לפגוש פעם ראשונה את האח שלא הכרת

השבוע בבית אורנית של עזר מציון התקיים מפגש מרגש עד דמעות בין נועם, 22 שתרם מח עצם בשנה שעברה לבין רוי, 3, שקיבל את התרומה וחייו ניצלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/19 14:29 יט באלול התשעט

לפגוש פעם ראשונה את האח שלא הכרת
צילום: אילן ספרא

רוי אוחיון, היה בן שנה וקצת כשהרופאים גילו כי יש לו MDS – פרה-לוקמיה, צעד לפני סרטן הדם. הוא נזקק בדחיפות לתרומת מח עצם.

נועם לוי, שירת באותו זמן כלוחם כשקיבל טלפון "נמצאת מתאים לתרומת מח עצם מצילת חיים". את הדגימה למאגר הלאומי למח עצם של עזר מציון הוא נתן במהלך שרשרת החיול בבקו"ם. בקיץ שעבר בוצעה ההשתלה כשנועם לא יודע מי האדם שאמור לקבל את התרומה.

זה היה רוי. ולאחר ההשתלה באמת החלים וזכה לחיים חדשים.

השבוע בבית אורנית של עזר מציון בפתח תקוה התקיים המפגש המרגש בין רוי, כשהוא כבר בריא, יחד  עם משפחתו לבין נועם, שהציל את חייו, והגיע במיוחד מפעילות מבצעית ברצועת עזה למפגש, כאשר עד אז הם לא הכירו זה את זה, וברגע אחד הפכו למשפחה אחת.

המאגר הלאומי למח עצם של "עזר מציון" אשר הוקם בשנת 1998, מכיל קרוב למיליון תורמים פוטנציאליים ועד היום בוצעו מתוכו מעל 3,200 השתלות מצילות חיים. בשנת 2005 נחתם הסכם בין "עזר מציון" לצה"ל שבמסגרתו כל חייל ביום גיוסו יכול להצטרף למאגר התורמים הפוטנציאליים כחלק משרשרת החיול בבקו"ם. כיום מתבסס המאגר בעיקר על צירוף החיילים המתגייסים לצה"ל, כאשר עלות פיענוח של כל דגימה שנותנים החיילים היא 180 ש"ח. ממש בחודש האחרון נרשם ציון דרך מיוחד כשנחצה רף 2,000 השתלות מח עצם מצילות חיים מחיילי צה"ל.

 

 

היו שותפים בהצלת חיים!

לפרטים נוספים ולתרומה הקליקו >>