לא ראו את זה מגיע: הקמפיין של ארסנל ואדידס הפך לאסון

קבוצות כדורגל וחברת הלבשה השיקו את החולצה של ארסנל בדרך שתשתף את האוהדים עם שמותיהם על החולצה, אך היוזמה החדשה יצאה משליטה כאשר אוהדים אנטישמים ניצלו אותה לרעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/19 09:37 ל בסיון התשעט

לא ראו את זה מגיע: הקמפיין של ארסנל ואדידס הפך לאסון
צילום: shutterstock

חברת אדידס ומועדון הספורט ארסנל, המשתפים פעולה בשנים האחרונות, יצאו בקמפיין בטוויטר עם הסלוגן “#DareToCreate” (העז ליצור), ויצרה כלי מיוחד שמאפשר לאוהדים שמצייצים את ההאשטאג ליצור תמונה רשמית של החולצה החדשה של ארסנל עם חשבון הטוויטר שלהם במקום בו אמור להיות שם השחקן. את התמונה האוהדים קיבלו בהודעה רשמית מאדידס בריטניה. 

אולם, משתמשי טוויטר עם שמות משתמש כמו “כל היהודים לגז”, “היטלר חף מפשע” ו-”96 זה לא מספיק” (ברמיזה ל-96 אוהדי ליברפול שנהרגו באסון הילסבורו) השתמשו ביוזמה החדשה לרעה. וכך, חשבון הטוויטר הרשמי של אדידס בריטניה צייץ לאותם משתמשים תמונה של החולצה החדשה עם שם המשתמש שלהם על גבה, ועם הכיתוב בהתאמה, למשל: “כל היהודים לגז זה הבית". 

https://twitter.com/PerkyMarketing/status/1145619354488360961/photo/2

בחברה הבינו לאחר מספר שעות כי הרעיון השיווקי כשל, והודיעו: “כחלק מהשקת שיתוף הפעולה שלנו עם ארסנל, הובא לידיעתנו הניצול לרעה של הכלי האישי שנוצר כדי לאפשר לאוהדים נלהבים לקבל את שמם על גב החולצה החדשה. מכיוון שמיעוט קטן יצר גרסאות פוגעניות של זה, מיד ביטלנו את הפונקציה וצוות הטוויטר שלנו יחקור תא האירוע”.

ארסנל פרסמה גם כן הודעה: “אנחנו מגנים מכל וכל את השימוש בשפה כזו, לה אין כל מקום במשחק שלנו או בחברה. אנחנו עובדים קשה כמועדון כדי לקדם גיוון והכלה בתוכנית שלנו “ארסנל לכולם” שהושקה ב-2008 כדי לחגוג את הגיוון במשפחת ארסנל. ארסנל עושה הכל כדי לדאוג שכל מי שקשור למועדון ירגיש שייך באופן שווה”