שאל את הרב

בענייני שידוכים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 21/10/21 17:28 טו בחשון התשפב

שאלה

שלום לרב.

יש לי שאלה שאני מתמודדת איתה בהסתר ומתקשה להתמודד איתה. אני בתקופת שידוכים, אני אשכנזיה ובמראה החיצוני איני נראת . כל פעם שמציעים לי בחור ספרדי אני מרגישה תחושה של אי רצון שזה יצליח למרות שבשכל אני מבינה שזה ממש גזענות ואני לא חושבת שזה צריך להפריע. לא נעים לי להגיד לשדכנים שאני רוצה להיפגש רק עם אשכנזים וכי אני חושבת על עצמי כי זה ממש גזענות. אני פוחדת לשנות את התפילות והמנהגים ושהמנטליות אחרי החתונה פתאום תהיה שונה מהבית שלי..אך פוחדת שאפספס את בעלי בדרך הזאת.. אשמח אם הרב יוכל לחזק ולייעץ מה עלי לעשות עם תחושות אלו? הציעו לי עכשיו בחור שלפי הבירורים נשמע שממש מתאים ואני חשה פחד לא הגיוני שזה יצליח איתו..

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

אנסה לומר בקיצור נמרץ דברים שהיה ראוי להאריך בהם:

את הדייט הבא כדאי לך לעשות קודם כל עם ....עצמך.

אין אדם מסוגל לכפות את עצמו להינשא למי שהוא חש שאינו רוצה בו.

מאידך גיסא, את מצמצמת מראש את המאגר של אלה שאת נפגשת איתם, ועלולה להחמיץ את מי שהכי מתאים לך, ושאתו תוכלי לחיות חיים מאושרים.

ולכן, את צריכה להיפגש עם עצמך:

אם את חשה שאת מסוגלת לעשות את המהפך הכולל בתוך עצמך, להשתחרר מהכבלים המיותרים שאת אוסרת בהם את עצמך, לצאת לחופשי מהסטיגמות ומההנחות המוקדמות, ולהיפתח לכל אפשרות נפלאה שיכולה להתרחש - עשי זאת. זה הרבה הרבה יותר טוב.

ואם את חשה שאת תקועה, שהכבלים הסטיגמטיים האלה נועלים אותך בלי אפשרות למצוא את המפתח, ושהדבר ממש לא אפשרי לך - אל תנסי לכפות על עצמך מה אין את יכולה.

בוודאי ובוודאי שהאפשרות הראשונה היא הרבה יותר טובה. חבל לעשות לעצמך מעצורים שמבשרים החמצה.

כל טוב ושמחינו בשמחות

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות