שאל את הרב

אני הומו...

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/11/19 08:55 כז בחשון התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב.

מגיל קטן יש בי משיכה לגברים, לאחרונה הגעתי להבנה פנימית עם עצמי שאני הומו, ואני מנסה עד כמה שאפשר להשלים עם זה.

האם זה אפשרי שאהיה הומו וגם אאמין, אם אני כל הזמן חושב למה שיברא אותי ככה? הרי החיים תחת ההגדרה הזו לא קלים כלל, אז למה שיעביר אותי את הקשיים האלו? למה הוא לא ברא אותי רגיל?

זו שאלה שסובבת סביבי כבר שנים, אני באמת לא מבין למה דווקא אני...

תשובה

שלום וברכה

הבירור הפנימי והמסע המסובך שאתה נמצא בו כעת הוא ארוך ומורכב. לא הרבה ניתן לעשות בתשובה קצרה באתר זה, ומה שאני כותב הוא רק כפתיחה ראשונה, שמאפשרת ומחייבת גם המשך גדול.

אין לי את הכלים לקבוע האם אכן ההגדרה שלך את עצמך היא מכוונת, ואין שערים נוספים לבדוק את הזהות שלך.

אבל בוודאי שהעובדה שאתה הומוסקסואל אינה עומדת בניגוד לאמונה. יש לנו הרבה מאוד שאלות על ריבונו של עולם, שהלוא דברים רבים איננו מבינים, ובוודאי שאנו מתקשים להבין את הסתירה שבין המשיכה שאתה חש ובין ציווי התורה האוסר את המגע המיני. זה לא פגם באמונה. זו האמונה במהותה, שכן לכל גדולי המקרא שאנו הולכים בעקבותיהם היו שאלות לא פשוטות באמונה, והדבר לא מנע מהם להיות מובילי האמונה לדורות.

אפשר שיום אחד תתגלה לך התשובה מהו המסע המיוחד שאתה נדרש לעשות, ומדוע ריבונו של עולם הטיל עליך אותו; אפשר שזה חס ושלום יציק לך לאורך החיים כולם. לא יהיה קל. ואף על פי כן, עולם האמונה והקשר עם הקב״ה לא נעול בפניך, ויש אין ספור מישורים נוספים שאתה יכול למצוא בהם את הנתיב שלך לקשר הזה ולאמונה הזו.

מקווה להיות אתך במסע הזה.

כל טוב ושמחת חיים

כתבות נוספות