שאל את הרב

האם לזרוק את הפלאפון ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 20/09/18 12:32 יא בתשרי התשעט

שאלה

שלום לרב שרלו שליט"א,

הרב הראשי לישראל יצא נגד מחזיקי פלאפון ואמר שדיין עם פלאפון יכול להיות שהוא פסול לדיינות.

ראיתי שאתה כתבת לי תשובה מקודם בפלאפון (זה אני שאמרת לי שאתה לא עונה ב SMS)). איך זה הולך ביחד?

סליחה על השאלה אבל אני צריך לדעת אם לזרוק את הפלאפון שלי.

תודה

תשובה

שלום וברכה,

יישר כוח על הרצון לעשות את מה שנכון.

הסמארטפון הוא כלי. כלי שמאפשר לעשות דברים רבים ועוצמתיים. בשל כך, יש בו אפשרויות רבות ועוצמתיות טובות – למן חסכון זמן, קישורים עם אנשים, מאגרי מידע עוד אין ספור אפליקציות המאפשרות דברים טובים רבים; בשל כך, יש בו אפשרויות נוראיות ומחפירות רבות – למן ענייני לשון הרע והלבנת פנים ברמה הנוראה ביותר, דרך ענייני ביטול זמן ובזבוזו, והיכבשות על ידי המסך, ועד לגלישה למקומות אסורים וכדו'.

מעתה הדיון הוא כיצד להתמודד עם המצב הזה. יש הסוברים כי בשל הסכנות – אסור להתקרב למכשיר הזה ויש להשמידו, ואני מבין כי כך סובר הרב יצחק יוסף הי"ו; יש הסוברים, שמדובר בכלי מצוין, וכמו כל כלי "צדיקים ילכו בם ופושעים ייכשלו בם", כלומר: צריך להשתמש בו לטובה – לא לפגוע באנשים, לא להשחית זמן, כן ליצור קשרים טובים, כן לחסוך זמן, וכן להשתמש בו לתורה ולמעשים טובים; ויש הסוברים שיש להשתמש בו באופן חלקי – כגון עם חסימות חזקות שונות וכדו'.

אני מקווה אפוא שתמצא את הדרך המתאימה לך. אם אתה לא מצליח להתגבר על הפיתוי להשתמש בפלאפון לדברים רעים, ואתה מלבין פנים בקבוצות שונות, ופוגע באנשים, או גולש למקומות פסולים – אזור אומץ והיפטר ממנו, כי שום חסימה לא תעזור להתמודד עם חלק מהדברים הקשים האלה. ואם אתה משתמש בו לטובה – אז תשתמש בו לטובה.

כל טוב

כתבות נוספות