מבחן דרכים – השקת לנדרובר דיפנדר

סביר להניח שכל מי שהשתתף בטיול ג'יפים בצפון או בדרום - עבר חוויה מטלטלת בנסיעה במושב האחורי של לנדרובר דיפנדר. חברת המזרח, יבואנית לנד רובר ויגואר – משיקה את הדיפנדר החדש שהפך מספרטני ופשוט, למפואר ומתוחכם תוך שמירה על יכולת שטח מרשימה

חדשות כיפה מוטי שטרן 08/06/20 13:56 טז בסיון התשפ

מבחן דרכים – השקת לנדרובר דיפנדר
לנדרובר דיפנדר החדש, צילום: מוטי שטרן

מדינת ישראל ורכב השטח לנדרובר דיפנדר קיימים משנת 1948, ומאז הדיפנדר המקורי יוצר כמעט ללא שינויים והפך מאז לאייקון המסמל הרפתקנות וטיולים. ב-2016 הדיפנדר הקשיש כבר לא עמד בתקנות הבטיחות וזיהם האוויר ולכן ייצורו הופסק. בשנה שעברה הוצג דיפנדר חדש ומודרני שהיה אמור להגיע בתחילת השנה.

הדיפנדר המקורי היה רכב שטח "טהור". הוא הצטיין ברמת עבירות גבוהה בשטח, אך בכביש הוא לא הצטיין, בלשון המעטה. הוא היה ספרטני ותכליתי, כמעט ללא אבזור נוחות ובטיחות והעבירות הגבוהה שלו הושגה בזכות מכניקה טהורה.

 דיפנדר המקורי עם מרכב 90 הקצר ו-110 הארוך

דיפנדר המקורי עם מרכב 90 הקצר ו-110 הארוךצילום: מוטי שטרן

 

הדיפנדר החדש נשאר עדיין רכב שטח עם עבירות גבוהה, אך הוא משיג אותה באמצעות שילוב של מכניקה ואלקטרוניקה. בנוסף לכך, לדיפנדר החדש איכות נסיעה טובה גם בכביש והוא כמובן מאובזר היטב בתחום הנוחות והבטיחות.

יכולת השטח הגבוהה מושגת בזכות מתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון הנע בין 16 ל- 36.5 ס"מ,מערך מצלמות המאפשר לנהג להבין מה קורה סביב הרכב ומתחתיו ויוצרים "מכסה מנוע שקוף" וחבילת "Off Road" הכוללת נעילת דיפרנציאל אחורי, צמיגי All Terrain בקוטר 81.5 ס"מ וחישוקי 20, 19 ו-18 אינץ עם חתך צמיג נדיב של 60, 65 ו- 70 מ"מ בהתאמה.

 פרשנות חדשה ומודרנית לעיצוב הדיפנדר המקורי

פרשנות חדשה ומודרנית לעיצוב הדיפנדר המקוריצילום: מוטי שטרן

 

העיצוב החיצוני של הדיפנדר החדש מציג פרשנות מודרנית לעיצוב הדיפנדר המקורי. הצללית המרובעת שלו עם קו מותניים המתעגל כלפיי קו החלונות, פנסי עם חתימת לד עגולה ומאחור פנסים עגולים קטנים המזכירים את צמד המנורות הקטנות מהדיפנדר המקורי. בנוסף לכך, מצויד הדיפנדר בחלונות אלפיניים במפגש בין הדפנות האחוריות לתקרה וקורת צד רחבה מאחורי הדלתות האחוריות המאפשרת להתקין עליה ארגז ציוד חיצוני.

מאחור דלת הנפתחת הצידה ועליה, כמובן תלוי גל רזרבי. לטובת מי שרוצה לדבוק בעיצוב המקורי – מוצעים חישוקי פלדה בצבע לבן. גם בתוך תא הנוסעים שהפך למפואר ומפנק, תמצאו אלמנטים המזכירים את המקור: "ברגים" חשופים בדיפוני הדלתות וידית אחיזה לצד התא הפתוח לפני הנוסע הקדמי.

 תא נוסעים מפואר ומפנק עם אלמנטים המזכירים את הדיפנדר המקורי

תא נוסעים מפואר ומפנק עם אלמנטים המזכירים את הדיפנדר המקוריצילום: מוטי שטרן

 

הדיפנדר החדש יוצע במגוון רחב של גרסאות: 2 תצורות מרכב, 5 או 7 (5+2) ליתר דיוק מושבים, 3 מנועים ושתי רמות אבזור: S ו-SE. בשלב זה הדיפנדר זמין בגרסת הארבע דלתות הארוכה – 110  (המספר מציין את אורך בסיס הגלגלים באינצ'ים) וגרסת שתי הדלתות הקצרה – 90, תהייה זמינה בעוד מספר חודשים.
הדיפנדר יוצע בשלב זה עם 3 מנועים: 2 מנועי דיזל בנפח 2 ליטר בהספק של 200 או 240 כ"ס ומנוע בנזין בנפח 3 ליטר ושישה צילינדרים ומערכת היברידית 48V קלה עם הספק של 400 כ"ס.

כל דגמי הדיפנדר מצויידים בשש כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב ועוד. ברמת האבזור SE כוללת בנוסף: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת שטח "מת" במראות הצד, בקרת תנועה חוצה מאחור ומערכת התראת פתיחה לדלתות הצד כאשר נוסע רכב לצד הדיפנדר. אבזור הנוחות עשיר וכולל בין היתר: מושבי עור, בקרת אקלים עם 4 אזורים, מולטימדיה עם מסך 10 אינץ' הכולל אפשרות שיקוף לטלפונים ועוד. במהלך הקורונה הכריזה חברת על ירידת מחירים כחלק מאסטרטגיית החזרה לשגרה:

דיפנדר 110 (4 דלתות):

  • S דיזל 200 כ"ס, 5 מקומות – 498,000 ₪

  • SE דיזל 240 כ"ס, 5 מקומות – 570,000 ₪

  • SE דיזל 240 כ"ס, 7 מקומות – 585,000 ₪

  • SE בנזין 400 כ"ס, 7 מקומות – 668,000 ₪

דיפנדר 90 (2 דלתות):

  • BASE דיזל 200 כ"ס, 5 מקומות – 425,000 ₪

  • S דיזל 200 כ"ס, 5 מקומות – 468,000 ₪

  • SE דיזל 240 כ"ס, 5 מקומות – 545,000 ₪

  • SE בנזין 400 כ"ס, 5 מקומות – 615,000 ₪

הלקוח יכול לבחור מגוון חבילות אבזור להתאמה אישית.

במהלך ההשקה ניתנה לנו הזדמנות לבחון את כישורי השטח של הדיפינדר בתנאים מאתגרים הכוללים, הצלבות, שיפועי צד ועליות תלולות בהן עמד הדיפנדר בכבוד ומערך המצלמות איפשר להבין היכן נמצאים הגלגלים ללא צורך במכוון.

שילוב של טכנולוגיה ומכניקה מאפשרים יכולת שטח ועבירות מרשימים

שילוב של טכנולוגיה ומכניקה מאפשרים יכולת שטח ועבירות מרשימיםצילום: מוטי שטרן