנאת נשים (תשובה לתגובה 18)

"מעשה מצרים" נשמע כמו מעשה מתועב מאוד, "אישה נישאת לשני אנשים" זה כמובן אסור זה פשע מתועב ומחליא אך גבר יכול לשאת אלף נשים וזה בסדר גמור הוא אפילו יכתוב פרקים בתנ"ך.

רק כדי להבהיר נקודה, לדעתי אסור לאף אדם להינשא ליותר מאדם אחד, מה שמכעיס אותי זה שההגבלה היא רק על נשים.
תגובת הרב:
א. בתורה שבכת ובתורה שבעל פה רואים שבשום מקום אין מציאות לכתחילה של נשיאת יותר מאשה אחת. בכל המקומות זה תוצאה של אילוץ. והיוצא דופן אלו מלכים, שזו כנראה מציאות של אדם שההנהגה שלו היא לא כפרט רגיל.
ב. ההבדל הבסיסי הוא פשוט - אם יש שתי נשים וגבר אחד, יודעים מי האבא ומי האמא, אך אם יש שני גברים ואשה אחת, אי אפשר לדעת מי האבא.
ובכל זאת, רואים שזו לא המציאות הרצויה, וכפי שכתבת המציאות האידיאלית זה גבר אחד ואישה אחת

דווח על תגובה לא ראויה
22.01.2019

21. ל20 (חסוי)

חרם דרבנו גרשום אסר גם על איש להנשא ל2 נשים

דווח על תגובה לא ראויה
27.02.2019

22. אני רואה שגם אצלכם אין תשובה (חילונית מתעניינת)

גם אצלכם יש את זה שחושב שיודע הכל ואת זה שמתווכח ואת זה שחושב שהוא יודע יותר טוב.
זה מה שאלוהים רצה???
תהיו בריאים.
תגובת הרב:
לא הבנתי את דברייך - למה אין תשובה?
בוודאי שאנחנו מאמינים שאנחנו יודעים מה אלוקים רצה, בגלל שהוא נתן לנו תורה, וציווה עלינו להקשיב לדברי חכמי הדורות. זה הדבר הכי בסיסי אצל האדם המאמין בקדושת תורת ישראל.

דווח על תגובה לא ראויה
07.03.2019

23. רוצה להבין (תמי)

איפה בדיוק מצאנו איסור כזה?????
והן לא עושות תכלס במעשה יש המון אהבה וקרבה ועונג - ואין הוצאת זרע לבטלה - אז מה האיסור???
תגובת הרב:
חז"ל אמרו על הפסוק 'כמעשה ארץ מצרים ... וכמעשה ארץ כנען ... לא תעשו' - מה היו עושים? איש נושא לאיש ואשה לאשה.
בגמרא ובפוסקים נפסק שקשר מיני בין נשים הוא אסור (למשל ברמב"ם בהלכות איסורי ביאה פרק כ"א הלכה ח').
את צודקת שיש בזה אהבה וקרבה ועונג, אבל אלו דברים שמקומם הוא בין איש ואישה ולא במקומות אחרים, שבהם יש עיסוק בעונג במקום שאין בכוחו להופיע חיים חדשים בעולם.

דווח על תגובה לא ראויה
28.03.2019

24. בקשר לחתונת לסביות (דניאל (ואני בת ))

אני חושבת שמותר ואפילו צריך ללכת אם אדם שונה מימה שהתורה רוצה אז אסור ללכת לחתונה שלו איזה שטויות אלה לא פלא שיש פירוד והפרדה וזלזול בהומואים ולסביות וכו.. זה מזעזע בעני לא ללכת ועוד לחתונה של הבת שלהם על מה ולמה אם זאת דעת רב אז בעני זה לא רב
תגובת הרב:
השאלה אם אני רב בעינייך או לא היא פחות חשובה.
השאלה למה את חושבת שאדם שמאמין בתורה יכול ללכת לחגוג אירוע שכל מהותו נגד התורה?
היעלה על הדעת שהורים שהדבר הכי חשוב בעיניהם זה מלחמה ב"כיבוש" ןשמאמינים שיהודים ביו"ש זה הדבר הכי לא מוסרי שיש בעולם, יבואו לחגיגות שהבן שלהם ארגן כשהוא מקים יישוב מבודד בשומרון?
היעלה על הדעת שהורים שהם טבעוניים אידיאולוגיים, שמאמינים שאכילת בשר זו אכזריות, יבואו לחגוג בפתיחת הסטקייה של הבן שלהם?
אז קל וחומר שמי שמאמין בתורה והדבר המרכזי בחיים שלו זה לעשות רצון ה', לא יכול לבוא לחגוג אירוע שדורך ורומס את התורה. אפילו אם זה של הבת שלו.

