"לא רלוונטי": תאגיד 'כאן' לא יימדד ברייטינג

תאגיד השידור הישראלי הודיע כי הוא פורש מוועדת המידרוג, המודדת את הרייטינג של ערוצי הטלוויזיה: "המדידה אינה מתאימה לתאגיד ואינה מביאה לידי ביטוי את סך נתוני הצפייה בכל הפלטפורמות, ובכלל זה הצפייה בדיגיטל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/12/19 11:23 יג בכסלו התשפ

"לא רלוונטי": תאגיד 'כאן' לא יימדד ברייטינג
אולפני התאגיד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

אין יותר רייטינג. תאגיד השידור הציבורי 'כאן', הודיע כי ערוץ הטלוויזיה של התאגיד, 'כאן 11', יפרוש מוועדת המדרוג, הוועדה המודדת ומפרסמת את נתוני הצפייה בערוצי הטלוויזיה בישראל. הערוץ יפרוש בסוף שנת 2019, כלומר בעוד כשלושה שבועות, מהוועדה, ונתוני הצפייה שלו לא יפורסמו יותר במסגרתה.

הסיבה - לטענת התאגיד, השיטה לפיה מפורסמים נתוני הצפייה בישראל אינה תואמת את המציאות כיום, בה עולים כל תכני הערוץ לרשתות החברתיות באינטרנט.

בהודעת התאגיד נאמר: "לאור הצלחת אסטרטגיית "דיגיטל תחילה", שבמסגרתה עולים כל התכנים של כאן לדיגיטל לפני שידורם בכאן 11, וזוכים שם לחשיפה מרשימה, אישרה מועצת כאן להנהלת התאגיד לפרוש בסוף שנת 2019 מוועדת המדרוג".

בתאגיד הסבירו כי "ההחלטה התקבלה מאחר שהמדידה הזאת אינה מתאימה לתאגיד ואינה מביאה לידי ביטוי את סך נתוני הצפיה בכל הפלטפורמות, ובכלל זה הצפייה בדיגיטל, אלא משקפת רק את המדרוג (הרייטינג) של גופי השידור החברים בוועדה".

הישראלים צופים בתשדירי בחירות כבעבר

במה צופים הישראלים ואיך מודדים את זה?צילום: shutterstock

על פי הודעת התאגיד, השיטה אינה תואמת את המציאות בשטח: "המועצה הנחתה את התאגיד לפרסם יום-יום את נתוני הצפייה בדיגיטל ואת המדדים שעל פיהם מתבצעת המדידה. החלטת המועצה מבוססת על חוות דעת של אנשי מקצוע בתאגיד, הקובעת כי המדידה הנוכחית, שמודדת רק טלוויזיה, אינה רלוונטית לתאגיד ועולה מיליוני שקלים בשנה".

עוד הסבירו בתאגיד השידור: "על פי חוות הדעת הזאת כל התכנים של התאגיד נגישים לציבור בדיגיטל בכל זמן ומקום מתוקף יעדיו כגוף ציבורי ומדידת הרייטינג המיושנת באמצעות ה'פיפל מיטר' (השיטה על פי נמדד הרייטינג בישראל, י.ק.), אינה מותאמת לשינויים מרחיקי הלכת בהרגלי הצפייה בישראל, ירידה בצפייה בטלוויזיה בכלל ועלייה בצפייה בדיגיטל.
עוד נקבע בחוות הדעת כי המדידה באמצעות פיפל מיטר אינה מודדת באופן מייצג את האוכלוסייה הערבית ואת צפיית הילדים, ולכן יש צורך במודל מדידה חדש ובטכנולוגיה מתקדמת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן