שאל את הרב

המטרה שלנו בעולם

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 08/02/19 11:29 ג באדר א'

שאלה

בוקר טוב,

קודם כל תודה על התשובה הנפלאה בשאלתי הקודמת .

דבר שני, הייתי רוצה לדעת מה המטרה שלנו בעולם הזה? חוץ מרק לעבוד את ה' או ללמוד תורה. כי ללמוד תורה הבנתי שנשים אינן מחויבות.

לצערי לפעמים זה מרגיש לי שאולי אני מבזבזת את זמני שאני לומדת ועובדת ועושה את כל הדברים השגרתיים, אני שואלת את עצמי למה אני בכלל עושה את כל זה , והאם זה רצון ה' שזה מה שנעשה בעולם??

ההרגשת "בזבוז" הזאת לצערי המון פעמים משפיעה לי על התפקוד ומונע ממני לעשות דברים וחוסר מוטיבציה לחיים ועשייה :( איך אוכל להימנע מזה?

אשמח לעזרה

תשובה

שלום

ראשית, לא יודע בדיוק למה התכוונת כשכתבת - "רק לעבוד את ה' ", אבל זה ממש לא "רק". שיית רצון ה' מקיפה את כל החיים. אין פרט בחיים שאין בו משמעות לשאלה מה רצון ה' ממני בנקודת הזמן הזו ובמציאות הספציפית הזאת.

לגבי לימוד תורה - נכון שנשים אינן מחויבות ללמוד תורה במובן של הגברים, כלומר עיסוק תמידי בגמרא ובשאר חלקי התורה, אבל בהחלט הן מחויבות ללמוד מוסר ואמונה, כחלק מחיוב עבודת המידות וממצוות יראת ה', וכן הן צריכות ללמוד הלכה, כדי לדעת מה לקיים. "רק" התחומים הללו מקיפים הרבה מאוד.

הרגשת הבזבוז קשורה בצורה הדוקה למשמעות שאנחנו מוצאים בכל מה שאנחנו עושים בחיים. אם יש דברים שהם לא נכונים לעסוק בהם (בלימודים, בעבודה, בשעות הפנאי), אז צריך לעזוב אותם, אבל בדרך כלל לא מדובר בזה, אלא ביכולת שלנו להכיר בערך של מה שאנחנו עושים. לעבוד את ה' על ידי עשייה טובה של אותו דבר. להעמיק באיך הדבר הזה שעסוקים בו תורם למציאות.

זה ממש באופן כללי

כל טוב

כתבות נוספות