סגנונות איפור והתאמתם למבנה הפנים ולכיסוי הראש

"מהו איפור נכון? האם קיים דבר כזה בכלל? האם איפור הוא נגזרת של אופנה או של סגנון אישי? התשובות, כמה מפתיע, נכונות כולן..."

חדשות כיפה אורית ויזל 03/12/03 00:00 ח בכסלו התשסד

מהו איפור נכון? האם קיים דבר כזה בכלל? האם איפור הוא נגזרת של אופנה או של סגנון אישי?

התשובות, כמה מפתיע, נכונות כולן. איפור , כמו בגדים הוא עניין של אופנה:

בשנות השמונים הלכנו כולנו עם ליפסטיקים ורודים ועיניים "חתוליות" (עם שפיצים לגבות....)

בשנות התשעים- שרטטנו קו –שפתיים כהה ומילאנו אותו בשפתון בהיר...

ואילו בשנות האלפיים- חזרנו לטבע- כמה שיותר נייטרלי ומתמזג עם הנתונים הטבעיים של הפנים...

מי מרוויח מהאופנה? חברות האיפור והקוסמטיקה, אשר זקוקות לסיבה מספיק טובה על מנת למכור לנו מדי כמה חודשים את "מראה הסתיו לשנת 2003 " ואת "מראה החורף לשנת 2004 "

מטרתי בכתבה זו – להפוך כל אחת ואחת מכן למרוויחה. משום שלעניות דעתי- הרווח האמיתי הוא להכיר ולזהות את תווי הפנים, ולהתאים לאלה איפור נכון.

גדולים וטובים ממני כבר אמרו שליופי אין גיל, וגם לאיפור נכון אין מגבלות של זמן- הוא לא חולף עם האופנה , אין לו טרנדים משום שהוא מושפע מעובדות קבועות בלבד: תווי פנייך.

בין אם את חובשת כובע, או מטפחת – אי אפשר להתעלם מדבר אחד: בחבישת כיסוי ראש- תווי הפנים שלך מודגשים יותר. אלמנט "הסתרת חלקי פנים" אשר אפשרי באמצעות פיזור או סידור השיער – אינו רלוונטי עבורך ,מה שיוצר עובדה בשטח ודורש הערכות שונה ונכונה יותר מבחינת האיפור.

(אגב- אלו החובשות פיאה- בעצם לא אמורות לחוש בהבדל כלשהו ויכולות להמשיך להתאפר כרגיל משום שהפיאה מהווה חיקוי למסגרת השיער הטבעית )

נשים רווקות רבות מודדות כובעים טרם חתונתן, מנסות מטפחות ופיאות מבעוד מועד,

ובפינה נסתרת אפילו מחכות לרגע הזה... חבישת כיסוי ראש !

אחד הדברים שמשתנים אחרי החתונה- ללא ספק הינו כיסוי הראש.דבר שיוצר מציאות חדשה:

השיער , אשר העניק עד כה לפנים את התיחום הטבעי - אינו משמש יותר בתפקידו הזה.

עקב כך – תווי הפנים אשר עד עתה הוסתרו בתוך מסגרת שיער - מתגלים לפתע במלוא הדרם, ודורשים הערכות שונה מבחינת איפור: המצח "נעלם" (חלקו או כולו) אל תוך כיסוי-הראש, מה שגורם לעיניים לשחק תפקיד ראשי- יותר מאי פעם. גם השיער "נעלם" מצידי הפנים מה שגורם לעצמות הלחיים לבלוט.

כמאפרת, אני מתייחסת לתווי הפנים באשר הם- יש סוגים רבים של עיניים , שפתיים, מבנה פנים וטקסטורת-עור פנים. על פי נתונים אלה בתוספת אופי המתאפרת וצבע השיער והעיניים - אני מחליטה על סגנון האיפור . קיימות מאות אם לא אלפי תצורות של תווי פנים, מבני עיניים, אף ושפתיים,

כל אחד מהם שונה זה מזה, אני אנסה להביא את העיקריים והנפוצים ביותר

ובתוך כך להתייחס גם לכיסוי הראש כאלמנט דומיננטי במראה הסופי:

כמה עקרונות –צבע בסיסיים, לפני שנתחיל:

צבע בהיר מבליט ומאיר, צבע כהה מחדד ויוצר הצללה.

