להתחדש בכחול ולבן - כל המוצרים ליום העצמאות

לרגל יום העצמאות הקרב ובא, נעמי גוטקינד גולן בסקירה מקיפה על כל המוצרים בכחול-לבן

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 26/04/20 16:10 ב באייר התשפ

להתחדש בכחול ולבן - כל המוצרים ליום העצמאות
עצמאות, צילום: shutterstock

בשנים האחרונות, למרבה הצער, התמעטו במרפסות ובחלונות הבתים ברחבי הארץ דגלי ישראל ביום הזיכרון וביום העצמאות. אבל השנה, כשסגר הקורונה מונע להתקהל כמו תמיד בטקסים, ליד במות הבידור, בפיקניקים ובהתכנסויות של "על האש", אפילו בבתי העלמין הצבאיים, אני מקווה שרוב הציבור יחזור לתלות את הדגל הכחול לבן בכל הפתחים ומעל כל הגגות.

ומי שרוצה להדר במצווה, יכול לשלב את ציור הדגל גם במוצרים המקיפים אותו בבית ועל הגוף ממש. כמו למשל הדגל שהוצמד למסכה שהתרגלנו להסתיר בה את האף והפה, בתערוכת הצילומים החדשה של יהודית הרפז שהיא מכנה בשם "הדגל שלי – בכל מצב". בתערוכה הזו, שהרפז העלתה בשלב הזה רק באתר שלה, אפשר לראות בין היתר אדם מבוגר שהצמיד לפיג'מה תכולה שהוא לובש, את דגלי המדינה על גופו.

מדובר בדוד כהן בן ה-88, איש מחתרת לח"י לשעבר שמקדיש חדר שלם בביתו למבחר דגלי ישראל וסיפורי מחתרות והשנה כאמור אף בחר להתחפש לדגל ישראל. בצילום אחר היא מראה דגל גדול על צריף ישן נושן ודגל אחרי תלוי מאחורי תריס שחלק משלביו נפלו, גם כן בשכונת מצוקה.

צילום: האחים ביטר פרזול ומנעולים

סלקט

סלקטצילום: דימיטרי גרין

 

דוגמאות נוספות לשילוב הדגל בהופעה האישית הם שמלת הדגל הלבנה של רשת סלקט (40 שקלים), הבנדנה שניתן להשיג באתר "גימיק אונליין" (כותבים באנגלית במילה אחת), צמיד הטניס הכחול עם ציור הדגל באתר דה גיפט, או ההצעה לצייר דגלי כחול לבן על הציפורניים של חני אטיאס, המדריכה הראשית של מותג הלקים ORLY.

לשם כך, צריך להצטייד בנוסף ללקים גם בנייר סלוטייפ, מסבירה אטיאס, ותחילה ליצור מחיצות על הציפורן באמצעות הסלוטייפ, ואז לצבוע שטחים תוך הפרדה ומניעת גלישת הצבע ממקום למקום. גם לא להסיר את הסלוטייפ לפני התייבשות מלאה של הלק.

צילום: אורלי

 

בהרבה בתים יקיימו ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל את "מצוות העל האש", במרפסת. מותג המצתים ZIPPO מציע להדליק את הפחמים במנגל במצת שיש עליו ציור של דגל ישראל מתנפנף ברוח. ניתן להשיג באתר זיפו ב-169 עד 189 שקלים (קיימים שני דגמים), וזה יכול גם לשמש כפריט לאספנים. ואם אתם בקטע של אספנות, יש למותג ספייספן עט בצבע כחול עז ועליו ציור של הדגל הכחול לבן (127 שקלים), ואצל האחים ביטר פרזול ומנעולים בבני ברק, ניתן להזמין אפילו תיבת מכתבים ועליה הדפס גדול של דגל המדינה.