מבחן דרכים – פג'ו 3008

לירושלים ולפג'ו סמל משותף – אריה. וכמו שירושלים נטלה כמעט את כל הקבין של היופי – גם פג'ו 3008 מצטיין בעיצוב מרהיב בחוץ ובפנים, ויש לו גם יתרונות נוספים

חדשות כיפה מוטי שטרן 23/05/19 12:42 יח באייר התשעט

מבחן דרכים – פג'ו 3008
פג'ו 3008, צילום: מוטי שטרן

הכניסה של פג'ו לקטגוריית הג'יפונים התחילה באיחור וברגל שמאל... רכב הפנאי הראשון של היצרן הוצג רק ב-2008 והעיצוב שלו הזכיר יותר מיניוואן מאשר ג'יפון.

בדור השני הפיקה פג'ו לקחים והברווזון המכוער הפך לברבור. עיצוב הדור השני של פג'ו 3008 מוקפד ומהוקצע והוא אחד הנאים אם לא הנאה ביותר בקטגוריית הג'יפונים המשפחתיים.
העיצוב המוקפד והנאה נכנס גם פנימה ותא הנוסעים של הפג'ו גם הוא מרשים ואפשר לומר אפילו יוקרתי.

ה-3008 משווק בארץ משנת 2016 עם מנועי בנזין ודיזל ולאחרונה עודכנו יחידות ההנעה שלו. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים פלנטרית (במקום 6), מנוע הדיזל שהיה גרסת הכניסה של הדגם הוחלף ודרגת הזיהום שלו נמוכה במיוחד – 2, את מקומו של מנוע הדיזל כיחידת ההנעה של גרסת הכניסה תפס מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר המוכר מדגמים אחרים של היצרן כמו פג'ו 308 ובקונצרן PSA הכולל מזה כשנה גם את אופל (לאחרונה עבר גם זכיון היבוא של אופל לקבוצת לובינסקי) ומנוע ה- 1.2 ליטר משרת גם את הגראנדלנד X (עדיין עם תיבת 6 הילוכים).

פג'ו 3008 משווק עם 4 מנועים (1.5 ו-2 ליטר דיזל ו-1.2 ו-.16 ליטר בנזין) וב-4 רמות אבזור: Active, Premium, Special Edition ו- GT בטווח מחירים הנע בין 152,990 ₪ עד 227,990 ₪.
רכב המבחן היה עם מנוע 1.2 ליטר בנזין ברמת הגימור Premium שמחירו 167,990 ₪.

מיניוואן בדור הראשון וג

מיניוואן בדור הראשון וג'יפון מעוצב בדור השניצילום: מוטי שטרן

 


עיצוב חיצוני

עיצוב חיצוני הוא אחת הסיבות לרכישת ג'יפון. העיצוב החיצוני הנאה של ה-3008 הוא לדעתי, היפה ביותר בקטגוריית הג'יפונים (העממיים, לפחות). זה לא עיצוב רכב שטח קשוח קלאסי אלא יותר רכב פנאי עם עיצוב ספורטיבי מוקפד. בחזית גריל אופקי מוקף במסגרת כרום ומצדיו פנסים עם תאורת יום מסוג LED שהפגוש חודר לאמצע התחתית שלהם.

הפגוש הקדמי גבוה וכולל פנסי ערפל שקועים עם מסגרת כרום וגריל תחתון מחולק לשלושה חלקים. העיצוב המוקפד מופיע גם לאורך הרכב, קצה הפנס הקדמי מתחבר לקו החלונות הגבוה. גלגלי 18 האינץ' עם 2 גוונים תחומים בקשתות גלגלים שחורות מודגשות, הקצה התחתון של דלתות הצד גם הוא מחופה בפלסטיק שחור ומעליו נמתח פס קישוט כרום מעוצב. הקורה האחורית צבועה בשחור ויוצרת חיבור לכל חלונות הצד של הרכב. החלק האחורי שברוב הג'יפונים לא נהנה מעיצוב מושקע, נאה מאוד וכולל המשך של השמשה האחורית בצב שחור ובה משתלבים הפנסים האחוריים המזכירים טפיר של אריה (סמל פג'ו) וכוללים 3 פסים מכל צד היוצרים חתימת אור מיוחדת בלילה.

