שאל את הרב

חיזיון

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 15/01/21 15:21 ב בשבט התשפא

שאלה

שלום הרב שטראוס,

איני דתייה, אבל אני מאמינה בה׳ וחושבת שלכל דבר שקורה לנו, טוב או רע, יש סיבה ויש שיעור שה׳ רוצה ללמד אותנו.

לפני כמה שבועות היה לי חיזיון ומאז איני מצליחה לחזור לחיי כפי שהיו קודם.

אני הייתי באמצע התארגנות בחדרי ולפתע, ראיתי דברים. אני לא רוצה להישמע משוגעת וגם אנשים בחיי כנראה לא יבינו על מה אני מדברת.

אני ראיתי את הרחוב- ראיתי שהכל הולוגרמה, לא אמיתי. אפילו החדר שהייתי בו באותו הרגע, הרגשתי שזה לא אמיתי, הייתי בסחרחורת ולא ידעתי מה קורה לי.

אני הרגשתי שהכל סביבי זה שקר, שזה עולם שקרי. הרגשתי הרבה דברים וראיתי הרבה דברים שקשה להסביר, למשל, הייתי מטופלת בדיקור סיני בעקבות בעיה רפואית שיש לי, וראיתי את פניה של המטפלת כפנים של שד. הרגשתי אנרגיות שליליות לפתע ממנה ומהמקום ולאחר החיזיון גם לא הייתי מסוגלת לחזור לטיפולים שלה וביטלתי הכל.

אני ראיתי את האנשים ברחוב הולכים כעדר, עיניהם ריקות והם ריקים מבפנים, כאילו הם רובוטים ואינם אנושיים.

ראיתי חלק מהאנשים בחיי וראיתי מה כל אחד מהם, טוב או רע. ראיתי גם את אמא שלי שהאהבה שלה תלויה בדבר ושמשהו אינו תקין בדרכה.

ראיתי את המנהל שלי, שהוא ריק מבפנים, מאוד הערכתי אותו לפני כן, אבל ראיתי שהוא לא מה שאני חושבת, שהוא ריק מתוכן ושאין בו שום דבר מעבר.

אני ראיתי שהכל שקר בעולם הזה, ראיתי שעליי לשנות את כל חיי, ראיתי שאיני במקום הנכון.

אני גרה בחו״ל ואחד הדברים שראיתי זה שאני צריכה לחזור לישראל.

אני ראיתי שהזוגיות שבה אני נמצאת כבר 7 שנים תסתיים בעוד 3 שנים בדיוק מהיום. אבל אני חשבתי שזו זוגיות שתהיה לי כל החיים.

אני ראיתי גם עניינים של כסף שעד הרגע הזה הכבידו מאוד על ליבי, ופתאום לפתע אני ראיתי שהכל יהיה בסדר, אני ראיתי שכל דאגותיי הן לשווא ושלא יחסר לי דבר, ומאז גם הפסקתי קצת לדאוג (זה דווקא חיובי).

אני ראיתי את עצמי בתמונה שאני מורה בבית ספר ושאני עם שני ילדים קטנים שאני יושבת ומשוחחת איתם, ובתמונה הייתי עם חצאית וכיסוי ראש, כלומר דתייה (אני עובדת היום בעולם ההיי טק ואכן למדתי בעבר חינוך והחלטתי שלהיות מורה זה לא בשבילי, אבל אולי זה גרם לי לחשוב שאולי זה כן מה שהייתי אמורה לעשות?).

אני אפילו תכננתי ללמוד באוניברסיטה ובמהלך החיזיון ראיתי שאלו שטויות, שזה לא חשוב ושאין לי סיבה לעשות את זה בכלל. ואכן ויתרתי בעקבות זה.

אני רק רוצה להבהיר, שכל זה היה במשך כמה שניות, אולי פחות מדקה. קיבלתי סחרחורת ופתאום לא ראיתי את החדר שבו הייתי, הרגשתי במקום אחר, וכל זה נגלה אליי.