צבע בז' באיפור – נוטה להשתנות ולקבל גוון שונה על כל אחת ואחת

צבע צהוב- מחדד את הצבעים הטבעיים של עורנו(וזאת משום שלרובנו יש פיגמנט צהבהב בגוון העור – הרבה יותר מאשר פיגמנט ורדרד)

ירוק הנו הצבע הניגודי של האדום (ירוק ואדום הנם צבעים משלימים) נשים הסובלות מאדמומיות בפנים- יתאפרו לפני המייק אפ בשכבת קונסילר ירקרקה שתנטרל את האדמומיות, ומעליה- יתאפרו במייק אפ בגווני בז' (ולא ורוד שינטרל את הירוק) כרגיל.

צבע לבן – לא נראה אף פעם ממש לבן על העין. אבל נותן אפקט של אור, ריכוך וגורם לעיניים להראות גדולות יותר, בשימוש נכון.

הצבעים הכתומים והאפרסקים- עושים נפלאות לעור הפנים וגורמים לו להראות בריא וחי.

צורת פנים אובלית

צורה זו נחשבת על פי מומחי היופי לצורת הפנים המושלמת (זה לא אומר שמי שאין לה פנים אובליות נחשבת למכוערת...ממש לא) זוהי קביעה ,אשר מטרתה לציין "קנה מידה" מסויים (או סמן-ימני-אם תרצו) למבנה פנים אופטימלי.

כיסוי הראש- כדאי להגיע עם כיסוי הראש עד כ-2 ס"מ מהגבות . המראה שמתקבל בעצם "חותך" את שטח הפנים סמוך לאיזור העיניים- וזוהי בעצם הזדמנות מצוינת להבליט את העיניים ואת הגבות.

עיניים במבנה עגול:

בחירת הצבע לצללית מתבצעת כך: צללית בהירה מאד מונחת בעפעף הפנימי (החלק הקרוב לאף) ועל עצם הגבה (למראה של איפור ערב ניתן להחליף את הצללית על עצם הגבה לצללית מבריקה)

בזוית החיצונית של העין ועל העפעף עצמו- מונחת צללית כהה , כאשר הטשטוש שלה מתבצע כלפי חוץ ולמעלה (כמו בתרשים) על מנת ליצור מראה מאורך לעין.

אפשר כמובן לעבוד עם כל צבע שתבחרנה, ההקפדה צריכה להתבצע במיקום הצבעים הכהים והבהירים.

עצמות לחיים:

במבנה אובלי- עצמות הלחיים כמעט ואינן צריכות תיקון, אלא הדגשה קלה על ידי סומק.

את הסומק אנו מניחים על תפוחי הלחיים (או "בקאלאך" כמו שסבתי ז"ל נהגה לומר)

בכל מקרה- התשרים מסביר את המיקום המדוייק.

עצה- לאסוף מעט מאד סומק על המברשת ובמקרה הצורך להוסיף בהדרגה

(עדיף מאשר להניח הרבה מדי סומק, ולהתעסק אח"כ בהסרתו..)

צורת פנים "משולשת"

הכוונה היא לצורת פנים רחבה באיזור המצח אשר הולכת ונעשית צרה באיזור הסנטר (כמו משולש ש"עומד על הראש")

כיסוי הראש: - כדאי להניח אותו בצורה "מעוגלת" : נמוך יותר באיזור הסמוך לעיניים, וגבוה יותר באיזור המצח, מה שיוצר אשליה של מצח צר יותר.

עיניים במבנה נפול:

לאפר עין נפולה, זו משימה אשר דורשת מיומנות ונסיון- אבל שווה את המחמאות אשר מקבלים בסוף!

מה שיעשה את השינוי הדרמטי הוא ציור קו של איילינר מהשליש הפנימי של העין לכיוון חוץ עם הטייה של קו האיילינר כלפי מעלה לקראת סיום קו-העין החיצוני.

גם הצלליות מונחות באותו קו: צללית כהה על העפעף התחתון עם טשטוש כלפי חוץ ולמעלה

וצללית בהירה על כל המשטח העליון של העין, כולל עצם הגבה.

גבות- יש חשיבות לזוית הגבה, לא לתת לגבה "לרדת" בקצה החיצוני של העין אלא לסיים אותה

(ולשרטט או לסדר אותה מחדש, אם יש צורך) בקו עולה על מנת ליצור לעין מראה "פתוח ".