בתחתית הפגוש האחורי פס כרום עבה המוסיף לרכב ניחוח יוקרתי. מגוון צבעי המרכב של ה-3008 כולל צבעים בולטים כמו כחול, אדום וחום מטאליים המדגישים את העיצוב הנאה שלו, אך גם בצבע הכסוף של רכב המבחן הוא נראה מצוין.

העיצוב החיצוני הוא ללא ספק אחד הקלפים המנצחים של ה- 3008

העיצוב החיצוני הוא ללא ספק אחד הקלפים המנצחים של ה- 3008צילום: מוטי שטרן

 


תא נוסעים ואבזור

בשבת האחרונה קראנו במסכת אבות: "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו"... תא הנוסעים של ה-3008 זהה לאחיו הגדול 5008 וכמוהו מצליח לשדר תחושה של יוקרה, חדשנות טכנולוגית ופינוק. ברכב המבחן היה גוון המושבים והפלסטיק אפור בהיר וביחד עם גג השמש הפנוראמי והחלונות הגדולים – הם מצליחים ליצור תחושה של מרחב ואווריריות. בדרך כלל תאורת אווירה לא מרשימה אותי במיוחד, אך ב-3008 תאורת הלילה מעצימה את תחושת היוקרה.

סביבת הנהג ICOCKPIT מוכרת מדגמי פג'ו הנוכחיים והיא כוללת הגה קטן קטום למעלה ולמטה, לוח מחוונים דיגיטלי עם מגוון תצוגות הניתנות להתאמה אישית וידית הילוכים יפיפייה. המרווח בשתי שורות המושבים מעולה ורק מרחב הראש במושב האחורי מוגבל מעט בגלל הגג הפנוראמי. מבנה תא המטען בנפח 520 ליטר רחב ופתח ההטענה הגדול מאפשר טעינה ופריקה בקלות.

3008 עם מנוע בנפח 1.2 ליטר משווק בשתי רמות גימור: Active ו-Premium. רשימת האבזור ב-Active ארוכה וכוללת: לוח מחוונים דיגיטלי (כולל ממשק בעברית), מערכת מולטימדיה עם קישוריות Android Auto / Apple CarPlay הכוללת מצלמת רוורס עם מבט עילי "מעוף הציפור", חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי וקיפול מראות חשמלי אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת בקרת ערנות נהג, מערכת ניטור מרחק קדמית ובלימה אוטונומית, זיהוי תמרורי מהירות ומערכת התראה על סטייה מנתיב.

רמת האבזור Premium כוללת בנוסף: טעינה אלחוטית לטלפון, חישוקי 19 אניץ (במקום 18) חימום למושבים הקדמיים, אפשרות הארכת בסיס המושבים הקדמיים, דיפון וגימור מוקפדים יותר וגג פנוראמי חשמלי (עם כיסוי דק שלא אוטם לחלוטין את אור השמש) ויותר חשוב, שיפור באבזור הבטיחות הכולל החלפת אורות אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על רכב בשטח מת במראות.

תא נוסעים ברמה של רכב פרמיום ואבזור נוחות ובטיחות עשיר

תא נוסעים ברמה של רכב פרמיום ואבזור נוחות ובטיחות עשירצילום: מוטי שטרן

 


יוצאים לדרך

מנוע הטורבו בנזין הצנום משולש הצילינדרים בנפח 1,200 סמ"ק מספק 130 כ"ס ונהנה ממומנט מכובד של 23.5 קג"מ המושגים כבר ב- 1,750 סל"ד ומעביר את הכוח באמצעות תיבת 8 הילוכים פלנטרית. בשנות השמונים רכבי פג'ו הצטיינו בשלדות שלהם אשר הצליחו להקנות לרכבים שילוב של הנעה מנהיגה ונוחות מעולה, הנוחות נשארה גם בדורות הבאים, אך ההנעה מנהיגה התעמעמה.