דווח על תגובה לא ראויה
26.05.2019

25. כל הכבוד לרב, איזו סבלנות וענווה בתשובות שלו. (ידידיה שילה)

הרב שלו כשמו כן הוא עונה בסבלנות ובשלווה לכל התגובות העצבניות שקיבל. מה לעשות שהתורה היא חוקים אלוקיים, ולא תחושת הבטן של כל אחד מאיתנו. זה מה שקרה לשאול המלך במלחמת עמלק, שהוא חשב שהציווי האלוקי לא מוסרי, ובגלל זה נשארנו עם עמלק עד היום.

דווח על תגובה לא ראויה
11.06.2019

26. באמת כל הכבוד לרב על הסבלנות. המענה הנעים והאדיב. וההשתדלות להסביר כל אחד לפי הבנתו. ממש קידוש השם. (שלומית)


תגובת הרב:
תודה

דווח על תגובה לא ראויה
07.07.2019

27. תחזקנה ידי הרב שליטא הכותב דברי תורה משמים מול דברי בלע הנובעים מבורות גמורה (יהודי)


תגובת הרב:
תודה

דווח על תגובה לא ראויה
12.08.2019

28. מי (אמיתי)

מי שלא חסים לכבוד בוראם יהיו הם מן המתפלאים על יראתם של ההוראה הישרה

דווח על תגובה לא ראויה
14.08.2019

29. דרך ארץ קדמה לתורה. בושה לאמא שבגלל הרב לא תכבד את בתה בחתונתה (דתי לאומי)


תגובת הרב:
כנראה זו תהיה לאמא בעיקר בושה בפני עצמה אם היא תשתתף באירוע שרומס את האמונה שלה.
מה היית אומר אם לאשה שמאלנית קיצונית היה, לא עלינו, נולד בן שהופך להיות נער גבעות, והוא היה מקים מאחז בלב שכם, ומזמין את אמו לחנוכת המאחז. אתה חושב שהיא הייתה "מכבדת" אותו ובאה בגלל אהבתה אליו או שהיא הייתה יושבת בבית ובוכה מה קרה עם החינוך שלה?
ואם לזוג הורים טבעוניים קצוניים שרואים באכילת חיות סוג של קניבליזם היה נולד ילד שבבגרותו היה פותח סטקייה, והוא היה מזמין את ההורים שלו לאירוע הפתיחה החגיגי. איך לדעתך הם היו מגיבים, עם כל אהבתם אליו?
אתה מבין את הנמשל?

דווח על תגובה לא ראויה
26.09.2019

30. או שפשוט תלכו לחתונה שלה (הרב משה זעפרני)

זה לא כזה ביג דיל
תגובת הרב:
למה שילכו? ב"ה הם מבינים שעם כל אהבתם יש פה משהו מאוד בעייתי, ולכן הם שאלו וקיבלו תשובה.

דווח על תגובה לא ראויה
20.10.2019

31. הורים מצוינים... (לסבית)

אם לדעתכם זוגיות שגורמת הנאה ושמחה היא "צער", רק כי היא עם אישה אחרת, עדיף שלא תלכו. שלא לקלקל לה את היום הטוב. מאחלת לכם להעדיף את בתכם ואת האושר שלה על כל ישות דמיונית שיש.
תגובת הרב:
חבל שאת לא מכבדת אמונות וערכים של אחרים.
אני מניח שיש לך ערכים שאת מאמינה בהם. איך היית מגיבה אם הבן שלך (אם יש לך או נניח והיה לך) היה מארגן אירוע שנחגג סביב רמיסת הערכים שלך?

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

חנן בן ארי צילום: גיא כושי ויריב פיין

נחשף: התנאי של חנן בן ארי להופעות בזאפה

קרא עוד