שאל את הרב

האם הוא הזיווג

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 15/03/21 20:53 ב בניסן התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב ותודה על הפלטפורמה הנפלאה הזאת להתייעצויות

אני יוצאת עם בחור כבר 4.5 חודשים

ההתחלה הייתה קשה מאוד ונאבקתי בעצמי לא להפסיק את הקשר כי ידעתי שהיו לי מטעני עבר ושבסופו של דבר הוא בחור מדהים וצדיק עם מידות טובות.

העניינים בינינו כבר רציניים ואנחנו מדברים ברצינות על חתונה וזה עושה לי באמת הרגשה טובה וחיובית

אבל בתקופה האחרונה אני מתחילה להתערער אם השתקתי מהר מדי את הקולות שאמרו לי שזה לא זה ושאני צריכה לסיים( חייבת לציין שהעבר שלי מאוד משפיע על הסתכלות שלי)

בנוסף יש רגעים שאני מסתכלת עליו ומרגישה אושר מטורף ואהבה והרגשה של בית ויש רגעים שאני מסתכלת עליו ומרגישה שאני משחקת בהצגה ושבסוף אחרי החתונה אני אהיה מלאה בחרטות. חשוב לציין שאנחנו מקפידים על שמירת נגיעה ככה שההחלטה לא יכולה להידחות במיוחד שכבר יש קושי.

אני מרגישה אליו רגשות ויש משיכה פיזית אבל אני מפחדת שאני לא מספיק אוהבת אותו בשביל לבסס על זה בית

איך אוכל לברר אם הוא באמת נכון לי?

תודה רבה!

תשובה

בס"ד

שלום רב!

בדבר אחד אני יכול להרגיע - השאלה אודות מידת האהבה שאת חשה כלפיו: אהבה היא מאוד דינמית וגם קשורה לרצון. אם תרצי לאהוב אותו ואם הוא ימשיך להתגלות כבחור מדהים עם מידות טובות - האהבה ביניכם תתגבר עוד ועוד.

באשר ללבטים הכלליים שאת חשה. ברור שהצורך להחליט החלטה כל כך חשובה (מההחלטות הכי חשובות בחיים) הצורך הזה מעורר פחדים שלא בהכרח מעידים על הקשר שלך אתו. כמו שאת מציינת, לפחדים אלה יש שורשים בעבר הם לא בהכרח מעידים על משהו לא טוב בקשר הנוכחי.

אצל הרבה אנשים השאלה אם להתחתן מלווה בפחדים. קשה מאוד להכריע אם הפחדים והחרדות קשורים למטעני עבר.

בנסיבות כאלה הפתרון הוא לשתף ולהקשיב. עדיף להתייעץ עם מישהי שמכירה אותך. אפשר עם ההורים או חברה רצינית ובוגרת. אפשר להיפגש עם רבנית בעלת ניסיון. אפשר גם לקחת יעוץ מקצועי קצר: פגישה אחת עם פסיכולוגית או עובדת סוציאלית קלינית.

מברך אותך ב'מזל טוב' בעז"ה

כתבות נוספות