שאל את הרב

גוי שמתגייר

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 24/03/19 15:59 יז באדר ב'

שאלה

שלום כבוד הרב,

קודם אגיד סליחה על השאלה, אבל זה ממש לא נותן לי מנוח ביום יום.. יש לציין שזו רק דוגמא:

נניח שפגשתי בגוי, ממש נחמד שאוהב אותי ואני אוהבת אותו, ואנחנו רוצים להיפגש, ולהתחתן.. והוא עובר גיור בשביל זה, זה בסדר?

יש לו לב מזהב, הוא נראה טוב, דיברנו בוואצאפ, הוא גר בחו"ל ולומד בבית ספר בינלאומי, יחד עם יהודים, הוא אומר לי שהוא יהיה יהודי בשבילי, והוא יבוא לארץ להתגייר, וכך נוכל לחיות יחד.. מה יכול לקרות אם הוא יבוא לארץ, נדבר קצת על זה.. זה אסור? בבקשה, תגיד לי מה עושים במצב כזה? אם אני אוהבת רק אותו ולא מוכנה להתחתן עם אף אחד אחר.. סליחה, אבל נורא חשוב לי המראה גם.. והוא לא נראה רע בכלל ויש לו לב טוב, לב מזהב, הוא אומר שהוא יכבד אותי ולא יפגע בי אף פעם ..

כמה זמן אורך תהליך הגיור שהוא צריך לעשות? ואם הוא יתגייר, ההורים שלו לא יהיו בחתונה שלנו? כי הם גויים? זה בסדר אם אני אתחתן איתו עם הוא יתגייר? גוי שמתגייר הוא כמו כל יהודי? הוא צריך לעשות ברית מילה? מה קורה אם הוא מתגייר אבל אח"כ חוטא ומתחרט? אני מצד אחד ממש אוהבת אותו וכל פעם שאני מדברת איתו יש לי פרפרים בבטן, אבל מצד שני ממש מפחדת..

בבקשה כבוד הרב, אשמח לתשובה מהירה..

ויש לי עוד משהו, לא קשור לשאלה שלמעלה..

עד כמה זה נורא שנערה בת 18 תלך עם ג'ינס? שמעתי הרבה דעות על זה ועדיין אף אחד לא שיכנע אותי מספיק למה.. אני ממש רוצה ללכת עם ג'ינס אבל כבר התרגלתי.. אני ממש מקנאת במי שהולכת עם ג'ינס ולא צריכה בחורף ללבוש טייץ מתחת לחצאית כי זה נראה ממש מגוחך..

לסיכום, יש לי כאן שתי שאלות, שונות לגמרי אחת מהשנייה, שיושבות עליי זמן רב..

אשמח לתשובה מהירה בעניין..

תודה.

תשובה

שלום.

א. גיור צריך להיות עניין רציני. כלומר, שהמתגייר באמת מעוניין להצטרף לעם ישראל ולשמור תורה ומצוות.

בפועל מי שמכריע בזה זה בית הדין שבפניו הוא בא להתגייר.

תהליך כזה אורך תקופה לא קצרה (לא יודע בדיוק. אולי שנה). בכדי לברר שהוא אכן רציני בעניין.

אין בעיה שההורים שלו יהיו בחתונה.

לאחר שהוא מתגייר בבית דין (כמובן בית דין מקובל שמתנהל על פי ההלכה) הוא יהודי, ואם הוא מתנהג בהתחלה בהתאם לגיור, אז גם אם אחר כך הוא חוטא, הוא לא חוזר להיות גוי.

אני מאוד מקווה שאת לא חושבת להתחתן עם מישהו רק בגלל קשר דרך וואטסאפ. זה ממש לא מספיק. ברור שהוא5 אומר כל מיני דברים על העתיד, אבל לא מכריעים על פי זה. צריך להכיר אותו באמת, וכדאי גם לנסות לברר אצל כאלו שמכירים אותו. וכמובן כדאי מאוד שההורים שלך יהיו מעורבים בזה. ואם משום מה זה לא אפשרי, אז לפחות דמות משמעותית אחרת - רב/רבנית/מורה/חברה מבוגרת.

ב. ביחס למכנסיים - זה באמת לא קל לוותר על מכנסיים. ובכלל זה לא תמיד קל להיות עובד ה', כמו שלא תמיד קל להיות אדם מוסרי שלא גונב ולא מדבר לשון הרע ולא צוחק על חברים וכו'. זה חלק מהותי מהעבודה שלנו בעולם הזה - לדבוק באמונה גם כשזה לא קל.

הסיבה שמכנסיים נאסרו לבנות היא בגלל צורת הבגד הזו, שעניינה ההפרדה שבין הרגליים. הצורה הזאת איננה צנועה. נכון שאם המכנסיים היו מאוד רחבות, זה כבר היה פחות בעייתי., אבל איפה נמצא בדיוק הקו שמפריד בין הבעייתי למה שלא.

אם אלו מכנסיים כמו של גבר אז זהו איסור נוסף.

אני מבין את מה שאת מתארת לגבי הטייץ. האם באמת אין פתרונות נוספים לחימום בחורף? למשל מכנסיים של בנות מתחת לצאית או למשל חצאית מכנס (אלאדין), שיש לה גם צניעות של חצאית וגם סגירה על הרגל כמו מכנס?

בהצלחה רבה

כתבות נוספות