אני לא יודעת מה כל זה אומר אבל מאז שזה קרה לי, אני לא מצליחה לחזור לתפקד כרגיל ומרגישה שאין לי את מי לשאול.

אני ראיתי שלמעשה, אין משמעות לשום דבר שאנחנו עושים בעולם הזה, שאנחנו עסוקים בחומר ובטפל ובדברים שאינם חשובים, והרגשתי שכל מהלך החיים שלי הוא שקרי, שאני חיה סוג חיים שלא הייתי אמורה לחיות, שאיני מממשת את ייעודי האמיתי.

אני לא מצליחה למצוא יותר משמעות בדברים בחיי, בכל מה שהשקעתי והשגתי עד היום.

אני חושבת שיש כאן משהו שאני צריכה לשנות ואני לא יודעת מה... כי הרי גם אם אני אעשה שינוי, זה לא יכול להיות ביום אחד.

הדבר הזה זעזע את עולמי ובמשך כמה ימים לא הצלחתי לתפקד.

בנוסף מאז שזה קרה, אני רואה אנשים אחרת, אני רואה מבעד, אני רואה את עיניהם הריקות, פתאום מרגישה את האנרגיות של האדם שמולי וכבר לא מצליחה להיות בסביבת אנשים שקודם לכן הגדרתי כחברים שלי, גם אם לא ראיתי את אותם האנשים במהלך החיזיון, אני רק רוצה ללכת מהם.

אני מאמינה שיש לזה סיבה בהחלט, אבל אני לא יודעת מה לעשות עם כל המידע שקיבלתי.

אני מרגישה שראיתי את האמת, אבל מנגד מרגישה שהיא קשה מנשוא.

בשנה האחרונה התחלתי להיחשף לתכנים יהודיים בתודעת הנסתר ואני מנסה לעבוד על מידותיי, להשתפר ולהיות אדם טוב יותר, מנסה לחשוב מחשבות חיוביות, לאהוב את הבריות ולא לשפוט.

אפילו התחלתי להבין למה דברים מסוימים שאפשר להגיד שהם רעים קרו לי, והתחלתי לקבל אותם באהבה, הבנתי שיש דברים שקרו לי מכיוון שהייתי צריכה לשנות מידות מסוימות.

אני מרגישה שעשיתי שינוי בחשיבה.

אני באמת רציתי לעלות בדרגת התודעה שלי ואולי בגלל זה קיבלתי את המידע הזה, טעימה מהאמת, אבל אולי זה היה גדול עליי.

בשנה האחרונה גם התחלתי לקרוא מדי פעם בתהילים, מה שלא עשיתי אף פעם בחיי.

כרגע אני לא יודעת מה לעשות עם מה שקיבלתי ואיך להמשיך בחיי, או את מי לשאול, כי מחד אני מרגישה שאני קיבלתי מתנה מהיקום, מאידך אני לא יודעת מה לעשות איתה, כמו ילד שמקבל צעצוע ולא יודע איך לשחק איתו.

מאז שזה קרה אני מרגישה שאני מעט מרחפת ולא מצליחה להתייחס לדברים ברצינות שבה התייחסתי לפני כן, כי אני יודעת שזה לא משנה. אנשים מדברים איתי ואני די אפאתית.

אני בעיקר לא יודעת מה המשמעות של כל הדברים בחיי ומה אני צריכה לעשות איתם.

תודה רבה שקראת את כל זה.

אשמח לעצה.

הודיה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

נראה שיש ב'חזון' תערובת גדולה.

דברים שמקורם בעומק הרוח, פנימיות העולם והאדם - אמת יסודית שנתגלתה לך בחוויה דמיונית עזה.

יחד עם זאת - נראה שמעורבים בכך גם דברים שמקורם ברגשות עמוקים שלך (תת מודע?) לא כאלה שמקורם באמת הנשגבה אלא במטענים (לא מודעים) שבתוכך.

הדמיון האנושי הרבה פחות מדויק מהשכל (ואפילו השכל עלול לטעות ולהטעות) ציורי הדמיון הם עזים ונועזים. צריך להיזהר שלא ללכת שולל אחרי הציורים הללו.