ה-3008 הוא אחד מדגמי פג'ו אשר החזירו גם את חדוות הנהיגה לרשימת היתרונות שלהם וזה לא דבר של מה בכך בג'יפון.. מנוע ה-3 צילינדרים מתעורר בגרגור ספורטיבי ורעידות קלות הנעלמות לאחר שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה.

המומנט הגבוה מעניק למנוע גמישות וזריזות וביחד עם תיבת 8 ההילוכים הוא מצליח למצות את מלוא הכוח המופק מהמנוע הצנום. עם משקל עצמי של כ-1,400 קג"מ (כ-200 ק"ג יותר מה-308) – היו לי קצת חששות לגביי היכולת של ה- 3008 להפיק ביצועים טובים, החששות התבדו והוא עמד בכבוד בנסיעה הררית בצפון בהרכב של 3 מבוגרים וציוד ובשום מצב, כולל עקיפות לא הרגשתי מחסור בכוח. השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים מעולה וביחד עם השלדה המצליחה לשלב נוחות ויציבות מתקבל רכב מעולה ונוח לנסיעות ארוכות.

בזכות מרווח גחון גבוה יחסית של כמעט 22 ס"מ ניתן לנסוע בתחושת בטחון בשבילי קק"ל וגם שם נשמרת נוחות הנסיעה הטובה. רכב המבחן ברמת האבזור Premium המצויד באבזור בטיחות עשיר הכולל גם בקרת שיוט אדפטיבית והיא פועלת היטב גם כאשר רכבים נדחפים לנתיב הנסיעה.

לוקח זמן להתרגל ולמצוא היכן מתפעלים ומכוונים את התצוגה בלוח השעונים, מחשב הדרך ובעיקר את בקרת השיוט, אך לאחר שמתרגלים התפעול קל ונוח. צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על כ-13 ק"מ לליטר ואני מאמין שבנהיגה חסכונית ניתן להגיע בקלות גם ל-15 ק"מ לליטר.

 ה-3008 משמר את ערכי פג

ה-3008 משמר את ערכי פג'ו המסורתיים: נוחות והנאה מנהיגהצילום: מוטי שטרן

 


סיכום

בדור השני שלו – פג'ו 3008 מציג שיפור בכל פרמטר. הוא מעוצב יותר, מאובזר יותר וברוח התקופה גם בטיחותי יותר. ל-3008 מגוון רחב של מנועי בנזין (1.2 ו-1.6) ובנזין (1.5 ו-2) וכבר ברמת האבזור הראשונה – Active עשירה, רמת האבזור הבאה Premium  כבר מספקת אבזור בטיחות מלא ועשיר, אך דורשת תוספת של 15,000 ₪

תא הנוסעים המרווח מפנק מאוד והוא כמעט ברמה של רכב פרמיום, הנדסת האנוש דורשת תקופת הסתגלות קצרה, אך לאחריה ניתן לתפעל בקלות את אבזור הבטיחות והנוחות העשיר ברכב. ה-3008 מעניק שילוב נהדר של נוחות נסיעה גבוהה והנאה מנהיגה לצד צריכת דלק טובה.

סגמנט הג'יפונים הקומפקטיים עשיר וכולל מתחרים טובים כמו סקודה קארוק, יונדאי טוסון ,קיה ספוראטז' וניסאן קשקאי (שהתחדש ביחידות הנעה חדשות), אך הפג'ו מציג לעומתם יתרונות של נוחות נסיעה גבוהה, תא נוסעים יוקרתי ועיצוב מרהיב במגוון רחב של מנועים המשודכים לתיבה מצוינת.
לדעתי, פג'ו 3008 הוא אחד הטובים, אם לא הטוב שלהם בקבוצה שלו, או במילים אחרות – הארי שבחבורה.

פג

פג'ו 3008 – הארי שבחבורהצילום: מוטי שטרן

 

לטורים קודמים