שאל את הרב

התחזקות כיצד?

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 25/03/19 21:56 יח באדר ב'

שאלה

שלום כבוד הרב

אני כמעט בת 22, משפחה די מסורתית וניתן לומר שאני מאוד רחוקה מקיום דת ומצוות דבר שמשפיע גם על יחסם של אחי הקטנים. למרות שלמדתי באולפנא התרחקתי מהדת וה׳ לאחר אסון משפחתי שאירע במשפחתי לפני כמעט 4 שנים. מאז מדי פעם הרגשתי לעיתים מאוד רחוקות רצון לדבר אל הקבה אבל מהר מאוד הרצון דעך .. לאחרונה (אולי בעקבות הרגשה שחיי תקועים וחסרי חשיבות ובניגוד לעבר בו כל תחום הייתי מוצלחת ) הרגשתי שאולי התקרבות לבורא עולם תעזור לי, אם אני אשמע בקולו אולי אקבל מענה מהיר יותר לבעיות שיש לי. אני מאוד רוצה להתחיל בדבר מאוד קטן כי כבר נסיונות העבר לימדו אותי שאני עלולה בשוגג לא להקפיד לאורך זמן.

שאלתי אלייך כבוד הרב, האם כדאי שאדליק נרות שבת (למרות שהדבר גורם לי הרגשה של חוסר הגינות מאוד לא נעימה, כיוון שאני לצערי עדיין לא אצליח לשמור שבת ומצד שני אין מי שמדליקה נרות) ומצד שני אולי עדיף שאתחיל בתפילת השחר?

נ.ב עדיין טמונה בי המצווה לברך לפני כל אכילה/שתיה ונישוק מזוזה - זו הסיבה שאת מצוות אלו לא שקלתי.

תשובה

שלום

אני מבין את הרצון הטוב שלך, ואת החשש.

התורה, וגם הנסיון, מלמדים אותנו, שכאשר אנו נוהגים כראוי והולכים בדרך טובה, אזי הכוחות מתחזקים והולכים (בתנאי שעושים זאת מסיבה נכונה, ובשמחה). לכן, אל תחששי להתחיל, ואל תתמקדי בשאלות גדולות של זהות דתית וכדומה, אלא בצעדים הטובים והיקרים, שכל אחד מהם הוא עולם מלא. מצוה ועוד מצוה, בשמחה.

התחילי מברכת המזון לאחר אכילת לחם. ברכה זו טומנת בחובה זויות שונות של היחס שלנו אל ד' ואל טובו, ואם תברכי אותה בנחת ובכוונה כפי יכולתך, היא מסוגלת לרומם את חייך ולהעניק לך אורה גדולה.

הדלקת נרות לפני שבת היא מעלה חשובה, ומצוה, ואין בכך חוסר הגינות. ד' יודע שאת מתקדמת בקצב מסויים, ושזהו צעד אחד כהתחלה, ולא כהתרסה.

שמירת שבת בשלב הנוכחי יכולה להתחיל מדברים מסויימים, אם את מרגישה שכל ההלכות לא אפשריות כעת. חישבי אלו הלכות של שבת תוכלי לקיים, מבלי שירפו את ידייך מהתקדמות.

אני מברך אותך בהצלחה, ויהי רצון שתזכי לדבוק בתורת השם.

כל טוב

כתבות נוספות