"קייט אפקט": איוונקה טראמפ vs קייט מידלטון

מאז שהצטרפה לבית המלוכה, הפכה קייט מידלטון למכתיבת טרנדים רשמית, ועם הצורך בהקפדה על קוד הלבוש המלכותי, הפכה למודל גם עבור המגזר הצנוע. היום במדור - האם איוונקה טראמפ גם חלק מה"קייט אפקט"?

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 28/11/19 11:41 ל בחשון התשפ

"קייט אפקט": איוונקה טראמפ vs קייט מידלטון
על מי השמלה נראית יותר טוב? קייט מידלטון או איוונקה טראמפ, צילום: shutterstock, Yossi Zamir פלאש 90

ביום שבו התפרסמה הודעת האירוסין של ויליאם וקייט, השמלה הכחולה שלבשה קייט, של המעצבת איסה, אזלה מהמדפים תוך שעות. התופעה כונתה ״קייט אפקט״, והיא ממשיכה עד היום, לשמחתם של מעצבי האופנה והכלכלה העולמית. 
 

/>  

נשים בכל העולם מזדהות עם חוש האופנה של קייט, ורוכשות את הבגדים שלה ברגע שניתן. 
ברובם של המקרים, מדובר בנשים אנונימיות שנהנות בשקט. עם זאת, עושה רושם שאחת המעריצות הגדולות של חוש האופנה של קייט, היא לא פחות מאיוונקה-יעל  טראמפ. 
 


אפשר למצוא נקודות דמיון רבות בין איוונקה וקייט. שתיהן בשנות השלושים לחייהן, בעלות משפחה, אמהות, מנהלות קריירה, נתונות לביקורת בלתי פוסקת מהציבור, וחשופות למצלמה כנראה יותר ממה שהיה רצוי להן. שתיהן בעלות חוש אופנתי מפותח שמשלב בין הטעם האישי והתפקיד הציבורי, ובעלות אמצעים וגישה למעצבים. 

בשנה האחרונה, שתי הנשים נצפו לובשות את אותן השמלות, משני עברי האוקיינוס האטלנטי, מה שמוליד תיאוריות באשר להיותה של איוונקה חלק מה״קייט אפקט״. 

בינואר השנה, ושוב בשבוע שעבר, קייט לבשה שמלה ירוקה של אחת המעצבות הבריטיות החביבות עליה, Beulah London. השמלה היא שמלה באורך מידי, עם שרוולים נפוחים מעט, כפתורים לאורך הצד ושסע. 
הדגם המקורי עוצב עם קפל בקצה השרוול, שקייט הסירה. במקומו נוספו כפתורים. 
 


בספטמבר, איוונקה לבשה את אותה השמלה בדיוק, כולל השרוולים המקוריים, במהלך יום עבודה בוושינגטון. 
 


בשנה שעברה, קייט הצטלמה לתמונה משפחתית לכבוד יום ההולדת השבעים של הנסיך צ׳ארלס. לצילומים היא בחרה שמלה של המעצבת הבריטית אלסנדרה ריץ׳.
 

/>  

 השמלה היא שמלת מידי מכופתרת בעלת שרוולים נפוחים מעט, בגזרת וינטאג׳. 
 

/>  

לאיוונקה יש את אותה השמלה בארון, והיא לבשה אותה כמעט במקביל לקייט, באבזור שונה שכלל חגורה מדגישת מותן. 
 

/>  

איוונקה בחרה ללבוש אלסנדרה ריץ׳ גם בעת הביקור הנשיאותי של דונלד טראמפ בלונדון, שנערך בקיץ האחרון. היא לבשה בלייזר בגזרת פפלום וחצאית קפלים רחבה, אותם היא שילבה עם פסינייטור לבן. 
 


בנובמבר 2018, קייט הגיעה למופע הזכרון השנתי כשהיא לובשת שמלה של המעצב רולאן מורה. השמלה באורך מידי, בעלת מחשוף וי אסימטרי ושרוולי שלושה רבעים מתרחבים. לפסטיבל הזכרון קייט, כמובן, לבשה את הגרסה השחורה. 



והנה איוונקה, בגרסה הלבנה של אותה השמלה בדיוק. היא לבשה אותה במהלך יום פגישות עם אחותה הצעירה, טיפאני. 


לקייט ואיוונקה יש גם חיבה מיוחדת לקשתות שיער, ושתיהן ענדו קשתות בשבועות האחרונים. 



קייט ואיוונקה חולקות, כנראה, טעם אופנתי משותף. אך ייתכן שחיבתה של איוונקה למעצבים בריטיים לא נובעת רק מחוש אופנתי, אלא גם ממציאות עצובה. כאשר דונלד טראמפ נבחר לנשיאות, המעצבים האמריקאיים, בעידודה של כוהנת האופנה ועורכת ווג ארה״ב, אנה וינטור, יצאו בגלוי נגד בחירתו וסירבו להלביש את מלאניה ואיוונקה. 
מי שיצאו בגלוי נגד הגזירה, הם מעצבים ותיקים. ראלף לורן וקרולינה הררה, למשל, שעובדים עם בנות המשפחה.  
המעצבים הצעירים יותר, שהלבישו בגאווה את מישל אובמה, ממשיכים להתעלם.
הטראמפיות, בעלות אמצעים כלכליים, בולעות את הגלולהופונות למעצבים אירופאיים, וייתכן שזו חלק מהסיבה בשלה איוונקה לובשת בגדים בעיצוב בריטי. 

 

לטורים קודמים

רונית בליי וינגרטן כותבת הבלוג שאנז עליזה.