שאל את הרב

זוגיות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 04/08/21 09:38 כו באב התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב,

מזה הרבה זמן אני מחפשת זוגיות רצינית אבל לצערי לא מוצאת.

לאחרונה שידכו לי בחור שעבר טראומה בחיים שלו,אמא שלו נפטרה מסרטן.

יצאנו לדייט וראיתי שהוא לא האדם המתאים לי מבחינת האישיות, גם לא היו לנו יותר מידי נושאי שיחה משותפים....מצד אחד באמת לא נעים לי,הוא נראה סהכ בחור טוב וגם עברו עליו חיים לא פשוטים.מהצד השני אני מרגישה שהוא פשוט לא מתאים לי.

האם אני צריכה להמשיך ולצאת איתו?האם זה שאני מפסיקה לצאת איתו אחרי דייט אחד עושה אותי ביקורתית ושיפוטית?

אני באמת לא יודעת מה לעשות.

תודה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

מצד אחד, טראומה של בחור לא צריכה להיות גורם בשאלה אם להמשיך להיפגש. דייט איננו מעשה חסד ולא תמיכה רגשית. דייט נועד לחפש זוגיות.

מצד שני, החלטה כבר אחרי דייט ראשון עלולה להיות חפוזה מדי, היא גם משדרת לצד השני שהוא נפסל מיד - וזה פוגע. לכן ברוב המקרים יש מקום לא למהר ולסיים בדייט ראשון, לתת עוד הזדמנות בדייט נוסף. אבל צריך להמשיך בלב שלם, בעמדה פנימית שאת באמת נותנת לקשר הזה הזדמנות. אם את נחרצת שאין סיכוי לקשר ביניכם - את חייבת לחתוך ולא לזייף.

השאלה אם את ביקורתית ושיפוטית לא צריכה להתמקד במקרה הזה. זו שאלה אודות האופי שלך. והיא מתבררת בהתנהגות שלך בכל הדייטים, עד כמה את פתוחה להכיר בלי דעות קדומות, עד כמה את אומרת לעצמך: 'אולי יש כאן משהו שעדיין לא התגלה לי'? או שאת 'חורצת את הדין' כבר בפגישה הראשונה, בהחלטה ברורה שאת כבר יודעת מיהו ואת משוכנעת שאין ביניכם התאמה. התנהגות כזאת מעידה על שיפוטיות.

כתבות נוספות