שאל את הרב

דבקות ברב או לימוד תורה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 16/12/19 23:11 יח בכסלו התשפ

שאלה

שלום,

אני בתהליך תשובה של כמה שנים, והונחתי ועדיין מונחה ע"י רב תלמיד חכם גדול שהחזיר ככל הנראה אלפים בתשובה. רב מאוד מוכר בקרב החוזרים בתשובה.

במשך ה-6 שנים האחרונות עבדתי 80% משרה ו20% הייתי לומד אצלו תורה.

כיום השם זיכה אותי שאין לי צורך בפרנסה נוספת ואני לומד כמעט שנה 100% תורה (40% אצלו ו 60% בכולל).

אני מאוד מתלבט אם להעצים את הזמן שלי כדי לשמש את הרב שעושה המון הרצאות לרבים, כי זו באמת זכות גדולה להיות צמוד אליו. אבל מצד שני זה סוג של עבודה "טכנית" בלבד ויבוא חד משמעית על לימוד התורה. אני לא יודע להעריך מספיק האם באמת שימוש הרב יועיל לי יותר מלימוד התורה, כי סוף סוף, תורה מביאה לידי זהירות וכו'. אני מרגיש שאם אני אצמצם משמעותית את לימוד התורה לטובת שימוש הרב זה יכול למנוע ממני להתקדם למידת הזהירות, ומצד שני אולי יש משהו שאני לא מכיר בשימוש הרב שיכול להועיל הרבה יותר כמו הנהגות, שככל הנראה לא בהכרח רלוונטיות לדרגתי הנמוכה. ואולי השימוש תלמידי חכמים זו עצה רק למי שאין בכוחו ללמוד תורה כדי שמזה יתפתח לו הרצון ללמוד תורה, או לפחות יזכה למקום כלשהו בעולם הבא.

לא התייעצתי עם הרב על זה, והייתי שמח קודם לשמוע דעה חיצונית.

תודה רבה,

אבי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

שימוש תלמידי חכמים זה דבר גדול וחשוב, אבל זה לא דוחה לימוד תורה קבוע של התגדלות בתורה, בטח ובטח למי שנמצא יחסית בתחילת דרכו. האפשרות שלך ללמוד היום כל הזמן היא מתנה נפלאה, וברור שאתה צריך לאחוז בה בכל הכח.

עם זאת כמובן שאתה ממשיך את הקשר עם הרב שלך, ולהידבק בו ודרכו בקב"ה ובתורתו, וממילא תזכה גם לשמש אותו במובן הזה, שכשלומדים מתלמיד חכם באופן קבוע, זוכים ללמוד לא רק את תורתו באופן ישיר, אלא גם את הנהגתו והתנהגותו, וזה דבר מגדל לא פחות, ולפעמים אף יותר.

כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות