שאל את הרב

חלום

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 15/01/21 12:33 ב בשבט התשפא

שאלה

כבוד הרב שלום,

אני ילדה עם המון חרדות לפעמים,

האמת שבדיוק עכשיו שאני כותבת לך התעוררתי מהחלום, אני שמחה שלפחות יצאתי ממנו. היה לי חלום שהוא ממש נחמד ואז בסופו קרה משהו מפחיד ומזעזע, פשוט הייתי בשירותים במקום שאני לא מכירה והסתכלתי במראה ראיתי את עצמי אחכ ראיתי על מיטה מאחורה כמה ראשים עם דמעות שחורות כאילו יוצא מהעיניים צרחתי בכיתי ותפסתי את היד של המנקה שלי שהיא כרגע חולת סרטן ועשתה ניתוח, ואז פשוט התחיל לרדת לי גם דם שחור מהעיניים וזה היה מזעזע בחיים לא ראיתי את עצמי בחלום אני מרגישה ככ לחוצה וחרדה תודה כבוד הרב

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אני לא מומחה בפירוש חלומות, אבל הואיל ואת כותבת אלי מתוך מצוקה ולחץ, אנסה במיטב הדמיון שלי, להציע לחלום הסבר שיחבר אותו למציאות שלך:

את כותבת שבחלום מופיעה המנקה שלך שהיא חולת סרטן ועשתה ניתוח. נראה שהדאגה שלך לאותה אישה עלתה בחלום בתיאור שאת מתארת. הדמעות מתחברות לבכי שלך בחלום. היד של המנקה היא החיבור שבין החלום ובין המציאות שמטרידה ומדאיגה אותך. דמעות שחורות אצלך ואצל אחרים - הצבע השחור הוא צבע של עצבות וקדרות.

הדרך של חכמי ישראל להתמודד עם חלום מטריד, ללכת לבית הכנסת, בברכת כהנים לומר את הנוסח הבא:

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלְּךָ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ; חֲלוֹם חָלַֽמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵֽעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶֽיךָ, יְיָ אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כׇּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כׇּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַֽמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַֽמְתִּי עַל אֲחֵרִים וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלָי; אִם טוֹבִים הֵם, חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹת שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק; וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה, רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּֽהוּ מֶֽלֶךְ יְהוּדָה מֵחׇלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּֽנוּ, וּכְמֵי יְרִיחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַֽכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה, כֵּן תַּהֲפֹךְ כׇּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כׇּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, וְתִשְׁמְרֵֽנִי וּתְחׇנֵּֽנִי וְתִרְצֵֽנִי. אָמֵן.

הדאגה לרפואה של המנקה שלך: תשאלי אותה מה שמה ושם האמא שלה ותוסיפי בתפילה שלך (לפני "אלוקי נצור...") בקשה לרפואתה: יהי רצון מלפניך ה' אלהי ואלהי אבותי, שתשלח מהרה רפואה שלמה מן השמים, רפואת הנפש ורפואת הגוף לחולה (פלונית בן פלונית) בתוך שאר חולי ישראל.

כתבות נוספות