סגור

זונה

לק"י

רבי יהודה אומר אע"פ שיש לו אשה ויש לו בנים לא ישא אילונית שהיא זונה האמורה בתורה דאזונה כהנים הוא דמפקדי וישראל לא מפקדי משום הכי קתני כהן אמר רב הונא מאי טעמא דר' יהודה דכתיב אכלו ולא ישבעו הזנו ולא יפרוצו כל ביאה שאין בה פירצה אינה אלא בעילת זנות [...] וחכמים אומרים אין זונה אלא גיורת ומשוחררת ושנבעלה בעילת זנות (יבמות סא)

לאור הדברים האלה איך בא הרמב"ם ומגדיר זונה כ"בת ישראל שנבעלה לאדם שהיא אסורה להנשא לו" שהרי לפי הגדרה זו עלינו להגדיר את אסתר המלכה כזונה ח"ו וכמו כן רבות אם לא רוב בנות ישראל החילוניות כיום נופלות תחת ההגדרה של זונות רחמנא לצלן שכן מרובות הן בנות ישראל שנבעלו על-ידי גוים אך האם ניתן לומר שנוצרי או מוסלמי הוא גוי שהרי הם מאמינים באותו א-ל ולא עובדי עבודה זרה ח"ו

אני מבין שנפסקה להלכה הגדרתו של הרמב"ם האם יואיל הרב בטובו להביא סימוכין מחז"ל לפסיקה זו של הרמב"ם?

תוכן התשובה:

תהיי בריא,

איני מבין את שאלתך -
הלכה למעשה כל בת ישראל שנבעלה על ידי גוי היא 'זונה' במובן של הביטוי בתורה.
אין זה משנה אם הם מאמינים באותו האל או לא כיון שאין זה דין בעבודה זרה אלא בהיותו גוי.
גם בן שבא על הגויה נמצאה במצב בו 'קנאים פוגעים בו' ומותר להם, בשעת המעשה, להרוג אותו. (עיין פרשת פנחס)

אסתר המלכה נאנסה (בשלב הראשון) אבל בכל זאת היא הפכה בכך ל'זונה' בהלכה ואסור לה להתחתן עם כהן וכד'. (אחרי שהלכה למלך ברצון היא נאסרה גם על בעלה מרדכי כפי שאמרה 'כאשר אבדתי אבדתי')

בברכה ובהצלחה ובהמלצה שתלמד בדברים נעימים יותר

דוד לוי
098987548

התשובה התקבלה מהרב דוד לוי, רב הישוב אבני חפץ
כח באב התשעא
,
28 באוגוסט, 2011
לקריאה נוספת
28.08.2011

1. תודה על התגובה (גיא)

אך על החלק החשוב של שאלתי לא ענית והוא על מה הסתמך הרמב"ם בפסיקתו כי בת ישראל שבא עליה גוי היא זונה שהרי בגמרא יש דעות שונות בעניין הזה ולא מצאתי דעה המתאימה לפסיקתו
תגובת הרב
לכן כאן הפסק ברור. השאלה מדוע הוא פסק להקל בחייבי לאו וכד´ (לדעת רבי עקיבא הילד ממזר) או בבא על הנידה (כמו שמוסבר בשות הרא"ש) וכד´ בהם לדעת הרמב"ם הוא לא פסל אותה לכהונה. לבירור מדוע הרמב"ם היקל כל כל תוכל לעיין בנו"כ ובעיקר במ"מ ובכ"מ ובמגדל עז ועוד.

דווח על תגובה לא ראויה
04.09.2011

2. אבל השואל מביא ראיה אחרת (ניר)

שזונה האמורה בתורה, אליבא דחכמי התלמוד, היא אילונית. ולא כדברי הרמבם.

ועל זה לא ענה כבוד הרב.
תגובת הרב
אין הלכה כרבי יהודה בענין זה.
וגם לא כאותם תנאים הסוברים שכל אחד שאינו פנוי על הפנויה פוסל אותה לכהונה.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הרב שלמה אבינר צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הרב אבינר: "לא מתחרט על מפלגת נעם"

קרא עוד