שאל את הרב

הלבנת פנים של חניכים מהעבר - מה לעשות ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/01/22 08:51 כד בשבט התשפב

שאלה

שלום כבוד הרב!

הייתי מדריך לפני 4 שנים בסניף לגילאי 10-11 ועכשיו הם קצת גדלו, לאחרונה פגשתי אותם ואמרתי להם למה שלא נפתח קבוצה ונעשה קצת צחוקים ונדבר ופתחנו, לאחרונה נהיה אליהם טרנד לקחת תמונות פאדיחה שלי ושל המדריכים שהדריכו אחריי ושולחים ומפיצים, אמנם זה פוגע בי קצת ואמרתי להם שיפסיקו (והם ממשיכים)אך גם אם הם לא שולחים תמונות שלי הם שולחים של המדריכים שהשקיעו אחריי, אני מתבלט כיצד לפעול, האם אני צריך לדבר איתם בכללי על הלבנת פנים ושצריך לתת כבוד למי שהקדיש זמן מזמנו ושהשקיע בהם או אני צריך להגיד למדריכים העכשוויים שהיכולת שלהם להשפיע עליהם היא לטווח ארוך ואפקטיבית יותר (הם יותר זוכרים את החוויות שעברנו יחד ופחות את המסרים אני חושב). אשמח לשמוע בבקשה מה כבוד הרב חושב, תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על העלאת הנושא.

ואכן, תשומת הלב העיקרית שניתנת במערכת החינוך במאבק בפלאפונים עוסקת בעיקר בנושאי צניעות, גלישה לאתרים אסורים וכדו'. בהחלט צריך לתת את הדעת על הנושאים האלה, כיוון שמדובר בנזק עצום לדמות האדם, קדושתו, היכולת העתידית להקים קשר זוגי ראוי וכדו'. אולם דבריך מציפים את העובדה שאנחנו מזניחים פעמים רבות היבטים נוספים ומסוכנים מאוד של הסמרטפונים, בתחומי בין אדם לחבירו, שעליהם נאמר "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן של אש ואל ילבין פני חברו ברבים". משתמשים בקבוצות האלה כדי להחרים ולנדות, לפגוע ולבוז, וכדו'.

המציאות של החניכים שלך היא אפוא הזדמנות תורנית וחינוכית מהמדרגה הראשונה. נכון מאוד לדבר איתם על כל נושא בין אדם לחברו, על הרגישות ועל האחריות, על הזהירות שלא לפגוע ועל החומרא שבלשון הרע ורכילות.

רק בסוף תעסוק בשאלת הכרת הטוב כלפי המדריכים הקודמים, וזאת כדי שלא תיתפש כמי שעושה מניפולציה, ובא בשם מצוות וערכים חשובים, אבל בעצם דואג לעצמו ולמדריכים האחרים.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות