המקרר מסריח? 4 דברים שאתם חייבים לעשות כשאתם מנקים אותו

חג הפסח מתקרב וזה הזמן לרענן את המטבח שלכם. תתחילו במקרר, אבל תלמדו איך לעשות את זה נכון: 4 דברים שאתם חייבים לעשות כשאתם מנקים את המקרר שלכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/24 17:10 א בניסן התשפד

המקרר מסריח? 4 דברים שאתם חייבים לעשות כשאתם מנקים אותו
ניקיון המקרר, צילום: CeltStudio,Shutterstock

חג הפסח מתקרב והניקיונות בשיאם. אחד הדברים שהכי חשוב לנקות במטבח, גם בגלל החמץ וגם בגלל הריחות שהוא עלול להדיף, הוא המקרר. לא מספיק רק להוציא את האוכל ולהעביר סמרטוט - אם אתם מעוניינים במקרר סטרילי עם ריח נעים תהיו חייבים להעביר אותו ניקיון יסודי. הנה כמה פעולות שאתם חייבים לפצע כשאתם מנקים את המקרר.

1. אחרי שרוקנתם את כל האוכל מהמקרר ונפטרתם מהמוצרים פגי התוקף, הגיע הזמן להוציא גם את המדפים. כן, כן, ממש להוציא מהמקום. כל דבר שנשלף, ממדף הגבינות למעלה ועד מגירת הירקות, הכניסו לתוך המקלחת. כעת רחצו אותם עם מים חמים וסבון, שפשפו היטב והניחו להם להתייבש באוויר.

2. הכינו שתי קערות עם התמיסות הבאות: בקערה אחת סבון כלים עדין עם מים חמימים, בקערה השנייה יחס שווה בין מים וחומץ לבן. את החלקים הנקיים יחסית במקרר, שזקוקים לניקוי בסיסי, נקו באמצעות ספוג עם תערובת המים והסבון. עבור החלקים הפנימיים והמלוכלכים יותר השתמשו בתמיסה השנייה. במידה ויש נזילות או כתמים עקשניים, אתם יכולים לפזר אבקת סודה לשתייה ולקרצף עם ספוג לח. הימנעו משימוש בחומצות למיניהם או חומרים קשים שעלולים לפגוע במשטחי המקרר.

3. באמצעות מטלית לחה עם חומר ניקוי עדין ותמיסת מים, נקו גם את החלק החיצוני של המקרר. על אף שאין בפנים אוכל מדובר במשטחים שאתם נוגעים בהם בלי הפסקה, לא פעם עם ידיים מלוכלכות או שומניות, וחשוב לנקות גם את הדלתות, הידיות והדפנות. אל תשכחו גם את אטמי הדלת כדי להסיר שאריות מזון - ודאו שהאטמים נקיים וללא עובש, מה שעלול להשפיע על יעילות המקרר.

4. הטיפ הזה הולך לשנות לכם את החיים: אם המקרר שלכם מדיף ריח לא נעים, קחו שקיות פחם פעיל לספיגת ריחות (שקיות טיהור אוויר, פחם מפיג ריח) והניחו אותן בפינת המקרר בקצה. השאירו אותן למשך מספר ימים והפחם יספוג את כל הריח הרע מהמקרר וישאיר ריח רענן. תוכלו לעשות זאת באופן קבוע ולהחליף את השקיות כל כמה חודשים, כדי לשמור על המקרר שלכם נקי וריחני.