שאל את הרב

האם חוזר בתשובה צריך למצוא זוגיות חילונית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 08/11/19 11:48 י בחשון התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב,

יש לי שאלה מאוד קשה, שאבין אם אפילו תעדיף להמנע מלענות עלייה , פשוט הרבה יותר קל לשאול אותה על גבי האינטרנט

אני בחור בן 22 שגר בסביבה חילונית ובמעוז חילוני לחלוטין! , בקצרה מאוד

לפני כשנה התחלתי להסתכל מסביבי ולהבין שהכול הבל הבלים, לא מצאתי יותר רצון ללכת למסיבות, הפסקתי להתלהב ואיבדתי את הכוחות לרדוף אחרי ממון ובכללי חיפשתי משמעות קצת יותר גבוה מחולצה שרשום עלייה בוס בגדול.

ומשם התחלתי קצת להתקרב לדת.

זה התחיל בדברים פשוטים כמו ברכות השחר והמזון, והיום כשנה אחרי אני כבר מניח תפילין באופן קבוע, מתפלל את רובן המכריע של התפילות, ואפילו קובע עיתים לומד תורה כחצי שעה - שעה ביום (הן בלימוד תורה מסורתי דרך ספרים והן בשיעורי תורה)

כיום אינני דתי, אני חי ומתנהג כחוזר בתשובה בעולם חילוני עם משפחה חילונית לחלוטין

שאלתי היא בנושא זוגיות.

אני צמא ויגע לבת זוג

מטרתי היא כמובן אישה טובת לבב אשת חיל ולא הנשים הפראיות והחיתיות שחיות בקרבי בעולם החילוני שהן נשים שאני פשוט מתקשה למצוא בהן עניין, משהו בקטע הזה של ההתעקשות של רובן להתלבש כמה שיותר חשוף , מהשאיפה שלהם לקבל כבוד ומעמד של גבר בזוגיות (במקום לתת כבוד ל-גבר) , משהו ב״זולות״ הזאת מתחיל להימאס עלי, הבנתי שזול וחשוף לא בהכרח שווה מושך

ואני שואל עצמי כבוד הרב, בתור אדם שעדיין לא ״דתי״ במלוא מובן המילה, ולא חי במשפחה דתית

האם לדעתך עליי למצוא בחורה דתית (לא חרדית אבל כזו שחיה אורח חיים דתי) ? או לחילופין בחורה חילונית ולהמשיך לחיות אורח חיים דתי לבדי ולנסות לשכנע אותה להצטרף אליי בעתיד

ומדוע אני שואל את השאלה הזו,

אני לצערי בשנותיי הלא רבות בעולם החילוני , הספקתי לעבור מספר די רב של בנות (אתה מבין למה אני מתכוון) ולעשות הרבה דברים בתחום המיני בין גבר לאישה (גם פה אתה מבין למה אני מתכוון)

אני מפחד לקחת בחורה דתיה טהורה שמרבית הסיכויים אפילו בתולה *ולהשחית* אותה עם ה״מין החילוני״

הרי אינני בתול, אפילו לא קרוב לכך

יחסי למין שונה מכול אדם שגדל בקהילה דתית (הרבה יותר פתוח פראי מתירני והישגי ) וגם אם אשתדל לכבד את הצד השני ולהסתיר את עצמי , סביר להניח שתמיד ישארו שאריות מההרגלים הישנים שלי , ושבאיזשהו מקום וצורה הפרטנרית שלי תכיר בעל כורחה את הצורה שבה אני החילוני מקיים יחסי מין. (שהרי המיניות שלי לא חזרה בתשובה אלא אני)

כבר יצא לי בעברי לפגוש בנות כבתולות למשל (אומנם חילוניות) ולגרום לכך שבזכות הדרך הפראית שבה הכרתי והצגתי אותם לעולם המין, הן שיחררו כול רסן והפכו גרועות אף ממני (ליתר דיוק לא הייתי אומר שזה באשמתי, אבל הכוונה שהן הוצגו על ידי על אותם לדרכים ״חילוניות״ לקיום יחסי מין שסביר להניח במוקדם או במאוחר כול אדם חילוני אחר היה חושף אותן אליהן)

אבל מצד השני

בתור חוזר לתשובה אני אמור ״לסבול״ בחורה חילונית רק בגלל שאני עתיר ניסיון בפן המיני?

בקיצור.. מבולבל מאמין שלמרות שהתבלגנתי להרבה כיוונים הבנת את השאלה שלי

חשבתי לעצמי אם אי פעם ראיתי מישהו אחר שאל שאלה כזו לפניי אבל אני לא רואה שיש התייחסות לשאלה כול כך חשובה מצד חוזרים בתשובה אחרים

תשובה

בס"ד

שלום רב,

נראה לי שהתשובה לשאלתך טמונה בתוך הדברים שלך. אתייחס לשלש שורות מתוך השאלה שלך:

1. "מטרתי היא כמובן אישה טובת לבב אשת חיל ולא הנשים הפראיות והחיתיות שחיות בקרבי בעולם החילוני שהן נשים שאני פשוט מתקשה למצוא בהן עניין..." - התנהגות 'חייתית ופראית' היא לא בשבילך, אתה מבקש עדינות.

2. "יחסי למין... הרבה יותר פתוח פראי מתירני והישגי... בזכות הדרך הפראית שבה הכרתי והצגתי אותם לעולם המין, הן שיחררו כול רסן..." אתה מעיד על עצמך שאתה חלק מההתנהגות הפראית שאתה מבקש להסתלק ממנה.

3. "הצורה שבה אני החילוני מקיים יחסי מין (שהרי המיניות שלי לא חזרה בתשובה אלא אני)" - כאן התשובה לשאלה שלך. יותר נכון, כאן טמון הבלבול שלך.

מצד אחד אתה מואס בנשיות 'פראית חייתית' כדבריך ומצד שני אתה עדיין אוחז במלא הכוח במיניות 'פראית חייתית' כשאתה מבין בעצמך שהמיניות הזאת והנשיות הזאת הן שני צדדים של אותה מטבע...

בקיצור הקביעה שלך: "המיניות שלי לא חזרה בתשובה אלא אני" היא הטעות הבסיסית.

מיניות של אדם היא ציר מרכזי בחיים שלו. אתה בעצמך חש את הזיקה בין המיניות לבין אורח חיים רחב ("פראיות חייתיות"). לכן המעבר שלך מחיי פרא לחיים עדינים ורגישים חייב להתבטא גם במיניות שלך. במילים אחרות עד שהמיניות שלך תחזור בתשובה יחד אתך, אתה לא באמת במסלול של שינוי, של הסתלקות מעולם החייתיות הפראית.

אפשר להבין שהתרגלת למיניות סוערת לפי טעמך, כרגע נדמה לך שלעולם לא תוכל לוותר על המיניות הזאת.

התשובה שלי לבלבול שאתה מתאר בשאלה שלך: השינוי שאתה מוביל בחיים שלך חייב להקיף גם את המיניות שלך. או בסגנון שלך: "כל עוד המיניות שלך לא חוזרת בתשובה - אתה לא חוזר בתשובה."

לאחר שהמיניות שלך תחזור בתשובה יחד אתך - הדרך פתוחה להכיר צעירה דתייה ולבנות יחד אתה בית צנוע וכשר.

שלש הערות אחרונות:

1. אחרי שאתה משתנה ומאמץ דרך של תשובה, העבר המיני שלך (כמו גם עבר מיני של בת הזוג) לא צריך להיות גורם בבניין החיים החדשים.

2. הדת היהודית מתנגדת לנזירות. הדת מכוונת לאחדות רוחנית וגופנית. המיניות היא השלמה גופנית של זוגיות בנפש. בתורה כתוב: "והיו לבשר אחד" - ברוח ובחומר: במחשבה, בחזון, באהבה, בפריון, ובמשפחה.

3. בין השאר, אתה כותב על הנשים: "...במקום לתת כבוד ל-גבר..." אני מסתייג בחריפות מביטוי זה. ברור לי שכבוד חייב להיות הדדי לחלוטין. איש ואישה צריכים לכבד זה את זו באופן מלא, ללא שום יתרון לאחד מהצדדים.

כתבות נוספות