5 דברים שכדאי לדעת לפני שמשפצים את הבית

חולמים לשפץ את הבית? כמה דברים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם סוגרים עם קבלן

חדשות כיפה יצחק גולדברג, חדשות כיפה 09/02/21 13:58 כז בשבט התשפא

5 דברים שכדאי לדעת לפני שמשפצים את הבית
משפצים, צילום: shutterstock

דווקא בתקופת הקורונה, החלום לשיפוץ בית הפך להיות שכיח בין החלומות של התקופה. בין אם אתם חולמים או רוצים לשפץ חדר אחד או בית שלם הכללים הם אותם כללים. אז אתם רוצים לשפר את איכות החיים או רק לשפר את הנדל"ן שיש לכם, הנה כמה דברים אתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים :

1.      דעו מה אתם רוצים - כל שיפוץ מתחיל עם חלום – לפני שאתם מתחילים, כדי שתהיה לכם תמונה די ברורה של מה רוצים בשיפוץ ואיך הבית או החדר יראה בסופו. חשוב לוודא שהחלום שלכם הוא באמת ראלי וניתן להשגה. קחו בחשבון שתמיד יכול לקרות משהו לא צפוי והשיפוץ לא ייצא מאה אחוז כמתוכנן, אבל בכל זאת חשוב להגיע עם תכנון ברור ולא להמציא תוך כדי...

2.      קבעו מסגרת תקציב - דבר שחשוב מאוד להבין ולהשלים איתו ברגע שמחליטים לשפץ: זה יעלה לכם. כשמחליטים לשפץ חשוב מאוד להעריך כמה השיפוץ יעלה, ולוודא שזה בתקציב שלכם – הדבר האחרון שתרצו זה להשאר בלי כסף ועם בית חצי משופץ.
כאמור, בשיפוצים, כמו בהרבה דברים אחרים – תמיד יתכן שיהיו בלת"מים, מומחים ממליצים להוסיף לפחות עשרים אחוז להערכה הראשונית בדיוק עבור מקרים כאלה.

3.      שטיחון חדש שווה דלת ישנה - בילדות היה לי ספר על משפחה שקנתה שטיחון חדש לכניסת הבית, ליד השטיחון החדש הדלת הייתה נראית מאוד ישנה, ולכן המשפחה החליפה דלת. בהמשך הסיפור חידוש אחד התגלגל לשני, והמשפחה שיפצה את כל הבית, ובסוף – השטיחון החדש נהיה ישן.
מה המסר של הסיפור? גם אם משהו נראה בסדר לפני השיפוץ יכול להיות שליד הדבר המשופץ הדבר הישן יראה ממש ישן.
צריך כבר מראש לחשוב על מה שיש לנו בבית ולשאול -  "איך הספה הזאת משנת 2005 יראה בסלון של שנת 2021?"

4.      כדאי להביא אנשי מקצוע – השיפוץ עולה כסף והרבה. מקום אחד שלא כדאי לחסוך בו, זה אנשי המקצוע שלכם.  גם אם אתם חושבים שיש לכם ניסיון בשיפוצים בגלל החדר שצבעתם או המנורה שהחלפתם, זה לא תחליף לאיש מקצוע  שיבצע את עבודה כמו שצריך.
בסוף, כדי שתהיה עבודה עמידה ויפה, כדאי להוציא עוד קצת כסף (יחסית להוצאה שכבר גם ככה מוצאים) כדאי לשכור קבלן מורשה ומעצב פנים. והכי חשוב לבדוק המלצות!

5.      למדוד – הכול - בין אם מחליפים מטבח או קונים ספה חדשה חשוב מאוד למדוד את האזור, ולרשום את המדידות לפני שרוכשים את הרהיטים החדשים. חשוב גם למדוד את פתחי הבית ולתכנן איך מכנסים את הרהיטים החדשים. אף אחד לא רוצה להיתקע אם ספה שהוא לא מצליח להכניס לבית או שחלילה יותר גדולה מהסלון.