מה הרמב"ם היה אומר על זה?

מגזין חדש לנשים מבית 'הרמב"ם היומי' מציע לימוד על הסדר של תרי"ג מצוות יחד עם טורים אישיים של נשים מובילות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 17/11/15 15:39 ה בכסלו התשעו

מה הרמב"ם היה אומר על זה?
יחצ, צילום: יחצ

מה הקשר בין עדן הראל לרבנית נעמי שפירא? שתיהן מופיעות במגזין לימוד חדש שמיועד לנשים מבית 'הרמב"ם היומי'. הדסה בין ארי, עורכת המגזין "לנשמה" מאמינה שזה מה שנשים צריכות היום "למרות שאנחנו פטורות מלימוד תורה ביום ובלילה, לא פטרו אותנו מלימוד המצוות וההלכות שנוגעות לנו".

המגזין החדש הוא לימודי יומי ראשון מסוגו לנשים - תרי"ג מצוות, המחולקות לתאריכים, מאוגדות ב12 חוברות, בהוצאת הרמב"ם היומי. "אני לא בטוחה שהרמב"ם היה מבסוט לשמע המילים 'הרמב"ם היומי' ו'מגזין' באותה נשימה", אומרת בן ארי ומספרת שמדובר בסגנון לימוד מאוד נשי באופי שלו, היא מסבירה כי "לומדים את המצווה, את המקור בתורה, לומדים הלכות. מי כמוני יודעת כמה קשה להקדיש זמן ללימוד הלכה בכל יום".

עוד מוסיפה בן ארי כי במגזין החדש אספו צוות אנשים מגוון ומרתק שיכתוב על המצוות לצד פירוש הרמב"ם. הייחודיות היא בהסדרת לימוד יומי קבוע לנשים מהבית. "ואז מגיע בסוף כל לימוד טור אישי של הרבנית נעמי שפירא, או של עדן הראל, או של סיון רהב מאיר, שפותח את הלב למצווה. זה מייצר כמיהה למצוות שאני לא מחוייבת בהן, או כמעט לא זוכים להן כמו מצוות יובל." אומרת בן ארי.

(צילום: יחצ) עורכת המגזין, הדסה בן ארי



👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן