שאל את הרב

הדלקת נרות חנוכה בחוץ לארץ

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 02/12/18 23:34 כד בכסלו התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב.

לצערי הרב הורי החליטו שבפולין אנו נטוס לפולין..(לא יכולתי לומר להם לא,כי זו נסיעה של כל המשפוה וזה היה מעליב אותם..) למרות שאני ככ לא מסכימה עם הרעיון לטוס לפולין זה מזעזע מבחינתי.

אנו טסים מיום ראשון(א' חנוכה) עד יום שישי לפנות בוקר.

ולכן יש לנו בעיה בזמן הדלקת הנרות ביומיים הללו.

אנו עולים למטוס בסביבות השעה שש ואני מניחה שעד שנגיע לדירה יהיה 11/12 בלילה.האם עדיף להדליק נרות בשדה תעופה או שנגיע לדירה?(משום שצריך להדליק במקום שאתה ישן בו למיטב ידעתי)

בעיה נוספת ביום שישי אנו עתידים לנחות בארץ בשלוש לפנות בוקר.ויקח זמן עד שנגיע לבית.האם עדיף להדליק נרות בדירה לפני שהיא לטיסה(בהנחה שכבר יהיה זמן מתאים להדלקת נרות?)

דבר נוסף,את החנוכיה צריך להדליק לרשות הרבים..אך הורי חוששים מאנטישמיות ולא רוצים להדליק אותה בחלון/בדלת.האם זה בסדר מבחינת ההלכה שלא כולם יראו את זה?

הנסיעה מאוד מעציבה אותי כי אני פוחדת שלא נצליח לקיים חנוכה כראוי,מה גם שטיסה לעזה מקום נורא.

תודה רבה מראש וחג שמח!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

א. בנתב"ג אין לכם בית דירה ולכן יש להדליק כשמגיעים.

ב. כשחוזרים יש להדליק לפני היציאה מחו"ל.

ג. אפשר להדליק בבית בשעת דחק.

ד. העצבות לא מועילה דבר, יש להשתדל שהכל יהיה מוכן ומאורגן שאפשר יהיה לקיים את מהצווה בשלמותה וחלק משלמות המצווה היא השמחה שצריך להיות בשעת ההדלקה, על כן אין מקום לעצבות אלא לשמחה. אמנם יש להצטער על היציאה לחו"ל.

חנוכה של אורה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות