שאל את הרב

לשמור על קשר עם חברה טובה - למרות הכל

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/07/19 18:46 יט בתמוז התשעט

שאלה

לצוות המדהים של אתר חברים מקשיבים שלום!

דבר ראשון תודה על האתר המדהים והמועיל כ"כ יישר כחכם!

אני באה מבית של הורים חוזרים בתשובה ויש לנו בבית טלויזיה מחשב וכו', ולפעמים רואים תכנים לא משהו, ריאליטי וכאלה. חשוב לי לציין שלמרות שכל המשפחה כן רואה אני משתדלת כמה שאפשר להימנע.

יש לי חברה ממש טובה שמגיעה מבית יותר חזק משלנו, וכשהיא באה לבקר אצלנו הטלויזיה הייתה דלוקה (רק מציינת שאני והיא נשארנו בחדר והטלויזיה בסלון). היא הייתה די בהלם הסיטואציה כי היא יודעת שאני לא ממש רואה.

אני לא ממש יודעת מה לעשות במצב הזה. אני מפחדת שהיא תתרחק ממני בגלל זה או שההורים שלה יאמרו לה (שאני כאילו אדרדר אותה)

היא ממש יקרה לי! מה לעשות??

תשובה

שלום יקרה!

ממש נפעמתי מהעוצמות שלך לעמוד בפיתוי. לא פשוט להיות במציאות בה כל המשפחה בוחרת לצפות במרכז הבית בתכנים שאת בוחרת להימנע מהם. בעיני את גיבורה ממש!

נשמע שהפגישה של החברה שלך עם המציאות הזאת העמידה אותך במצב מאוד לא נעים בו הרגשת קצת "נאשמת" במשהו שלא עשית, בעיקר כשהנושא הזה הוא התמודדות עבורך גם ללא קשר לצד שלה בעניין. הקשר איתה יקר לך מאוד והחשש שמה שהיא נחשפה אליו יפגע בה הוא מאוד מובן.

אני רוצה להציע לך לפתוח איתה את הנושא. בעיני העובדה שהיא נחשפה לנושאים שאת מתמודדת איתם היא הזדמנות לעמיק את הקשר ביניכן ואולי שיח משמעותי יאפשר לה לעזור לך במציאות איתה את מתמודדת.

את יכולה לפנות אליה, להזכיר את הביקור, ולספר לה על האתגר שלך בניסיון שלא להיחשף לתכנים האלה - למרות שהם נמצאים בבית. תשתפי אותה בקושי, ברצון שלך להתקדם, ובטוב שהחברות איתה נותנת לך. תספרי לה שלמרות שהבית שלך הוא כזה, וזה לא פשוט לך - את בוחרת לשלוט במה שאת נחשפת אליו. מאוד ייתכן שאחרי שהיא תשמע ממך את הדברים ממקום כזה היא רק תעריך אותך יותר.

בנוסף, אני רוצה להציע לך לנסות לחשוב אם יש איזו דמות קרובה (אולי מורה, החברה הזאת או חברה קרובה אחרת, או מדריכה) שתוכל ללוות אותך בהתמודדות שלך. ככל שמדברים על הדברים בפתיחות, מגלים לפעמים שאנחנו באמת לא לבד בהתמודדות, ושאפשר לקבל הבנה וחיזוק בתהליך הזה.

בהצלחה רבה בכל!

ראשית

כתבות נוספות