שאל את הרב

ברכה על חומוס וחציל

חדשות כיפה הרב אורי ליפשיץ 17/02/10 20:04 ג באדר התשע

שאלה

רציתי לשאול מה מברכים על סלט חומוס או סלט חציל, האם מברכים שהכול, כיון שיש כאן שינוי מסויים מהצורה המקורית, או שעדיין מברכים האדמה, כיון שזה ניכר שמדובר בחומוס או בחציל, וכמו שעל סלט ירקות לית מאן דפליג שברכתו האדמה, ועוד- עצם העובדה שעדיין השם חומוס או חציל נשאר על הסלט- תוכיח, וזאת בניגוד לקורנפלקס או לבמבה שגם נשתנה השם שלהם וגם לא ברור לגמרי ממה הם עשויים ולכן אין ספק שברכתם שהכול.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ערב טוב
שאלה טובה שאלת

כאשר חתיכות הירק ניכרות, הרי שברכת הסלט היא בורא פרי האדמה.
כאשר לא, הרי שהדבר נתון במחלוקת - לדעת הרמב"ם העובדה שהירק הוא העומד לפנינו (ולדעת אחרונים העובדה שטעמו ניכר משמעותית גם היא) ולכן נשארת ברכתו, ואילו תרומת הדשן סובר שהירק איבד צורתו וברכת הסלט היא שהכל.

המציאות בסלטים שציינת היא מסובכת עוד יותר, מכיוון שאלו ירקות שרגילים לרסקם לסלט, ולכן יש נימוק התומך בברכת בורא פרי האדמה עליהם, כל זאת כמובן בהנחה שלא ערבבו אותם עם הרבה חומרים נוספים שביטלו את כמותם וטעמם.

כל טוב

אורי

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות