שאל את הרב

השקפה עזרה

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 23/09/18 09:59 יד בתשרי התשעט

שאלה

(הערת הרב המשיב: השאלה נערכה- פרטים מזהים נמחקו מגוף השאלה משום צנעת הפרט של השואל)

שלום כבוד הרב,

כבר בערך שנתיים מ2016 אני סובל משריפה וכמו כאבים בגרון שבאים ונסוגים,למשל אני מדבר אחרי כמה משפטים אני מרגיש שריפה וכאבים בגרון שאני חייב לשתוק,רק כשאני שותר זה סוג של נרגע,לא יכול להתפלל בכוונה כמו שצריך,לשיר שירי שבת וכו' וגם בחיים הגשמיים.הלכתי להרבה רופאים ושילמתי כבר הרבה ורובם אמרו שכנראה מדובר בחומציות מהקיבה שעולה לגרון ועושה לי כוייות ושריפות, לקחתי כדורים נוגדי חומציות כמו לוסק וכו' ושום דבר לא עזר,

עשיתי חשבון נפש,התחזקתי,התפללתי,קבלות,בכיות,סגולות,קברות צדיקים,הלכתי לרבנים צדיקים לקבל ברכה אך לצערי אני לא רואה שום תוצאה...שום דבר לא עוזר...אני כבר כמעט אובד עצות.

אני כבר כמעט מאוייש, ניסיתי כמעט הכל ולצערי אני לא רואה עזרה משמיים.

משתדל לאכול כשרויות מהודרות,שמירת הלשון משתדל ולומד כבר הרבה זמן 2 הלכות לשון הרע וכו כלום לא עוזר.

הלכתי לפני שבוע לרב חיים קנייבסקי והבאתי לו דף ועם השם והבעיה שלי והוא ברך אותי לרפואה שלמה וגם אמר לי להחליף שם כמו לייבל או למך אך השמש קצת צחק ואמר לו ,הרב , הוא לא אשכנזי והוא לא יידיש(אני תימני) אז השמש אמר תבחר שם מהתנך ותעשה שינוי השם, שמש אחר של הרב אמר לי שהרב התכוון שאני יחליף לשם שמתחיל ב-ל ושם טוב אבל קשה לי קצת לשנות תשם, וגם אם אשנה אני לא יודע למה אני מתחבר למרות שישבתי על זה...

רב אחר אמר לי שאצל גדול הרבנים המורי בתימן הרב חיים סינוואני אם אני לא טועה לא היה דוגל בזה ואמר לי להוסיף אולי שם שני בגלל שהרב חיים קנייבסקי הי'ו אמר.

מה לעשות לשנות שם? ולמה...

בנוסף מה שחז''ל אומרים ''המתפלל על חברו נענה תחילה'' ניסיתי את זה ועד היום אני מזכיר שמות לרפואה , זיווג כל תפילת שמונה עשרה כמעט בשמע קולנו ורפאנו וכו'..

ואחד מהשמות שהתפללתי עליהם הרבה זמן ב'ה התארס ואני ממש שמח בשבילו אבל גם מהצד אני שואל את עצמי-מה איתי? האם חז''ל טעו? למה שום דבר לא קורה...

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לשואל וחג שמח,

ראשית, אני מצטער לשמוע את כאבך וצרתך.

שנית, אני הקטן אינני יכול להכריע כמובן בקשר למה שאמר מרן הרב קנייבסקי לחיוב או שלילה, זה מעל למידותי הקטנות.

שלישית, מובן מאליו שעיקר השתדלותך צריכה להיות בללכת לרופאים טובים ולבקש מהם עצה טובה, זה הרי תחום התמחותם. וכב אמרו חז"ל "ורפוא ירפא- מכאן שניתנה רשות לרופא לרפאות".

רביעית, כמובן שתמיד מומלץ להמשיך במקביל גם בסגולות רוחניות- להתחזק במצוות, להתפלל גם על עצמך וגם על אחרים מעומק הלב, צדקה, תורה וכו'. (גם אם חלילה לא תגיע ישועה באותו נושא ספציפי, הרי שצברת לעצמך זכויות רבות בדרך....)

חמישית, מבחינה אמונית עלינו לדעת שלפעמים איננו יודעים עומק חשבונות שמיים. אתן דוגמא- אברהם ושרה התפללו שנים רבות לילדים. הם גם עשו צדקות, זיכו את הרבים, ואפילו עלו לארץ ישראל מחוץ לארץ. ה' אפילו הבטיח לאברהם לפני שעלה לארץ "ואעשך לגוי גדול" ואף על פי כן ההבטחה התקיימה רק 25 שנה אחרי שעלה לארץ. אחרי שבגיל 100 נולד יצחק, גם רבקה היתה עקרה, ורק כשאברהם היה בגיל 160 נולדו הנכדים שלו. כל הרואה זאת באותו זמן יכול לתמוה ולהתחלש "זאת תורה וזה שכרה?". אבל, מה קרה אחרי 15 שנה? כשיעקב ועשיו הגיעו לגיל 15, עשו פרק עול ועשה עבירות חמורות באותו יום. מחמת כבודו של אברהם, הוא נפטר באותו יום, שלא יספיקו להזכיר בלוויה שלו שהוא הסבא של עשו הרשע. חז"ל מספרים לנו שאברהם היה אמור לחיות עוד 5 שנים, וחייו התקצרו בגלל עשו. עכשיו מובן למה ה' עיכב את לידת יצחק ואת לידת בניו- אם יצחק היה נולד 30 שנה קודם, או שיעקב ועשו היו נולדים קודם, הרי שעשו היה נהיה בוגר מוקדם יותר, וחייו של אברהם היו ח"ו קצרים יותר.

מה המסקנה? עלינו לעשות השתדלות גשמית ורוחנית בכיוון שנראה לנו, בעיני הבשר ודם שלנו, בתור הכיוון הרצוי. אבל, תמיד לזכור, שלפעמים איננו יכולים לראות את התמונה המלאה "ולא מחשבותי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי נאום ה'. כי גבהו שמיים מארץ כן גבהו דרכי מדרכיכם ומחשבותי ממחשבותיכם". כלומר- גם אם הישועה חס ושלום לא באה, זה לא אמור להיות קושיא על האמונה כהוא זה.

יחד עם זאת- כמובן שלהתמיד בהשתדלות מול רופאים ובהתחזקות רוחנית ובתפילה.

ויהי רצון שה' ישלח לך רפואה שלימה עם כל חולי עמו ישראל, וגם תזכה אתה וכולנו לעלות לרגל עם כל ישראל בבנין בית המקדש וביאת המשיח במהרה בימנו אמן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות