שאל את הרב

האם חייבים להקריא את הכתובה בחופה?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 14/11/17 14:30 כה בחשון התשעח

שאלה

כבוד הרב!

אנחנו מתחתנים בעזרת ה בעוד חודש ואנו מתכננים את מהלך הדברים.

אנחנו מבינים שכל פרט חשוב אבלו מצד שני אנחנו לא רוצים שהחופה תיקח הרבה זמן.

והשאלה שלנו היא האם בכדי לקצר את הזמן יש אפשרות שלא לקרוא את הכתובה?

זאת השאלה.

תודה כבודו!

מורן ועדי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה

שלום.

ראשית מזל טוב .ויהי רצון שתעשו את כל ההכנות בנחת ובשמחה אמן.

כדאי לכם לבוא בדברים עם הרב שעורך לכם את החופה ותתאמו אתו ציפיות.(נכון הוא שציפיות יש רק על הכריות ...אבל אם תסבירו לו אני מניח שהוא ילך לקראתכם במה שאפשר)

יש לכם לדעת שלא חייבים לקרוא את הכתובה כלל ובודאי שלא לקרוא את הסכום הכספי ואת שמות העדים בקול לאחר שהם חתמו על הכתובה במעמד החופה.

המנהג שקבעו אותו נועד להוות "הפסק" בין ברכת בורא פרי הגפן של הקידושין לבין ברכת בורא פרי הגפן של ה7 ברכות.

כדי שיהיה הפסק את פותחים את הכתובה. לא חייבים לקרוא את כולה ובכלל לא חייבים להקריא אותה לציבור כלל.

הקראת הכתובה נועדה עבור העדים שידעו על מה הם חותמים ואם הם חתמו לפני טקס החופה אז לשם מה צריך לקרוא בפניהם שוב את הכתובה?

ואם הם חותמים בטקס עצמו אין צורך להקריא בפני הציבור את כל נוסח הכתובה ומספיק להקריא את ה2 שורות ראשונות של התאריך והשמות ו2 שורות אחרונות מהמילה "וקנינא" ואז לעשות קניין ובדאי שלא צריך שוב לאחר חתימת העדים להקריא את שמות העדים.

שיהיה במזל טוב.

בברכה,

עוזיאל אליהו,

.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות