שאל את הרב

אני לא בקשר עם כל משפחתי ולכן אין לי איך להוכיח שאני יהודיה בשביל חתונה, מה ניתן לעשות?

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 29/07/21 14:16 כ באב התשפא

שאלה

היי, אני כרגע רווקה, שואלת בשביל העתיד, קראתי שלפני החתונה ממש צריך להוכיח שאתה יהודי ושתעודה ממשרד הפנים לא עוזרת ואמרו לי שהם ממש מחמירים, קראתי שכדי להוכיח שאתה יהודי צריך להביא:

תעודת לידה מקורית (של הפונה, של האם ושל הסבתא).

תעודת נישואין של ההורים או של הסבים מצד האם או כתובה של ההורים (אם נישאו בחתונה יהודית).

תעודות נוספות, כגון פנקס חבר במפלגה הקומוניסטית.

תצלומים משפחתיים בעלי סממנים יהודים (למשל, תצלומי האם והסבתא מצד האם, תצלומים בברית מילה, בהנחת תפילין בבר מצווה, בבית הכנסת ואף תצלומי קברים משפחתיים שעליהם סמלים יהודיים, כגון מגן דוד).

מכיוון שאיני בקשר עם אימי אין לי שום דרך להביא את התעודת לידה שלי, שלה ושל סבתא שלי, אחרי מה שהיא עשתה לי אני לא מסוגלת להסתכל לה בעיניים ולהגיד לה שאני עומדת להתחתן, לא מסוגלת לראות אותה. אנחנו לא בקשר כבר 5 שנים. אני יודעת שאני יהודיה כי הרי יידעו אותי בזה ואנחנו חגגנו את החגים וההורים שלי סיפרו על הרבה מהמשפחה שנרצחו בשואה, סבתא שלי גם קבורה בבית קברות יהודי ומצויר לה מגן דוד על הקבר אבל אין לי איך להוכיח להם שזו סבתא שלי, אם כך, אני יכולה אולי לעבור תהליך גיור מיהודיה ליהודיה כדי שככה אולי הם יאמינו לי שאני יהודיה? אין לי גם איך להוכיח שאני ״לא יהודיה״.

אני מודעת לזה שאני יכולה להביא הוכחה שמישהו מהמשפחה שלי התחתן בחתונה יהודית, אבל אני לא בקשר עם כל משפחתי ולא רוצה לראות אותם לעולם וגם אין לי מישהו כזה. סבא שלי, סבתא ואמא שלי יהודים ואבא שלי נוצרי והוא ואימי התחתנו בחתונה אזרחית בחו״ל.

אשמח לעזרה כבוד הרב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

יפה מצידך שאת כבר דואגת לסידור המעמד האישי שלך, זה חשוב ביותר להקדים לברור היהדות. יש גוף רציני שעוסק בנושא שלך, ללא תשלום, כדאי לפנות אליהם בהקדם.

מרכז לבירור יהדות רחוב כנפי נשרים 13, בית ענבר, כניסה ב', קומה 4 טלפון: 02-6242206

בהצלחה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות