מה יש לך בתיק? עם ד"ר ציפי ריין

היומן המסורתי, ספרי פסיכולוגיה והמון דפים חשובים בבלאגן, ד"ר ציפי ריין פותחת את התיק האישי שלה ומגלה לנו את האוצרות שבתוכו. "מה יש לך בתיק?" פינה חדשה על התיקים של נשות ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/19 15:17 כה באלול התשעט

מה יש לך בתיק? עם ד"ר ציפי ריין
צילום: עטרת גרסטל

שם: ד"ר ציפי ריין

עיסוק: פסיכולוגית, מטפלת זוגית משפחתית ומינית, מנהלת המרכז למשפחה במכללת אורות ישראל

קצת על התיק שלי: התיק שלי נקנה בטיול בחו"ל שעשיתי עם שכנתי הסטייליסטית בתיה שרעבי שעברה ליישוב שלנו, עלי זהב, כמה חודשים לפני הטיול. היינו המשפחה המאמצת שלהם וממש התחברנו, ושתינו הרגשנו צורך בחופשה ופשוט סגרנו לנו תוך שבוע חופשה ברומא של כמה ימים. סידרתי לעצמי חופשה ברומא עם סטייליסטית ובזכותה קניתי לי את התיק הזה.

הפריט הכי כייפי: ספר מקצועי. אני מתה על ספרים, וכל פעם בתיק יש ספר שאני בדיוק באמצע קריאה ומקווה שאם תהיה לי שניה פנויה בתור לרופא או סתם באמצע היום אצליח להגיע לקרוא בו.

 

צילום: ציפי ריין

הפריט הכי שימושי: מטען לפלאפון, כי תמיד, אבל תמיד נגמרת לי הסוללה

חשוב: דפים בבלאגן שבהם כתובים כל התזכורות שלי עם ים של משימות שנשארו לי לעשות

חיוני: חבילת מסטיקים, כי כשאני בדרכים זה פשוט מעיר אותי ומחזיר אותי לחיים.

מיותר: בתיק שלי יש מלא ניירות/ מסמכים/ דפים שהייתי צריכה פעם וכבר לא צריך, והם נאספים שם ומחכים שיום אחד אתפנה לעשות בהם סדר, למיין ולזרוק ולצערי הרב היום הזה בחיים לא מגיע. מניחה שזה בגלל שאני מנסה לשלב בין לגדל 7 ילדים, להתייחס ולהשקיע בזוגיות שלי, לטפל מעט בבית, לעבוד - להרצות, לנהל את המרכז למשפחה במכללת אורות ועוד ואיפשהו כשאני מתעדפת מה הכי חשוב לטפל בו - בחיים לא מגיעה לטפל בדברים שנראיים לי שוליים כמו לסדר את אוסף הניירות בתיק שלי. בסוף הם מחכים להראל בעלי שהוא אדם מאד מסודר ובשלב כלשהו הוא לוקח את התיק שלי תחת חסותו ומושיב אותי ואותו לערב זוגי שכולל קפה וסדר לתיק.

מביך: תמונה של הילדים שלי ישנים בסוכה. תמונה כמו מפעם לא כזו שבפלאפון. היא כבר די מקומטת וישנה, אבל היא כל כך עוזרת לי כי ברגעים שאני כועסת או עצובה ואפילו מיואשת מהילדים (כן יש לי זמנים כאלו) אני מסתכלת בתמונה הזו שלהם והם נראים שם כל כך שלווים ומתוקים, והתמונה הזו פשוט ממיסה אותי לחלוטין, ובדרך כלל מרימה לי את המורל והמצב רוח ועוזרת לי למצוא מחדש כוחות ודרכים להגיע אל הלב של הילדים שלי ואפילו אל הלב של עצמי.

פריט עם סיפור: היומן שלי תמיד נמצא בתיק - יומן כמו של פעם שכותבים בו ביד. בשלב כלשהו בעלי הראל ניסה לשכנע אותי לעבור ליומן בפלאפון, ואז שכחתי ימי הולדת ותאריכים חשובים, עד שהראל פשוט קנה לי מחדש יומן מעוצב ויפה ובקש שאחזור לשיטה הישנה.

ולסיכום: עד שלא כתבתי על התיק שלי לא שמתי לב כמה התיק שלי פשוט משקף אותי ואת החיים שלי. איך כל פריט יש לו משמעות סמלית או ערכית. ובעיקר איך התיק שלי מבטא את הדברים שהכי חשובים לי בחיים - המשפחה שלי. ולא משנה עד כמה אני עמוסה או עד כמה התיק שלי עמוס בסוף הכי חשובה זו המשפחה.

לטורים נוספים של 'מה יש לך בתיק?'