שאל את הרב

דחיית חתונה לבקשת אבי הכלה בניגוד לרצון הזוג

חדשות כיפה הרב אבנר בן יוסף 29/03/20 00:07 ד בניסן התשפ

שאלה

שלום,

ערב טוב,

יש לי בת זוג כבר שנתיים וחצי, אנחנו מאורסים חצי שנה והיינו צרכים להתחתן לפני שבוע בדיוק.

ארוסתי עלתה מארה"ב לפני 4 שנים ובעקבותיה עלתה גם אחותה ולאחרונה גם אביה (8 חודשים בישראל) לפני חצי שנה, הלכתי אל האב וסיפרתי לו שבכוונתי להציע לבתו להתחתן, ואז לטוס יחד לאיטליה לחופשה של שבוע. הוא התרגש, אמר "שאלוהים יברך אותך" שאל אם יש לי כסף לאיטליה- עניתי שכן. חזרנו מאיטליה, התחלנו את ההכנות לחתונה, וחודש לפני החתונה אפילו נסענו אני ואביה של ארוסתי לקנות חליפות. שבוע בדיוק לפני החתונה, הגיעה אביה של ארוסתי לבית הורי ( שם גרנו עד לפני מספר ימים) ואמר שהוא רוצה שנדחה את החתונה, מהסיבה שלא לא חושב שההתנהלות הכלכלית שלי טובה. הוא אמר שגילה שיש לי חוב ( לקחתי הלוואה ללימודים של 12 אלף שח שלפני שבוע סגרתי בתשלום אחד) ובכל זאת "הרשתי לעצמי לטוס לאיטליה.. וגם קניתי רחפן וטיסן" ניסנו להסביר לו שהתחונה מתקיימת עוד שבוע, שזה לא הגיוני לדחות ושגם נצטרך לשלם קנס של כמעט 80,000 שקלים. הוא אמר שהוא ישלם את הקנס (הוא לא במצב לשלם סכום כזה- ארוסתי משלמת עבורו את שכר הדירה מאז שעלה לארץ.. הוא באולפן ולא עובד) ניסינו להסביר לו שיש לנו תוכנית, שיש לי עבודה מסודרת, עם משכורת קבועה לאופציות לקידום, שעשינו חישובים ואנחנו יכולים להסתדר לא רע וגם לחסוך. הוא דרש שנדחה את החתונה כדי שיוכל לבדוק שאנחנו מתנהלים כמו שצריך- או שהוא לא יבוא לחתונה. למחרת הודיעו שאסור להתקהל יותר מ 100 איש (בגלל הקורונה) ונאלצנו לדחות את החתונה. סגרנו תאריך חדש עם האולם, סוף אוגוסט 2020. ארוסתי סיפרה לאבא שלה ולאחותה על התאריך החדש, אבא שלה אמר שזה לא מספיק רחוק ושאם לא נדחה בשנה לפחות הוא לא מתכוון להגיע לחתונה. אחותה, התעצבנה שלא התייעצנו לגבי תאריך חדש ואמרה שאם לא נדחה כמו שאבא שלה רוצה אז גם היא לא באה.

אני כמובן לא רוצה לדחות, ולא מוכן לתת לאבא שלה ולאחותה לנהל לנו את החיים ולקבוע בשבילנו דבר כזה. בנוסף, אני חושש שאם נכנע ללחץ שלו ונדחה בשנה כמו שהוא מבקש, נפתח פתח לעתיד ו"נזכה" להתערבות בדברים נוספים בחיים בעתיד ואני לא מוכן לתת למישהו שהוא לא אני או ארוסתי לנהל לנו את החיים. ארוסתי כמובן לא רוצה להתחתן בלי אבא שלה ולאחותה (שהם המשפחה היחידה שלה בעולם) ומאז היא בוכה כל יום וממש בדיכאון. אנשי לשמוע מה לדעתך אנחנו צריכים לעשות. חשוב לציין שההורים שלנו מכירים מאז שאבא של ארוסתי עלה לארץ, הוא מגיע אלינו לקידוש לארוחות שישי, והקשר שלהם היה מצוין עד אותו היום.

אשמח לקבל יעוץ, כי באמת שאנחנו לא יודעים מה לעשות ואם המצב ימשיך ככה, הקשר שלי ושל ארוסתי יהרס. כבר עכשיו יש מתח לא בריא, והרגשה לא נעימה בכלל.

תודה.

תשובה

שלום וברכה,

לאור העובדה שהחלטתם להתחתן ולבנות את ביתכם המשותף, עליכם להתחתן כמה שיותר מהר, ואין שום סיבה לעכב את חתונתכם בשנה.

לגבי אביה ואחותה של ארוסתך, עליכם לנסות לשכנעם בנועם בחשיבות קיום חתונתכם בהקדם, ובתקווה שהם יבינו את החשיבות העניין ויבואו לשמוח בשמחתכם.

שתזכו לבניין עדי עד ובשמחה תמיד

ברכה והצלחה

כתבות נוספות