שאל את הרב

התלבטות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 25/03/19 18:15 יח באדר ב'

שאלה

שלום הרב,

אני בחור ישיבה שמתכוון לעבור מישיבה גבוהה לישיבת הסדר, נשארו לי עוד 10 ימים בשביל להתגייס בזמן שאני אמור. הבעיה שלי היא שנתקלתי בכל שאלות שערערו לי את האמונה וחקרתי ולמדתי הרבה אבל לא הצלחתי להגיע למשהו מבוסס ואני מלא ספיקות ואני ממש לא בטוח שאני רוצה להמשיך בישיבה, ואני לא כך כף יודע מה לבחור רציתי לשמוע מה הרב ממליץ לעשות

תודה רבה.

תשובה

שלום.

ראשית, אל תמהר לצאת מהמסלול של ההסדר. זו דרך חד-כיוונית. תמיד אפשר לעבור למסלול של שירות מלא, אבל הרבה יותר קשה, אם בכלל אפשרי, לחזור ממסלול של שירות מלא למסלול הסדר.

לגבי השאלות, אני חושב שאתה חייב למצוא בהקדם רב כלשהו, בין אם מהישיבה הגבוהה שלך ובין אם רב אחר (אולי רב מפורסם כלשהו, גם אם אין לך עדיין קשר איתו), שיש לך אמון בו ובגישתו ושאתה מתחבר לדרך ההסברה שלו (יש לי הרבה המלצות, אבל אני לא מכיר אותך בכדי לדעת מה נכון בשבילך), ולבקש/לדרוש ממנו לשבת איתו ולברר לאט לאט ולאורך זמן את ספקותיך.

לפעמים החיפוש הזה לוקח זמן וצריך לנסות כמה רבנים עד שמוצאים את הרב המתאים לך, אבל מאוד חשוב לא להתייאש ולא לוותר על הבירור העמוק הזה, לפני שאתה עושה צעדים משמעותיים בעקבות מחשבותיך.

אשמח לעזור עוד אם אוכל

בהצלחה רבה

כתבות נוספות