שאל את הרב

איך אפשר להפסיק לבכות ולהאמין שהכל לטובה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 22/09/20 09:35 ד בתשרי התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני לא מפסיקה לבכות כבר תקופה. בחור שיחק בי, חברות שלי פוגעות בי, הייתה לי שנה לא טובה נפשית אני לא מוצאת במה להיאחז. התחזקתי השנה מאוד ואני מתפללת ולומדת תורה כמה שאני יכולה אבל לא מצליחה להבין שהכל לטובתי ולשים מאחוריי את העבר. איך אצליח?

תודה רבה!!

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אכן - שנה קשה. את לא לבד. רבים מאתנו עוברים דברים קשים. העולם הזה איננו גן של וורדים.

צריך למצוא פתרון מעשי למצוקה המעשית, פתרון רוחני למצוקה הרוחנית. האמת היא שזה פתרון אחד, אסביר זאת:

הביטוי: 'הכל לטובה' - פרושו שהדברים המאתגרים גורמים שינוי לטובה. צריך להתבונן בקשיים ולשאול: "למה הקב"ה מכוון אותי"? "איזה תיקון הקשיים הללו צריכים ליצור אצלי"?

אחרי שמבינים: 'מה רוצים ממני שם למעלה' - משתנים בהתאם להבנה. אחרי שאני שמשתנים יכולים לומר: 'הכל לטובה', כלומר הדברים הקשים שעברו גרמו בסופו של דבר למשהו טוב.

למשל במקרה שלך - יש דבר אחד טוב שכבר קרה לך - את כותבת: "התחזקתי השנה מאוד ואני מתפללת ולומדת תורה כמה שאני יכולה". הנה משהו מאוד מאוד משמעותי שנגרם לך בגלל הקשיים שעברו עליך. ברור שעל ההתחזקות הרוחנית שלך אפשר לומר: "הכל לטובה!".

אני מציע לך להפיק גם לקחים חברתיים: איך לזהות מהתחלה בחור שעלול לשחק בך, ולא להתקרב אליו. איך למצוא חברות אמתיות שיעריכו אותך.

בעניין החברות, לדעתי עדיף שיהיו מעט חברות שיש ביניכן הערכה עמוקה וקשר אמתי, מאשר להיות בחברה של הרבה בנות שעסוקות בתחרות על המעמד החברתי: מרכלות ומשפילות זו את זו.

לקחים אלו ולקחים אחרים, מכל הקשיים שהיו לך השנה, יגרמו לך להבין להרגיש שהכל לטובה.

שנה טובה ומתוקה

כתבות נוספות