שאל את הרב

חלומות ואבלות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 26/06/19 13:22 כג בסיון התשעט

שאלה

שלום רב

רציתי לשאול את כבוד הרב שאלה בנושא חלומות ושנת אבל

קצת רקע על עצמי אני בשנת אבל על מות אבי נפטר לפני כ 9 חודשים אני בטיפולי פוריות כבר 6 שנים בסיום ה 30 יום לפטירתו של אבי טיפול הפוריות הצליח ונתבשרתי שיש לי תאומים אגב באותו זמן אבא בא בחלום ואמר לי לקנות דודבנים.

אני חולמת עליו המון לאורך כל התקופה לפעמים שהוא חזק ומחייך ולפעמים שהוא חלש ונופל. אבי היה חולה סרטן וסבל מאוד בשנה האחרונה של חייו הייתי איתו בשעות האחרונות שלו וליוויתי אותו עד נשימתו האחרונה.

אבל בתקופה האחרונה אני חולמת סיוטים על אבא שהוא נופל שהוא חולה שהוא עצוב וזה מלווה אותי כל לילה אני מתעוררת ופשוט בוכה ולא מצליחה לישון אחרי זה.

בחלום האחרון שהיה אתמול בלילה חלמתי שוב שהוא חולה ואמא שלי אומרת לי אל תדברי איתו זה מפריע לו תני לו ללכת בשקט אחרת עוד כמה ימים הוא יסבול (הכוונה למות בשקט, אגב זה מה שאמרה לנו בשעות האחרונות שלו בבית החולים וזה חקוק לי בראש מאז). אני עוזבת אותו בחדר ויודעת שהוא גוסס כשאני חוזרת לבדוק אותו בחדר אני מוצאת איש עם חליפה שחורה וכרית ביד שרוצה להזיק לו כנראה לחנוק אותו. אני תופסת את האדם הזה מוציאה אותו בכוח מהחדר וצועקת עליו ואומרת לו משפטים בארמית שאני לא מבינה כמו פולסא דה נורה או משהו בסגנון ואז צועקת בשם השם נעשה ונצליח והוא ברחמיו עלינו ירוויח אלוקה דה רבי מאיר ענני אלוקה דה רבי מאיר ענני אלוקה דה רבי מאיר ענני ומיד התעוררתי.

חייבת לציין שאני לא מתקרבת לבית העלמין אבל אחים שלי ואמא שלי הולכים לפחות פעם בשבועיים. הסיוטים האלה קשים לי אני מתעוררת בפחד בעלי עובד לילות אתמול הזעקתי אותו מהעבודה אני בחודש שמיני להריון ואני לא יודעת מה לעשות

האם כבוד הרב יכול לתת לי עצה?

תשובה

שלום.

מכיון שאביך ז"ל נפטר בצורה לא טבעית ובייסורים, ונראה שעברת תקופה מאוד לא קלה (בצדק) זה מאוד הגיוני וסביר שאת חולמת עליו הרבה, ושחלק מהחלומות קשים.

אני מאלו שסבורים שכיום בכלל ובטח במקרה כמו שלך, זה לא אות או סימן משמים, אלא פשוט המחשבות ותת ההכרה שיוצאים בחלום.

'חלומות שווא ידברו'.

אני מציע ל, שאחרי כל חלום כזה תעשי הטבת חלום כפי שמופיע בחלק מהסידורים, ובנוסף תמשיכי לעשות דברים לעילוי נשמתו, ובמיוחד, צדקה ומעשים טובים.

במיוחד במצבך, עם ההיריון המתקדם, את חייבת להתאמץ להיות בשלווה ובנחת. אולי אפילו להתייעץ עם הרופא/ה שלך אם יש משהו לקחת כדי לסייע לרוגע הנפשי.

בע"ה תהיה לידה קלה ובריאה בזמן המתאים, והיא תהיה סימן טוב לכל המשפחה, אחרי האסון הכבד שחוויתם.

כל טוב ובשורות טובות

כתבות נוספות