שאל את הרב

חינוך ילדים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 20/01/19 00:06 יד בשבט התשעט

שאלה

שלום וברכה.

בני בן שנתיים ו4 חודשים, עתיד להכנס בשנה הבאה לגן עירייה.

אנחנו גרים במושב, בו יש גן ממלכתי דתי (מקפידים על ציצית וכיפה, תפילת בוקר, ברכות ראשונות ואחרונות, מספרים סיפורי תורה ומעשיות חז"ל וכו' כמובן בהתאם לרמת הגיל)

מנגד, ביישוב לידינו יש גן חב"ד שמטבעו החינוך בו יותר תורני.

אני ובעלי ניצבים בפני דילמה. הוא מאוד רוצה להכניס אותו לגן חב"ד. אני משיקולי נוחות מעדיפה להשאר במושב שכן האיסוף בצהריים קשה לי מאוד (אני עובדת משרה מלאה) ובני משפחתי נרתמים לסייע לי מדי יום. במידה והוא יהיה בגן מחוץ למושב לא יהיה לי סיוע ואני אאלץ לטוס בכבישים בשביל להוציא את הילד בזמן.

שאלתי היא, מה הגבול בהתפשרות בחינוך הילדים? כמובן שגם לי חשוב חינוך טוב אבל אני לא חושבת שבגן במושב הוא יקבל חינוך גרוע.

הייתי שמחה לקרוא את דעת הרב.

תודה!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אינני מכיר את הגנים כך שקשה לי לדון אלא על פי דבריך.

נראה שאם הגן במושב מבטא את כל הנכתב א"כ אין בעיה לשלוח אליו ילדים, אלא שאולי הגן השני (כפי הנכתב) יש בו הידור מצווה. ועל כן אדם צריך לדון כמה משקיעים בהידור מצוה. ברור הוא שאין מקום לפקוח נפש בהידור מצוה, ולפי מה שכתוב במכתב "אאלץ לטוס בכבישים" זה ספק פקוח נפש, ואין שום הידור מצווה שידרוש ספק פקוח נפש. על כן אם הנתונים כפי שכתבת לא נראה שמותר להסתכן כדי שלילד יהיה תוספת חינוך טובה יותר. אבל אם יש אפשרות אחרת שאיננה גורמת לספק פקוח נפש ואיננה גורמת ללחץ מיוחד, יש להשתדל לתת לילד את החנוך הטוב ביותר (שאפשר).

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות