בצהר מבקשים להקים מרכז חדש בתל אביב

"ההתנגדות הגוברת להקמת משפחה כדת משה וישראל בגוש דן מדאיגה, אנו כחברה וכעם חייבים לשנות את המגמה". צהר מבקשים מהציבור עזרה בהקמה

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף צהר 23/09/19 16:41 כג באלול התשעט

בצהר מבקשים להקים מרכז חדש בתל אביב
תל אביב החדשה , צילום: shutterstock

אחרי 24 שנים של פעילות וללא מרכז קבוע פנו השבוע בארגון רבני צהר לציבור כדי שיתרום להקמת מרכז ייחודי דווקא בגוש דן.

על פי הודעת הארגון "ההתנגדות הגוברת להקמת משפחה כדת משה וישראל בגוש דן מדאיגה, אנו כחברה וכעם חייבים לשנות את המגמה" שינוי המגמה מסבירים בצהר יבוא על ידי כניסת המרכז החדש דווקא בתל אביב ודיאלוג ושיח בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית.

לאירוע התרמה שנערך בשבוע שעבר במרכז הארץ הגיעו למעלה מ-700 מתנדבים מהארגון ששמעו על חשיבות הקמת המרכז מהרב דוד סתיו יושב ראש הארגון, דווקא בתל אביב "הצורך בשיח מחבר מחבק ולא מתלהם הוא צו השעה של החברה הישראלית. היום, תל אביב היא המוקד התרבותי מספר אחד של החברה הישראלית ולכן שם צריך להתקיים הדיאלוג העמוק בין המסורת היהודית לבין החברה הישראלית העכשווית. צהר מבקשת להרים את הכפפה בכל בכלים האפשריים" ציין הרב סתיו.



בכירי הארגון החליטו לקרוא למרכז על שמו של הרב אלישיב קנוהל שהיה ראש אגף הנישואין של צהר ונפטר אשתקד "אין מתאים יותר מלקרוא למרכז זה על שמו של הרב אשר הגה והקים את מערך רישום הנישואין של צהר ופעל רבות למעת התאמת מקוואות לכלות חילוניות אך מעל הכל, בעצם אישיותו התווה עבורנו דרך של נועם ואהבת הבריות המקרבת כל אדם ומרבה שלום בעולם" אמרו בצהר.

בארגון רבני צהר מציינים כי דרך הארגון מתחתנים כיום כ-5000 זוגות בישראל, הארגון פועל להנגשת חופות בתי כנסת ומתחמי ציבור נוספים. בנוסף, לקראת חגי תשרי מארגנים בצהר תפילות משותפות לדתיים וחילוניים בעיקר בקיבוצים, וקריאות מגילה ברחבי הארץ בחג הפורים.

לתרומות לחצו כאן