מצד אחד, חשוב לברור מתוך הדברים שלך את האמת הגדולה שטמונה בהם - עליה לא לוותר.

מצד שני, צריך לגלות דברים שנספחו לאמת זו, הם לא חלק מהאמת הגדולה ולא כדאי שדברים אלו ידריכו אותך בהמשך החיים שלך.

חייבים גם לזהות את תעתועי הדמיון העז - שלא קשורים בכלל לחזיון עצמו, אלא שמשו רק דרך לשקף לך את החיזיון הגבוה.

הבירור הזה אינו קל ולא פשוט, הוא דורש ממך להיות מאוד קשובה לעצמך ומאוד ישרה עם עצמך.

לי וודאי אין כלים לערוך את הבירור היסודי - אבל אציל לך אפשרויות כדי להמחיש את דברי:

דברי אמת נשגבים: ראיתי שהכל שקר בעולם הזה... כל דאגותיי (החומריות) הן לשווא ושלא יחסר לי דבר; אין משמעות לשום דבר שאנחנו עושים בעולם הזה, שאנחנו עסוקים בחומר ובטפל ובדברים שאינם חשובים, והרגשתי שכל מהלך החיים שלי הוא שקרי, שאני חיה סוג חיים שלא הייתי אמורה לחיות, שאיני מממשת את ייעודי האמיתי.

התחלתי להבין למה דברים מסוימים שאפשר להגיד שהם רעים קרו לי, והתחלתי לקבל אותם באהבה, הבנתי שיש דברים שקרו לי מכיוון שהייתי צריכה לשנות מידות מסוימות. קיבלתי מתנה מהיקום...

רגשות שלך, מקורם בך (בתת מודע?): ראיתי גם את אמא שלי שהאהבה שלה תלויה בדבר ושמשהו אינו תקין בדרכה; ראיתי את המנהל שלי, שהוא ריק מבפנים; הזוגיות שבה אני נמצאת כבר 7 שנים תסתיים בעוד 3 שנים בדיוק מהיום.

תעתועי דמיון: 'פניה של המטפלת כפנים של שד'; ובתמונה הייתי עם חצאית וכיסוי ראש, כלומר דתייה;

התמה של החיזיון: התעוררה בך הבנה שהערך של החיים הוא ברובד הרוחני שלהם, את נמשכת לחיים רוחניים ומאבדת עניין בחיים החומריים.

זה תהליך מוכר אצל אנשים באמצע החיים, אנשים שנשאבו למסלול של הישגיות חומרית בלי לבדוק מה באמת חשוב ומה באמת נכון להם.

אני לא דוחף אנשים לעשות שינויים בחיים שלהם, זו אחריות כבדה מדי.

ודאי לא אנסה לדחוף אותך בתקופה מטלטלת בחייך ל - 'חזרה בתשובה'.

אבל כשאת שואלת אותי על דרך רוחנית ושאיפה רוחנית - אני מציג לך את הדרך שמיועדת לאדם מישראל - לאיש יהודי.

בלימוד התורה מדובר על 'נגלה' ו'נסתר': 'נגלה' אלו המעשים, קיום המצוות - חיצוניות התורה. כנגדם יש חכמת הנסתר - ה'רזים' - פנימיות התורה.

זה התחום שאת יכולה ללמוד ולהכיר - אלו נתיבות הרוח שאת מתעניינת בהם.

העיסוק בפנימיות התורה, ב-'רז', נלמד בחוגים שונים. אני אישית מוצא בכתבי הראי"ה קוק הדרכה לעולם זה. החסידות עוסקת בדברים אלו, את יכולה ללמוד את ספר התניא שמעניק כרטיס כניסה חשוב לפנימיות התורה. אפשר וראוי ללמוד את ספר התניא (בלי קשר ומחויבות לתנועת חב"ד) הספר ושיעורים בספר ופירושים מופיעים באתרים של חב"ד ברשת .

שבת שלום!

כתבות נוספות