גם נשות גב ההר ובנימין יולדות בשערי צדק

למעלה מ 150 נשים השתתפו בכנס חשיפה למערך הלידות של המרכז הרפואי שערי צדק

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/07/19 13:43 כא בתמוז התשעט

גם נשות גב ההר ובנימין יולדות בשערי צדק
צילום: יח"צ

רופאים ומיילדות מהמרכז הרפואי שערי צדק הגיעו אתמול (ג') ליישוב יצהר כדי לעדכן את נשות האזור במהפכה שמוביל שערי צדק בנושאי היריון, לידה ושיכוך כאב. 
למעלה מ – 150 תושבות האזור לקחו חלק באירוע שכלל גם יריד מכירות של יוצרות ויזמיות תושבות האזור,  מופע פלייבק של תיאטרון כנפיים וארוחת ערב חלבית מפנקת. 
 
במרכז האירוע עמדו הרצאות של ד"ר אלון ספיר, רופא בכיר בשערי צדק והרופא המחוזי של קופת חולים לאומית;  עוז לוי מנהל המערך לרפואה סינית בשערי צדק;  והמיילדת הילה שמוע, תושבת האזור, שאף ארגנה את האירוע. 
 
מומחי הלידה של שערי צדק הציגו חידושים רבים שהונהגו בחדרי הלידה המתקדמים של שערי צדק, כגון מוניטור אלחוטי המאפשר ליולדת להתנייד תוך ניטור, ציוד ייחודי המאפשר ליולדות לראות ולחוש את הרך הנולד גם במהלך ניתוח קיסרי, גישות מתקדמות לשיכוך כאב הכוללות דיקור סיני, גז צחוק כבר במיון המיילדותי ושיטות הרפיה; וכן נתונים המציבים את חדרי הלידה בשערי צדק וביקור חולים כמובילים ביישום גישת "אפס הפרדה", כמעודדים ומסייעים ללדת לידה טבעית (אחוזי ניתוח קיסרי מהנמוכים בארץ) והקטנה משמעותית של חיתוכי חיץ בלידות ראשונות. בנוסף הוצגה למשתתפות מלונית היולדות "פינוקית", המציעה מנוחה ופינוק ליולדות ופרי בטנן מיד לאחר הלידה וגם אפשרות למנוחה ימים אחדים לאחר מכן.  
 
בנוסף, למדו המשתתפות על תכניות הפיתוח של שערי צדק שייושמו כבר בחודשים הקרובים: פתיחת מחלקת יולדות חדשה ומפוארת בביקור חולים, הוספת 4 חדרי לידה מהמתקדמים בעולם בשערי צדק, זאת בנוסף ל – 16 החדרים הפועלים כיום; והיערכות להוספת לידות מים למעוניינות בכך.  
 
"שערי צדק" הוא הבחירה הטבעית של נשות הציונות הדתית, בשל האווירה המיוחדת "ברוח ישראל סבא" והגישה התומכת של המיילדות והצוות הרפואי. לקשר המיוחד תורמת העובדה כי רבות מהמיילדות והרופאים של שערי צדק וביקור חולים הם תושבי האזור ששערי צדק הוא ביתם.