איך נתמודד עם התלבושת האחידה?

קניית הציוד הרב וההתארגנויות הבלתי נגמרות לשנת הלימודים החדשה בפתח, בעוד שבענייני יומנים, תיקים ושאר פריטי הציוד ההכרחיים לתלמידים ולהורים נשמרת זכות בחירה חופשית, הרי שבפריט אחד מחוייבים כולם – התלבושת האחידה, הנה לכם כמה טיפים להתמודד איתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/19 15:30 כו באב התשעט

איך נתמודד עם התלבושת האחידה?
צילום: shutterstock

פתיחת שנת הלימודים קרבה ואיתה קניית הציוד הרב וההתארגנויות הבלתי נגמרות. בעוד שבענייני יומנים, מחברות, קלמרים, תיקים ושאר פריטי הציוד ההכרחיים לתלמידים ולהורים נשמרת זכות בחירה חופשית, הרי שבפריט אחד מחוייבים כולם – התלבושת האחידה. על אף שנדמה שמדובר במשימה קלה של פריט קל לרכישה, הרי שכיום החברות השונות והמותגים דאגו לעשות גם במסגרת האחידה המון אפשרויות בחירת ושינויים. אלו באים לידי ביטוי בגזרות השונות, באיכות הבדים, בצבעים וגם במבצעים והמחירים. אז איך בתוך כל הלחץ וההמולה עושים בכל זאת את הבחירה הנכונה? 

תלבושת אחידה- כבר לא כל כך אחידה

התלבושת האחידה נועדה בכדי ליצור שיוויון בין התלמידים ולהעניק להורים שקט נפשי. למה שהתחיל לפני מספר שנים כחולצת טי שירט פשוטה שמקסימום מגיעה במגוון צבעים, נוספו כיום מגוון רחב של גזרות ואפשרויות, שמאפשרות קצת יותר משחק, התאמה נכונה יותר למבני הגוף השונים וגם לביטוי עצמי. כך לדוגמא ניתן כיום למצוא חולצות עם צווארוני וי או ניקי, חולצות שמגיעות עם שרוולים מקופלים, בגזרת טוניקה, קצרות מלפנים וארוכות מאחור, מבדים נושמים שמתאימים לשעורי ספורט, בגזרת סלים פיט צמודה, בגזרה רחבה ועוד. קחו חולצות ממגוון גזרות מעניינות והשתדלו להתאימן למבנה הגוף של הילד או הילדה כדי שיחושו בנוח.

חשבו קדימה מבחינת מידות

מרבית ההורים קונים את חולצות התלבושת האחידה לפני תחילת שנה בכמות גדולה לכל השנה, גם כדי לחסוך זמן וגם בכדי ליהנות ממבצעי הכמות המשתלמים. עם זאת, זכרו שמדובר בילדים שגדלים לאורך השנה, וכן כי השנה מחולקת לארבע עונות ומזג האוויר משתנה. רכשו חולצות לתחילת שנת הלימודים במידה המדויקת ואת שאר החולצות רכשו במידה מעל על מנת הילדים יגדלו לתוכה. הדבר יהיה נכון גם בעונת החורף בה אנו מלבישים את הילדים בשיטת השכבות או הבצל.

צבעוניות

החולצה האחידה זמינה כיום בחנויות וברשתות השונות בכל כך הרבה גוונים וצבעים עד שממש אי אפשר לבחור! רגע לפני ההתלבטות, רצוי להתקשר לבית הספר ולשאול מהם צבעי החובה. האם לטקסים ובימי שישי חובה ללבוש לבן? האם יש ימים בהם על התלמידים ללבוש צבע אחיד? ומה עם שעורי ספורט? לאחר שביררנו סוגיות אלו רצוי להפנות את השאלה לילדים עצמם ולתת להם לבחור על מנת שיהיו מרוצים וישמחו ללבוש את הבחירות שלהן לבית הספר.

צילום: דימטרי גרין

מבחן הכביסה

כבר הגענו למסקנה שהתלבושת אחידה לא באמת כל כך אחידה והדבר נכון גם לגבי איכות הבדים. בדקו על התווית את הרכב הבד, מדדו על גופם של הילדים לראות שאינו מגרד או מציק, עבה או דק מידי. שאלו את הורי התלמידים האחרים היכן רכשו והאם מרוצים. במידת האפשר בצעו ניסוי קטן בעצמכם, רכשו חולצה אחת והעבירו אותה מספר כביסות. בדקו האם מתכווצת, כיצד נראית לאחר כביסה והאם הסמל אינו מתקלף. החולצה ענתה עברה את המבחן? הרווחתם ראש שקט וחסכון לטווח הארוך!

מחירים ומבצעים

בקטגוריית המחירים והמבצעים מתקיימת מלחמה של ממש על כיסם של ההורים, כאשר כל רשת מנסה לגבור על השנייה במבחן האטרקטיביות בכדי לזכות בתשומת לב הצרכן. אל תתעצלו, בדקו והשוו בין המחירים השונים ובדקו בנוסף האם הדפסת הסמל כלולה במחיר והאם נעשית במקום.

הכתבה בשיתוף להב אור- ים, מנהל השיווק של רשת חנויות האופנה SELECT.