חליפות חצאית זה רק של סבתות? תראו את קייט מדגמנת אותן ותתאהבו

מאז שהצטרפה לבית המלוכה, הפכה קייט מידלטון למכתיבת טרנדים רשמית, ועם הצורך בהקפדה על קוד הלבוש המלכותי, הפכה למודל גם עבור המגזר הצנוע. עם הצטרפותה של מייגן, זו הזדמנות ללמוד משתיהן כמה עקרונות סטיילינג מלכותיים. היום במדור - לומדים מקייט ללבוש חליפות חצאית

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 21/11/19 12:33 כג בחשון התשפ

חליפות חצאית זה רק של סבתות? תראו את קייט מדגמנת אותן ותתאהבו
צילום: shutterstock, סטודיו כיפה

בסוף השבוע שעבר, קייט יצאה ברכבת, כאחת האדם, לחנוך הוספיס לילדים בנורפוק. קייט בחרה ללבוש שוב את חליפת אוסקר דה לה רנטה שלה, בצבע ורוד פוקסיה.  

חליפת החצאית, כפי שאנו מכירים אותה היום, נתפרה לראשונה על ידי גבריאל קוקו שאנל ב-1914. אף שהחצאית הייתה באורך הקרסול, הבגד כולו נחשב מהפכני, שערורייתי ופורץ דרך. הימים ימי המאבק על זכות הצבעה לנשים, והשימוש באלמנטים של חליפה, לבוש גברי במובהק, סימל את רצונן לקחת חלק גם בחיים שמחוץ לבית, ולהביע את דעתן.
עם השנים, המסר התחדד, וחליפת החצאית, בעלת המראה הקופסתי, הפכה לסמל יציאתן של נשים לשוק העבודה התאגידי וניפוץ תקרת הזכוכית. 
חליפות חצאית קיבלו שם נרדף לבגד לא עדכני, שמתקשר, הרבה פעמים, עם סדרות טלויזיה משפטיות או סבתות בחתונות. האמת היא, שחליפת חצאית נכונה, יכולה להיות בחירה מצויינת גם עבור נשים צעירות שאוהבות להתלבש מחוץ למשרד. 
קייט, בעלת סגנון לבוש שהוא רך ונשי יותר, עושה שימוש בחליפות בשלל צורות ואירועים, ואפשר ליישם את הטיפים גם בבית. 

/>
אחת החליפות הראשונות שקייט לבשה, היא חליפת שני חלקים אדומה מצמר של המעצבת לואיסה ספניולי, שנלבשה מאז פעמים רבות. החצאית הישרה וטור הכפתורים הם מאפיינים קלאסיים של חליפות חצאית,  אך הצבע, הצווארון המעוגל וגזרת הפפלום של החלק העליון, מרככים את הקווים הישרים ומוסיפים נשיות ורוך למראה. כשהחליפה נלבשת בלי חולצה בולטת תחתיה, נוצר מראה מונוכרומטי כשל שמלה. 



חליפת הארמאני הכתומה- אדומה של קייט, גם היא חליפת שני חלקים. הגזרה והקווים ישרים, אך שילוב העיטורים בחלק העליון, שמדגישים את קו המתאר של הגוף, יחד עם סגירת רוכסן במקום טור הכפתורים, מקנים לה מראה מלוטש שאינו קשוח. 
סיבה נוספת למראה קליל יותר, היא השימוש בבד ג׳רסי, שהוא בד נמתח ורך, בניגוד לבדים קשיחים יותר. 

/>  

כאן, חליפת טוויד כהה של דולצ׳ה וגבאנה. טוויד הוא הבד הקלאסי של חליפות שאנל. המראה הקליל מושג, בזכות החצאית. חצאית בגזרת איי או קפלים לעולם תהיה רכה יותר מחצאית עפרון ישרה. התנועה מעניקה רוך ועדינות לחליפה מבד כבד. החלק העליון משלב בין הצווארון הגברי האופייני לחליפות, שתי שורות כפתורים וגזרה מתרחבת במותן. השילוב בין שני החלקים יוצר מראה אלגנטי, מכובד, אבל גם נשי ולא כבד. 
 


חליפת הבורדו של פול-קה, בעלת חצאית רחבה ומתנועעת. החלק העליון גברי כמעט לחלוטין; הכיסים, הדשים והכפתורים מושאלים מחליפות גבריות, אך הגזרה, שוב, מתרחבת במותן ושוברת את הנוקשות. 
המראה של קייט מתרכך גם בזכות האביזרים הנלווים. 
חולצת גולף שחורה וצמרירית ואביזרי שיער, גורמים לכל המראה להיות כיפי. 


/>  


חליפת המשבצות של אפונין היא דוגמה מצויינת ל״ללכת עם, להרגיש בלי״. היא נטולת צווארון, טור כפתורים וגזרה ישרה. במקומם, צווארון סירה, חצאית קפלים והשראה של שנות השישים. וכמובן, המשבצות. 
 


אחת החליפות החביבות על קייט, שנלבשה רבות, היא חליפת טוויד של רבקה טיילור. בד החליפות הקלאסי משולב בחצאית ישרה אך טיפה מתרחבת. הויתור על הצווארון, העיטור הפרחוני והכפתורים המכוסים, יוצרים מראה נשי.  



לקייט חליפה דומה מבית רבקה טיילור. הפעם, הטוויד הכחול נטווה עם נצנצים. אף שהחלק העליון הוא בעל צווארון, הכפתורים מכוסים והגזרה מתרחבת ובעלת פפלום בקו המותן. 
החצאית מתבררת כשמלה בגזרת איי, שניתן לעשות בה שימוש בנפרד. 

/>  

החליפה הירוקה של רשת הובס, היא שילוב מתוחכם, והפעם היחידה כמעט שבה יש חולצה בולטת מתחת החליפה. הגזרה ישרה עם התרחבות מינימלית במותן, ונטולת צווארון. הצבע והטקסטורה מוסיפים חיות למראה, אך הנגיעה המתוחכמת היא בחולצה. קייט בחרה חולצה עם צווארון פיטר פן מעוגל ועיטור כהה, שמשלימה את המראה הישר של החליפה ומוסיפה לה קריצה. 


באוקטובר 2016, קייט טסה לביקור רשמי אצל מלך הולנד, וילם אלכסנדר. זה היה הביקור הרשמי הראשון שעשתה לבדה, והיא נזקקה לבגד שיתאים לאירוע.
היא בחרה בחליפה בעיצוב אישי של קתרין ווקר. הקווים מזכירים קצת את חליפה לואיסה ספניולי האדומה: צווארון מעוגל, טור כפתורים, פפלום וחצאית ישרה. 
עם זאת, מראה המונוכרום בתכלת יצר את תחושת המלכותיות והרשמיות. 
השיער האסוף ועגילי הפנינה של המלכה השלימו את המראה האצילי. 


זמן קצר לאחר מכן, ויליאם וקייט הצטלמו עם הילדים לתמונה משפחתית. כזכור, קייט אוהבת שכולם מתלבשים בצבע דומה, ולכן היא לבשה שוב את חליפת קתרין ווקר, בשינוי אחד- היא פיזרה את השיער. השיער הפזור מוסיף צבע לתכלת ומרכך את המראה הרשמי. 


חזרה לחליפת אוסקר דה לה רנטה, היא משלבת בתוכה את כל הדגשים: צווארון וכפתורים קלאסיים, פפלום, חצאית מתרחבת וצבע בוהק.
אפשר בהחלט להשתמש בחליפות כדי לייצר מראה מעודכן ולבוש.  
סך הכל, אין מה לפחד מחליפה.
 

לטורים קודמים

רונית בליי וינגרטן כותבת הבלוג שאנז עליזה.