שאל את הרב

אהבה בין מד"שים: איך אפשר להפסיק לאהוב?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/11/19 00:25 יב בחשון התשפ

שאלה

לא מזמן סיימתי את שנתי השנייה בבני עקיבא וכרגע אני בכיתה יב.

יש איתי בצוות מדריך, וככל שעבר הזמן התחלתי לחשוב עליו יותר ואהבתי להיפגש איתו לתכנן פעולות יחד רק אני והוא. ועכשיו, אחרי ששנינו עזבנו אני לא רואה אותו הרבה, והדבר רק חידד אצלי את הרגשתי אליו. לא רציתי להודות בזה למרות שהרבה שאלו אותי כי אם אגיד את זה בקול זה יראה מציאותי מידי.

התחושה הזאת מעיקה עליי, אני יודעת שזה נשמע דבילי אבל בכל פעם שאני הולכת סתם ברחוב אני מקווה לראות אותו, וכל פעילות בסניף לחבריא ב אני רוצה שהוא יבוא, וכשהוא לא בא אני מתאכזבת, ויש מקרים יותר גרועים שאני אפילו מרגישה קצת קנאה. אני לא רוצה להרגיש ככה! התחושה הזאת מעיקה עליי אבל אני לא מצליחה להפסיק אותה! אני כן רוצה להתרכז בשנים האלה בי, ואני יודעת שאם ויקרה משהו זה לא יהיה טוב כל כך, לשנינו.

איך אני מפסיקה את התחושות האלה? או האם אני צריכה בכלל להפסיק את התחושות האלה?

אני כבר לא יודעת מה לעשות, תודה.

תשובה

שלום לך.

תודה על השיתוף והפנייה אלינו, אני מקווה שתרגישי שהתשובה תיתן לך את המענה שאת מחפשת.

קודם כל תרשי לי לפתוח בחיזוק חיובי על ההבנה שלך שיצירת דיסטנס מסוים והתמדה בקשר ענייני, יכולים לעזור כאשר רוצים לשמור על יחסי עבודה בלבד. יתכן שאם לא היית כותבת זאת בפנייתך זה היה מופיע כאחד הטיפים שלי אלייך.

אבל זה כבר שלב אחד אחרי, אני רוצה לחזור קודם לרגשות שאת מתארת שיש לך כלפי הנער שמדריך איתך.

מה לא בסדר איתי?

בגיל ההתבגרות אנחנו הרבה פעמים מוצאים את עצמנו מתעניינים יותר במין השני, חווים רגשות שונים כלפיהם ורצון להיות ביחד. התחושות האלו הן שהופכות מאוחר יותר לרצון שלנו להביא ילדים לעולם ותורמות ליצירת חיים חדשים והמשכיות של בני האדם. לכן הרגשות שלך בבסיס שלהן הן חיוביות ואנושיות מאוד, ואין צורך לכעוס על עצמך או להרגיש אשמה כלשהי.

השאלה מדוע את רוצה לשכוח מהרגשות אליו, האם זה מכיוון שאת חושבת שמערכת יחסים זוגית לא טובה בגילך? האם לא מתאים בגלל ששניכם מדריכים יחד? או אולי בכלל את דווקא היית שמחה שיקרה משהו ופשוט חוששת שזה לא הדדי?

את השאלות האלו את יכולה לנסות לברר בינך לבין עצמך ואת יכולה גם (ומומלץ אפילו!) לשתף אדם קרוב אלייך ולנסות לחשוב איתו מה כוונותייך ומה ניתן לעשות. הדמות שתבחרי יכולה להיות מישהו מהמשפחה, מהחברים, מבית הספר או אפילו מהסניף. עצם השיתוף אגב יכול להקל את התחושות.

אוהבת? לא אוהבת?

כעת אתייחס למילה "מאוהבת" שבחרת להשתמש בה לתיאור רגשותייך. קיים הבדל בין אהבה להתאהבות על אף שלפעמים קשה לנו להבחין בכך. אם תרצי לברר על כך יותר לעומק את מוזמנת לחפש באתר שלנו- תמצאי מבחר מאמרים ותשובות בנושא. אם נחזור אלייך לשם הדוגמא, אציין שאותה תחושה מבלבלת שתיארת כאשר את מסתכלת עליו- היא אנושית מאוד והיא בד"כ אופיינית באמת לתחושת ההתאהבות. אחד המאפיינים של ההתאהבות הוא שזהו מצב חולף, לכן למשל קשר זוגי אמיתי צריך להתבסס בעיקר על אהבה כדי שיישאר לאורך זמן. מתוך הדברים האלו, יתכן שבשלב מסוים התחושות ידעכו מאליו אם לא תטפחי אותם.

מוזמנת לקרוא עוד בנושא באתר כפי שציינתי. שיהיה בהצלחה בהדרכה! מקווה שגם בנושא שלגביו פנית אלינו, תרגישי הקלה וטוב בכל דרך שתבחרי.

במידה ותרצי להרחיב או לשאול עוד בעניין, מוזמנת להפנות שאלה נוספת דרך האתר.

משאת

כתבות נוספות