שאל את הרב

חיזוק האמונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 02/03/21 20:43 יח באדר התשפא

שאלה

שלום,לפני שנתיים חזרתי בתשובה ובזמן האחרון האמונה שלי פחתה לגמרי,אני יודע שלחוזר בתשובה יש ירידה אחרי תקופה מסויימת אבל עדיין יש לי ירידה יותר מידי חזקה,אני יודע שיש שכר ועונש ושיש עולם הבא,אני יודע שאת הכל יצר אלוקים,אבל אני לא מצליח לחזור לאמונה שהייתה לי שרק חזרתי בתשובה,אני מרגיש שכל יום אני חוזר עוד קצת ועוד קצת בשאלה-ואני לא רוצה שהדבר הזה יקרה,אני מאמין שחלק גדול מזה שזה קורה זה שיש לי עומס בחיי היום יום בגלל התפילות ואין לי אפילו זמן לעצמי או לאישתי או לדברי תורה.

סדר היום שלי הוא כזה:תפילה בבוקר(נץ)-עבודה-מנחה-עבודה-ערבית-בית-עזרה בטיפול הילדים-מקלחת אוכל-כבר השעה פה 22-23 -כבר מאוחר ואני הולך לישון.

יש לרב המלצה בשבילי איך לפעול?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום רב,

1. לפי מה שאתה מתאר כאן - החיים שלך מתנהלים בלחץ נוראי. קשה לחיות כך. יכול להיות שהמצב הקשה הזה גוזל ממך את שמחת החיים ומייאש אותך - מתוך הרגשות הללו האמונה שלך נשחקת.

2. בדור שלנו, אמונה בשכר ועונש בעולם הבא לא מעניקה כוח והתלהבות. צריך יסודות נוספים של אמונה שיותר מחממים את הנפש ללכת בדרך התורה והמצוות. הפתרון לקשיים שלך זה למצוא כיצד להתלהב ולשמוח שאתה יהודי. לא לראות ביהדות שלך רק דרך להנצל מגיהנום.

3. השמחה צריכה להתבטא בתפילה שלך: להתפלל בהתלהבות פנימית, לא כעול שצריך להפטר ממנו: "העושה תפילתו קבע אין תפילתו תחנונים".

4. כל העצות הללו צריכות דרכים מעשיים להגשמתם.

א. תבדוק עד כמה אתה שייך לקהילה ברוח שלכם.

ב. בעקר ביום חופשי (שישי) ובשבת. תקח חלק בשיעורים (שאתה מתחבר אליהם).

ג. יום אחד בערב (או בבקר מוקדם) תשתתף בשיעור תורה.

ד. בכל השבוע אתה ואשתך צריכים למצוא יותר זמן לעצמכם. כאן דרשת חשיבה יצירתית מעשית: להתחיל את ההתארגנות של הילדים יותר מוקדם ואז לסיים הכל יותר מוקדם?

אולי ערב אחד בשבוע להביא בייביסיטר שתחליף אתכם ואתם תצאו להיות עם עצמכם.

בהצלחה!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות