שאל את הרב

הורות חד מינית

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 03/12/19 13:44 ה בכסלו התשפ

שאלה

כבוד הרב שלום,

אנחנו תלמידות כיתה יא ובשלב זה בשנה אנו עושות עבודת חקר באזרחות בנושא הורות חד מינית.

נשמח מאוד אם תוכל לענות לנו על כמה שאלות שברצוננו לדעת את עמד הדת ואת עמדתך האישית בנושא.

1.כיצד האיסורים על הורות חד מינית באים לידי ביטוי בהלכה?

2.האם הורות חד מינית באה לידי ביטוי בזרמים השונים של היהדות? אם כן, כיצד?

3.מה דעתך על הורות חד מינית במדינה יהודית? נשמח שתרחיב בנקודה זו.

4.האם לדעתך ניתן למצוא פתרון שישרת גם זכויותיהם של חברי הקהילה הגאה וגם יתקבל על פי הממסד הדתי?

תודה מראש, יעל

תשובה

שלום

אם אני מבין נכון, כוונתך לשני גברים או נשים החיים יחד והביאו ילד לעולם בדרך זו או אחרת.

א. חיי אישות בין גברים הנם איסור מדאורייתא, הקרוי 'תועבה' בלשון התורה. חיים דומים של שתי נשים, הנם איסור מדאורייתא, עיינו אבן העזר סימן כ- 'נשים המסוללות (פירוש המשחקות והמתחככות) זו בזו אסור, וממעשה ארץ מצרים שהוזהרנו עליו, וראוי להכותן מכת מרדות הואיל ועשו איסור'.

ב. אין זרמים שונים ביהדות, משום שהיהדות אינה נהר המאפשר לכל סוגי המים לזרום בו לאן שירצו. ישנה יהדות אחת, והיא היהדות של משה, רבי עקיבא, אביי ורבא, הרמב"ם והשולחן ערוך, וחבריהם. אמנם ישנן מחלוקות בדברים מסויימים, אך כולם זורמים מאותו מקום לאותו מקום, ומחוייבים לתורה ולדרכי פסיקת ההלכה, ולהיררכיה של פוסקי הדורות כמחייבת.

ג. זהו דבר הפוגע בצורה משולשת- עצם האיסור ההלכתי, העוול הנגרם לילד להוולד למציאות שאינה על פי רצון הבורא, והפגיעה בזהותה היהודית של המדינה כיהודית, בכך שהיא מכירה במבנה משפחתי שאינו עומד בכיוון היהודי על פי התורה.

ד. מי שעושה עבירות בביתו, יהי רצון שישוב בתשובה. המדינה לא עוסקת בזה ולא כופה על כך כיום. אך מי שרוצה להצהיר ברבים הצהרות, להפגין וליזום חוקים שישנו את האופי היהודי וערכי התורה במדינה- בזה על המדינה לפעול להתנגד לדבר, ולמנוע את המגמות הללו. מדוע אנו כאן ולא באוגנדה? רק משום שיש לנו זהות יהודית וסיפור עם עבר ועתיד תרבותי-תורני באדמה הזו.

טרמינולוגיה היא משמעות. השימוש במונח 'משפחה', או 'הורות', כלפי מבנה של שני גברים או שתי נשים, אינו קביל בעיני. זו אינה הורות, ואינה משפחה.

יצאנו ממצרים 'למשפחותם לבית אבותם'. כל ילד, ידעו מי אביו ואמו. כך אנו, וכך נהיה.

כל טוב

כתבות נוספות