שאל את הרב

הקדמת אזכרה

חדשות כיפה רבני בית הלל 02/05/18 09:47 יז באייר התשעח

שאלה

שאלה לגבי הקדמת אזכרה:

תאריך פטירת אבי הוא ד' באייר.

בד"כ זה יוצא על ערב/יום הזיכרון לחללי צה"ל או על ערב/יום העצמאות, ולכן, אחרי התייעצויות, גם בפורום זה, קבענו לעצמנו נוהג להקדים את האזכרה ביום או יומיים ולקיים אותה (כמעט באופן קבוע) בערב יום הזיכרון. עולים לבית העלמין אחה"צ ומשם נוסעים לבית הכנסת לקיים את האזכרה אחרי תפילות מנחה וערבית.

מאחר שאני ואחיותיי מגיעים לאזכרה מערים אחרות יוצא שקיום האזכרה בערב יום הזיכרון (שכבר ככה הקדמנו ביום או יומיים), עדיין גורם לנו באופן קבוע לוותר על טקסים ואירועים של יום הזיכרון, שכן היינו מעדיפים להשתתף בהם, מאחר שהאזכרה מסתיימת בסביבות 20:00 (שעת הצפירה ותחילת הטקסים) וכך יוצא שאנחנו לא מספיקים להגיע לטקסים.

שאלתי היא האם ניתן להקדים את האזכרה ביום נוסף, כך שתתקיים באופן קבוע ביום שלפני ערב יום הזיכרון וכך היא לא "תתנגש" עם אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות?

השנה, במידה והדבר אפשרי ונקדים ביום נוסף, האזכרה תתקיים בא' באייר (אחה"צ – בית עלמין, ערב – בית כנסת).

אשמח לתשובותיכם בהקדם.

תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

בדרך כלל יום השנה הולך לפי יום הפטירה אלא אם כן הקבורה היתה כמה ימים יותר מאוחר. אני מבין שהחלטתם להקדים את האזכרה ביום או יומיים הוי אומר שאין זה כבר ביום הפטירה. הלכך איני רואה שום הבדל בין התאריך הנוכחי שקבעתם לבין התאריך החדש. בשני המקרים זה ממילא לא יום השנה של יום הפטירה – אם אכן אתם רוצים להשתתף בטקסים ימי הזכרון זו סבה מספיק טובה להקדים בעוד יום

בשורות טובות

התשובה ניתנה על ידי הרב מאיר נהוראי, יו"ר רבני בית הלל

כתבות נוספות