שאל את הרב

חזרה בתשובה על איסור נידה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 28/10/19 08:21 כט בתשרי התשפ

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב,

גדלתי בבית מסורתי שומר שבת, אך לא דתי מאוד.

בעוונותי לפני כמה שנים, כאשר הייתי רווק, נפלתי באיסור אישה נידה (רווקה שפשוט לא טבלה במקווה מעולם) על ידי קיום יחסים שלא כדרכם (זאת אומרת לא ואגינאליים).

לא ידעתי עד כמה המעשה חמור.

כיום אני נשוי באושר ב"ה וחזרתי בתשובה, ומשתדל ללמוד תורה, להתפלל ברצינות ולקיים מצוות כמה שאפשר, ובאמת אני לוקח ברצינות את כל הנושא.

כיום לאחר שלמדתי את הנושא, אני מבין את חומרתו . אני רוצה לחזור בתשובה שלימה ולכפר על העבר, והייתי רוצה לדעת מה ניתן לעשות על מנת לכפר על חטא זה שעונשו כה גדול? בינתיים כל התשובות שראיתי בנושא היו מתסכלות ומייאשות, ואמרו כמה שהעוון גדול (דבר שאני כבר יודע), דבר שרק ייסר אותי יותר.

ברצוני להדגיש:

מחילה על התיאור, הבעילה לא הייתה ואגינאלית (אלא שלא כדרכה-אנאלית ) האם זה עדיין נחשב בעילה אסורה?

ואיך ניתן לכפר על עוון זה באופן רציני ופרקטי? זאת אומרת משהו שאני יכול לעשות? אני ממש מתייסר מהמחשבה על החטא הזה.

תודה רבה, והמשך שבוע טוב.

תשובה

שלום וברכה

אני מצטער מאוד על התשובות שניתנו לך.

קשה למנות את מספר המקומות בתורה הקדושה, בדברי הנביאים, בדברי חז״ל, בדברי ראשונים ואחרונים על מעלתה של התשובה, על עולם התיקון, ועל הדרך לשוב. מורה הדרך הגדול ביותר, כפי שלימדונו חז״ל, הוא דוד המלך עליו השלום. אשמח אם תקרא את:

https://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=4527

על הנושא המרכזי הזה.

יש שני מעגלי תשובה. האחד הוא עזיבת החטא, חרטה וקבלה לעתיד שלא לעשות כך יותר, ואני מבין מתוך דבריך שאתה עמוק עמוק בתוך התהליך הזה, וכך ראוי להיות בו.

הדרך הטובה ביותר לכפרה על העבר היא להפוך אותו למנוע תיקון. קבל על עצמך דבר מה בתחום הנאמנות להלכה, טהרת המשפחה (כמובן אך ורק עם הסכמת אשתך), שידוכים של אחרים וכדו׳ - משהו שהמניע לו יהיה הרצון לתקן את מה שהיה בעבר בתחום הביאה האסורה, וזו הדרך הטובה ביותר להפוך ממש את העבר לעולם התיקון.

כל טוב ושמחה גדולה

כתבות נוספות