בבקשה די: הטעויות הנוראיות שכולכם עושים בקישוט הסוכה

בכל שנה זה קורה מחדש וכולנו חוזרים שוב ושוב על הטעויות הלאה: נעצים, תמונות של רבנים ויותר מדי קישוטים שהילדים הכינו בגן. השנה הגיע הזמן להפסיק ולקשט את הסוכה כמו שצריך

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 28/09/23 12:18 יג בתשרי התשפד

בבקשה די: הטעויות הנוראיות שכולכם עושים בקישוט הסוכה
צילום: shutterstock

חג סוכות מתקרב בצעדי ענק, ולמרות שהסוכות הצבעוניות מאירות את הרחובות בכל רחבי הארץ, אם נכנסים פנימה מגלים לא מעט טעויות בלתי נסלחות. השנה הגיע הזמן להפסיק עם הטעויות האלו ולקשט את הסוכה שלכם כמו שצריך.

הטעויות שחייבות להיפסק בקישוט הסוכה

1. נעצים

אין טעות מרגיזה יותר כמו תליית תמונות או קישוטים עם נעצים. בכל פעם שאתם נתקלים בנעץ בחלק החיצוני של הסוכה אתם נדקרים מחדש, מקללים את מי שתקע אותו ומבטיחים שלא תעשו זאת בשנה הבאה. מעבר לזה שזו סכנה גם עבור הילדים, סיכות ביטחון או אזיקונים יהיו אפקטיביים יותר ומסוכנים פחות.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

2. קישוט בכניסה

שרשרת תלויה בדלת, עלים מתנפנפים בכניסה, חוטי קשורים חרוזים, כל דבר שצריך להסיט כשנכנסים לסוכה הוא טעות איומה. במשך שבעה ימים נכנסים ויוצאים מהסוכה בלי הפסקה - עם צלחות עמוסות אוכל, עם תינוק מתפרע בידיים ומה לא - הדבר האחרון שאתם צריכים הוא קישוט שיפר את שלוות הנפש שלכם ויעכב את הכניסה שלכם פנימה.

צילום: shutterstock

3. תמונות של רבנים

אני לוקחת סיכון ופוגעת פה בקהל לא קטן, אבל האמת חייבת להיאמר. הסוכה שלכם היא לא מקדש, לא בית מדרש וגם לא אנדרטת הנצחה, ולכן אין סיבה שיקשטו אותה תמונות של רבנים, גדולים ככל שיהיו. אין בעיה שתהיה תמונה אחת או שתיים, אבל עלינו לזכור שהסוכה היא לא תמונת סיום מחזור של ישיבת וולוזין 1844.

צילום: shutterstock

4. קישוטים שהילדים הכינו בגן

אם כבר עסקנו בשרשראות בריסטול, הגיע הזמן לעסוק בעוולה רצינית: קישוטים שהילדים הכינו בגן. אני לא מצווה להשליך את כולם ליאור ולהתעלם מהם, אבל מבקשת מכם לא להפוך את הסוכה שלכם למיצג אומנותי מאת הגננת ציפי. בחרו לכל ילד קישוט אחד שהכין, היפה ביותר, ובחרו פינה אחת בסוכה שתשמש לכך. זכרו: את רוב הקישוטים הכינה הגננת ולא הילד, ועמוק בפנים גם הוא יודע את זה. אין צורך להתרגש.

5. יותר מדי

הכי חשוב: זו סוכה, לא חדר בריחה. אין צורך להעמיס בפרטים ולמלא כל פיסת קיר בעוד קישוט מתנפנף וצבעוני. מספיקים כמה קישוטים צבעוניים ומאירים כדי לצאת ידי חובה ולא לסנוור את כל היושבים בסוכה.

צילום: shutterstock