עצמות לחיים:

במבנה פנים "משולש" אנו נשתדל ליצור אשלייה של כהות באיזור עצמות הלחיים על מנת להשוות לפנים מראה "עגול " יותר. אי לכך, אנו מניחים את הסומק באיזור עצמות הלחיים ומטשטשים פנימה, לכיוון האף.

צורת פנים "עגולה"

לפנים עגולות אנו ננסה לתת אשלייה של אורך

כיסוי הראש- יש להקפיד על הנחה מוגבהת במרכז המצח, כאן בפירוש יש להשאיר מצח חשוף, על מנת ליצור מראה מאורך.

עיניים במבנה "שקוע"

על מנת להבליט עין שקועה יש להשתמש בצלליות בגוונים בהירים ביותר. יש להניח צללית בהירה על כל משטח העפעף, ניתן להשתמש בצללית בגוון נוסף על איזור ארובת העין , ובלבד שתהיה בהירה.

איילינר בקו עולה (בכיוון החיצוני של העין) ישלים את המראה .

את הגבות יש לסדר ולאפר לכיוון מעלה על מנת ליצור אשלייה של עין "פתוחה" .

עצמות לחיים:

במבנה –פנים עגול, יש להניח את הסומק על איזור רחב בחלק החיצוני של הפנים

(להתחיל בעצם הלחי) ולטשטש לכיוון פנימה ולמטה- ליצירת מראה מאורך.

צורת פנים "מרובעת"

בצורת פנים "מרובעת" (פנים רחבות כמעט עד ללסת) יש להדגיש את החצי העליון של הפנים על מנת למשוך את תשומת הלב אל החלק העליון ולא אל איזור הלסת

כיסוי הראש כמעט "נוגע " בגבות , ולא במקרה. על מנת למשוך תשומת לב לאיזור העיניים

עדיף לקחת את כיסוי הראש- הכי נמוך שאפשר (כמעט עד תחילת העין) על מנת ליצור קונטרסט מעניין.

עיניים במבנה "חתולי"

איפור עין במבנה חתולי (צד פנימי של העין נוטה למטה וצד חיצוני נוטה למעלה)

מתבצע תוך שמירה על הקיים והדגשתו. מבנה עין חתולי הינו מבנה מחמיא לכשעצמו .

כל שנותר הוא- לעבור ולהדגיש את הקווים הקיימים ממילא. צללית בהירה מונחת על העפעף התחתון ועל עצם הגבה, צללית כהה מונחת בזוית העין עם טשטוש כלפי מעלה, וצללית בגוון ביניים מונחת על העפעף העליון עם טשטוש כפי מעלה.

עצמות הלחיים:

על מנת להשיג אפקט של "הצרת הפנים" יש להניח את הסומק על תפוחי הלחיים ועל עצמות הלחיים ולטשטש לכיוון פנים הפנים , כך נוצר אפקט של הצללה אשר נותן אשליה של פנים צרות יותר.

צורת פנים מאורכת

זוהי צורת פנים המזכירה במשהו את הצורה האובלית, האופטימלית, אלא שכאן מבנה הפנים צר הרבה יותר ולכן התוצאה המתקבלת היא של מראה מאורך מאד.

כיסוי הראש- הנחה נכונה של כיסוי הראש יכולה לתרום כאן הרבה מאד, היות וכיסוי הראש

יכול להיות מונח כמעט עד קו הגבות ובכך "לחתוך" חלק ניכר מאורך הפנים. את יתר העבודה על מנת להשיג אשליה "מעוגלת וקצרה" יותר של הפנים-יעשה איפור נכון

הדגשת עין למראה דרמטי:

מראה דרמטי יכול להיות אידיאלי לאיפור לאירוע, חתונה, מסיבה או לבית הכנסת,בשבת.

ושוב, מדובר במשחק צבעים: הצללית הבהירה מונחת על עצם הגבה ובבסיס העפעף הפנימי (הצד הקרוב לאף) והצללית הכהה מונחת בזוית העין עם משיכה לכיוון הזוית החיצונית כלפי מעלה.

עצמות הלחיים:

על מנת להקנות לפנים מראה מעוגל יותר , אנו מאפרים אותם בקו אופקי

ויוצרים הצללה לרוב הפנים מעצמות הלחיים בקו ישר כלפי האף (חשוב מאד לא להצליל כלפי מטה על מנת לא "להאריך" את הפנים יותר.)

אורית ויזל, מאפרת ומדריכה לאיפור אישי, בעלת אתר האיפור www.ov-makeup.co.il


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368